Gå til innhold

Hvordan avvise en fyr uten at han blir sur? (Inspirert av "Drittlei av å bli avvist når jeg tar hyggelig initiativ!"-tråden)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste denne tråden, og sitter igjen med et spørsmål:

Hvordan i alle dager skal jeg avvise en fyr på en ålreit måte ved tilnærmelser, uten at han blir sur eller passiv-aggressiv?

Anonymkode: 0e76e...951

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha! Dette har jeg lurt på lenge også. Hver gang noen spør om nummeret mitt syns jeg det er så vanskelig å si nei. Samme i situasjoner hvor noen er ekstra hyggelige å tar initiativ til å bli bedre kjent, og man vet hva de ønsker med det.

Anonymkode: e09ea...243

• Liker 1
Skrevet

Eller om noen kan hjelpe med hvordan man svarer når noen spør "vi skal ikke ta en kaffe en dag da?", og du ikke har lyst... 

• Liker 1
Skrevet

Ved å avvise han på en høflig måte.

Anonymkode: 49444...066

Skrevet

Det er jo ingen på KG som syntes at han fyrens reaksjon var berettiget så bare fortsett å avvis menn på samme måte som du har gjort tidligere.

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ved å avvise han på en høflig måte.

Og hva er det? Det er visste veldig ulike oppfatninger av hva som er høflig og ikke. Og noen menn (og kvinner) blir sur selv om man er høflig. 

Anonymkode: 0da8f...eaf

• Liker 2
Skrevet

Kvinner må virkelig slutte å bry seg om andre folks reaksjoner. Menn gir blanke og lever lykkelig som bare det. På tide at dere kvinner også begynner å leve livet deres i stedet for å leve for andre.

Anonymkode: a6891...83c

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva er det? Det er visste veldig ulike oppfatninger av hva som er høflig og ikke. Og noen menn (og kvinner) blir sur selv om man er høflig. 

Vet du ikke hvordan du er høflig så har du større problemer enn å avvise folk.

Skrevet

Jeg går bare "naturlig" før de spør om telefonnummer. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er å si "Jeg ønsker ikke å prate, jeg vil heller lese boken min i fred" med et smil å være høflig? Eller må man slenge på "ha en fin dag videre". Må man si "beklager" først for å være høflig? Det var tydelig i den andre tråden at det var uenigheter rundt dette. 

Anonymkode: 96900...089

• Liker 5
Skrevet

Herregud. Det er da ikke fordi man vil ha et høflig svar til menn som oppfører seg på den måten som trådstarter i den det andre innlegget TS snakker om. 

Det hender jeg vil ha noe høflig å svare fordi personen som spør faktisk er veldig hyggelig og går frem på en fin måte. Om folk ter seg bra og er høflige når de spør om telefonnummer eller om å bli kjent syns jeg de fortjener et høffelig svar, enten det er mann eller kvinne!!!

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så typisk KG at noen bare MÅ komme med personangrep. Jeg vet godt hvordan jeg er høflig. Men som jeg sa, det virker ikke alltid å være nok, eller noen har strenge krav til høflighet. Det er fakta at høflighet defineres ulikt fra ulike kulturer. 

• Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er å si "Jeg ønsker ikke å prate, jeg vil heller lese boken min i fred" med et smil å være høflig? Eller må man slenge på "ha en fin dag videre". Må man si "beklager" først for å være høflig? Det var tydelig i den andre tråden at det var uenigheter rundt dette. 

Nei nei nei. Man har ingenting å beklage seg for. Folk har lov til å prøve seg, og de utpekte ofrene har lov til å takke nei, uten å gå om grøten. Hvordan de som prøver seg velger å ta det er deres problem, men man skal være rimelig håpløs om man ikke tar en avvisning med et smil. 

Skrevet

Bare si det som det er. "Beklager, men jeg er nok dessverre ikke interessert". De som ikke greier å ta dette greit vil du uansett ikke ha noe med å gjøre, og at det finnes både menn og kvinner som oppførere seg som om de er guds gave til jorden når de blir avvist er ikke så mye man kan gjøre noe med.

Anonymkode: b4f47...2b5

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Overrasket skrev:

Nei nei nei. Man har ingenting å beklage seg for. Folk har lov til å prøve seg, og de utpekte ofrene har lov til å takke nei, uten å gå om grøten. Hvordan de som prøver seg velger å ta det er deres problem, men man skal være rimelig håpløs om man ikke tar en avvisning med et smil. 

Nei jeg synes ikke man skal måtte beklage eller si at man desverre ikke er interessert jeg heller. Det virker bare som at det er litt uenighet angående hvor høflig/overhøflig man må være. Selv synes jeg det skal holde med et "nei takk, jeg er ikke interessert" sagt på en høflig måte holder i massevis. Gjerne sagt med et smil/vennlig utrykk.

Skrevet

Hei TS! Jeg lurer egentlig litt på det samme. De siste gangene dette har skjedd, opplever jeg at gutten tar det som en utrolig fornærmelse/får veldig såret ego. Sistemann, godt over 35, ble såpass ufin at jeg måtte blokkere ham på sosiale media der han tok kontakt :o Jeg prøvde på en fin måte å fortelle at jeg dessverre ikke var interessert og begrunnet det til og med med at jeg har kjæreste - da kalte han meg hore og sa at han kan finne mye bedre damer uansett :fnise: (ordet supermodell ble brukt haha) Jøss liksom.

Håper ikke damer er like ufine:/ Jeg takker gjerne for hyggelig oppmerksomhet/forteller at jeg er smigret, men når tilbakeslaget etterpå er sånn som i den andre tråden så er det litt sånn at tålmodigheten med slike trassige gutter begynner jo å gå tom. Jeg har bitt det i meg, men det er klart det frister å fortelle dem at reaksjonsmønsteret deres kanskje er grunn til alle avvisningene?

Anonymkode: a4d8a...4af

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg synes ikke man skal måtte beklage eller si at man desverre ikke er interessert jeg heller. Det virker bare som at det er litt uenighet angående hvor høflig/overhøflig man må være. Selv synes jeg det skal holde med et "nei takk, jeg er ikke interessert" sagt på en høflig måte holder i massevis. Gjerne sagt med et smil/vennlig utrykk.

Jeg er så enig! Ble helt satt ut av den andre tråden der noen hardnakket påsto at noen som sa at de ville være i fred med boken sin var uhøflig, og attpåtil AGGRESIV. Guri. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste denne tråden, og sitter igjen med et spørsmål:

Hvordan i alle dager skal jeg avvise en fyr på en ålreit måte ved tilnærmelser, uten at han blir sur eller passiv-aggressiv?

Anonymkode: 0e76e...951

Si " du virker som en skikkelig kul fyr, og jeg ville gjerne tatt en kaffe med deg...hadde jeg ikke hatt type,..."  Uansett om det er sant eller ikke så slipper du unna uten å måtte tråkke ham i salaten, og han får beholde egoet sitt ved å tenker at du egentlig digger ham, og det hadde blitt date hadde du bare vært singel !

• Liker 2
Skrevet

Det går ikke an å avvise på en  "riktig"  måte, fordi for noen der ute så blir det feil uansett hva man sier og gjør, eller ikke sier/gjør. Har jo selv opplevd hvordan et forsiktig smil etterfulgt av en avvisning til tilnærmelsene deres får noen menn til å spy: "Hvem tror du at du er, 'a? Du er faktisk ikke så fin, men jeg syntes synd på deg, blabla". :roll: 

Men så var det heller ikke jeg som tok kontakt med deg i første omgang, det var faktisk DU som prøvde deg på en elendig sjekketriks som jeg gjennomskuet, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg plutselig sitter der og skal skamme meg, eller bli pådyttet skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...