Gå til innhold

bas system config info - noen her som har fått denne feilmeldingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pcen min krasjet da jeg skrev en innlevering til universitetet jeg går på. Jeg får ikke liv i den og den går i "loop" med blå skjerm og stopcode: bad system config info. Har vært i kontakt med Microsoft som sier jeg må installere alt på nytt - da mister jeg alle filer, alle bilder og alle dokumenter. Har vært så dum at ikke jeg har tatt backup. Læreren min mener det må gå an å hente ut filene på et vis. Jeg har prøvd alt utenom å slette alt og starte på nytt.

Så da spør jeg her, er det noen som har vært borti dette før? Blir kjempetakknemlig for alle svar.

Anonymkode: dec59...671

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mente såklart å skrive bad system config info i tittelen :) 

Skrevet

Ville spurt inne på diskusjon.no 

Anonymkode: c48f8...b77

Skrevet

Det finnes alltid folk som kan hjelpe deg på universitetet

Anonymkode: 16fae...6f3

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pcen min krasjet da jeg skrev en innlevering til universitetet jeg går på. Jeg får ikke liv i den og den går i "loop" med blå skjerm og stopcode: bad system config info. Har vært i kontakt med Microsoft som sier jeg må installere alt på nytt - da mister jeg alle filer, alle bilder og alle dokumenter. Har vært så dum at ikke jeg har tatt backup. Læreren min mener det må gå an å hente ut filene på et vis. Jeg har prøvd alt utenom å slette alt og starte på nytt.

Så da spør jeg her, er det noen som har vært borti dette før? Blir kjempetakknemlig for alle svar.

Det er jo noen nerder her inne som sverger til PC....hvorfor er ikke de her og hjelper da? Burde være en lett match for de

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes alltid folk som kan hjelpe deg på universitetet

Jeg skulle gjerne dratt dit, men tar nettstudier og må fly til universitetet 😩

Håper noen her inne har vært ute for det samme :) veldig synd om alle bildene skulle bli slettet. 

Ts

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville spurt inne på diskusjon.no 

Anonymkode: c48f8...b77

Takk for tips :) 

Skrevet

Det du kan gjøre er å skru ut harddisken fra laptopen og ta den med en til type servicedisken hos lefdal eller elkjøp med en ekstra minnepinne. 

Så langt harddisken ikke er øddelagt, selvfølgelig. Vet du ikke hvordan du skrur ut harddisken anbefaller jeg at du tar med hele laptoppen til en forhandler og hører med dem. Skjedde mye med min gamle skolepc, (u)heldigvis for meg så hadde jeg en bror som var godt kjent med problemet og fikset det lett. 

Skrevet

Hvor i landet holder du til? Mulig jeg kan hjelpe deg om det er i nærheten.

Anonymkode: 49b22...e62

Skrevet

Kjører du windows 10? Får du logget inn eller går den bare i loop? Hvor vises feilmeldingen?

Anonymkode: 73199...28e

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i landet holder du til? Mulig jeg kan hjelpe deg om det er i nærheten.

Anonymkode: 49b22...e62

Jeg bor i Akershus :) 

Skrevet
32 minutter siden, dillyduzit skrev:

Det du kan gjøre er å skru ut harddisken fra laptopen og ta den med en til type servicedisken hos lefdal eller elkjøp med en ekstra minnepinne. 

Så langt harddisken ikke er øddelagt, selvfølgelig. Vet du ikke hvordan du skrur ut harddisken anbefaller jeg at du tar med hele laptoppen til en forhandler og hører med dem. Skjedde mye med min gamle skolepc, (u)heldigvis for meg så hadde jeg en bror som var godt kjent med problemet og fikset det lett. 

Takk for tipset :) 

Jeg får komme meg til forhandler fort som fy :) 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for tipset :) 

Jeg får komme meg til forhandler fort som fy :) 

Husk ekstra minnepinne eller ekstern harddisk om du har :) 

• Liker 1
Skrevet
På 2/21/2017 den 16.22, tdm900 skrev:

Det er jo noen nerder her inne som sverger til PC....hvorfor er ikke de her og hjelper da? Burde være en lett match for de

Uavhengig av om man bruker Win eller OSX så er det vanskelig å si noe om nøyaktig hvor problemet er uten å ha sett på saken. Det er ikke slik at de fleste feilmeldingene i OSX er så eksakte at man hva akkurat hva problemet er uten en gang å ha sett på maskinen.

Derfor: vanskelig å si nøyaktig hva feilen er uten å ha sett på maskinen :P Hadde jeg hatt den foran meg hadde jeg helt sikkert klart å identifisere problemet og muligens fikset det.

Skrevet
På 21.2.2017 den 18.56, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Akershus :) 

Om du ikke har levert inn maskinen enda er det mulig jeg kan hjelpe deg. Send meg en PM :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...