Gå til innhold

Hvordan ikke vær klein med pappa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente 18

Har et ganske "fjernt" forhold til faren min, noe som gjør at det er vansklig for oss å holde en samtale .. Når jeg var liten var jeg hos han annen hver helg, med mindre han drakk. I dag har vi et bedre forhold enn før, men jeg klarer aldri å vær med han alene.

Både jeg og pappa lider av "sosial angst", men min er ikke like sterk som hannes. Jeg har flyttet hjemmefra å bor i egen leilighet i lag med en kjæreste. Pappa bor i en annen by, men kommer ofte hit å bor i bobilen sin mens han er her. Han spørr aldri om å besøke oss eller noe, å jeg føler det er fordi han ikke vil være til bry.. Jeg vil gjerne innvitere han over men det blir alltid veldig kleint.. 

Er så utrolig glad i han, han er verdens snilleste og godeste, så ødelegger jeg alt ..

Er det normalt å være klein med foreldre? Jeg og moren min har forresten et veldig godt forhold, der er det aldri kleint eller stille. 

Er det frekt å ikke innvitere han over? (Han har flere bekjente her i byen) 

Jeg sendte medling til han nå i ste å spurte om han kunne kjøre meg til en venninde, kun for å få sett han før han reiser igjen. Gruer meg sikkelig til å møte han, fordi jeg er redd for pinlig stillhet.... :( Føler meg som verdens værste datter .. uff

Anonymkode: 6e078...331

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden dere begge er litt usikker så må kanskje en av dere ta første steget, han sitter sikkert med lignede tanker. At han ikke spør om å ikke få bo hos dere kan være for at han ikke vil trenge seg på eller han kanskje blir sliten av å være rundt mennesker over en lengre periode og derfor bor i bobilen. Men du kan jo tilby han å bo hos dere, det er ikke frekt å spørre men snilt gjort. 

Om du syns det er vanskelig å snakke med han, så kan du jo prøve å skrive han ett brev. På den måten får du fortalt han alt du ønsker.

Lykke til 😊

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Jeg synes også du burde skrive et brev til han :) 

Si alt du skriver her. At du er glad i han, men sliter litt med sosial angst, noe som gjør det litt vanskelig for deg å prate med han. Kanskje dere kan se en film sammen? Da kan dere gjøre noe uten at dere må snakke og så har dere noe å snakke om etterpå. Kanskje dere har noen felles interesser eller hobbyer? Dere kan gå på tur sammen? Da må en ikke nødvendigvis prate. Om dere gjøre sånne ting sammen så tenker jeg at dere etthvert vil bli varmere i trøyen med hverandre og at praten vil gå litt lettere :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...