AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #1 Skrevet 21. februar 2017 Jeg har nettopp begynt i ny jobb og det er noe jeg aldri har jobbet med før. Skal ikke si at jeg angrer så tidlig, for jeg vil se hvordan det går. Kanskje alt faller på plass snart. Har som sagt aldri vært borti liknende arbeid før og absolutt alt må læres fra bunn, så jeg kommer regelmessig med spørsmål og jeg begår feil også som er lett å gjøre når man er ny. Er heldigvis ikke store feiler jeg har gjort da! Jeg merker at den ene ansatte som snart skal slutte ikke liker meg. Han snakker til alle andre unntatt meg, kun når han klager eller når jeg trenger hjelp. Han blir fort irritert og sint på meg og jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere. Holder meg rolig og tar til meg informasjonen. De andre ansatte har begynt å legge merke til det og i dag måtte de roe han ned da jeg hadde gjort en liten feil og han ble sint. Etterpå kom de bort til meg og sa at han overreagerer veldig, at de små feiltakelsene er vanlig og ikke krise i det hele tatt. Og at jeg ikke måtte bry meg så mye. Jeg gruer meg til å dra på jobb hver dag. Har vondt i magen hele tiden, før jobb, på jobb, etter jobb, når jeg legger meg og står opp. Trives ikke med noe som helst og at han er så ekkel gjør det bare verre. Er det noe vits å gå til sjefen med det når han uansett skal slutte snart? Skal jeg bare bite sammen tennene til han drar? Eller hva kan jeg si til han? Jeg vil ikke lage diskutsjon heller... Selvtilliten har minsket enormt på få dager. Føler jeg er dum som et brød og at jeg ikke kan noe. Jeg vet jo at jeg kan og jeg prøver å heve meg over det. Men innvendig vil jeg jo bare gråte hele tiden. Og hvor lenge ville dere gitt det før man evnt bytter jobb? Hvis jeg enda mistrives om noen mnd, bør jeg bare dra? Anonymkode: 7ffae...289
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #2 Skrevet 21. februar 2017 Er det noen mulighet for å slippe å jobbe med han? Kan jo tenkes at hans korte lunte har noe å gjøre med at han skal slutte...? Hold ut! Anonymkode: 52611...784
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #3 Skrevet 21. februar 2017 Hvis han skal slutte, drit i det. Anonymkode: f4db1...dea 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #4 Skrevet 21. februar 2017 Snakk med sjefen og bruk konkrete eksempler. Be om tips til hvordan du skal håndtere det, siden sjefen kjenner kollegaen bedre enn det du gjør. Om ikke annet kan du jo få en avklaring fra sjefen om vedkommende overreagerer eller om det er du som ikke har fått nødvendig opplæring. Anonymkode: 2f8da...2ed
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #5 Skrevet 21. februar 2017 Hvor lenge er det til han skal slutte? Jeg ville ha prøvd å holde ut. Anonymkode: 3d4a7...9e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå