Gå til innhold

Mellomnavn til Sandra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er på leting etter et mellomnavn til Sandra. Har søkt litt rundt og vil gjerne ha litt meninger om: 

Sandra Helene 

Sandra Marie 

Sandra Eline

Sandra Elise 

Kom gjerne med andre forslag hvis dere kommer på noe. 

Anonymkode: 0841d...d8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes Sandra er et flott navn, og tenkte Sandra Elise med en gang jeg så trådtittelen. Sandra Marie er også fint, synes jeg.

Anonymkode: 0cedf...304

• Liker 3
Skrevet

Sandra Louise (evt Lovise) er også fint! :)

Tenkte også på Sandra Marie med en gang :)

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Sandra Louise, var det første jeg tenkte.

Av de du har nevnt likte jeg best Sandra Elise og Sandra Marie

Skrevet

Lyng er jo passende :D

Anonymkode: a3812...6bc

• Liker 2
Skrevet

Sandra Eline var min første tanke da jeg så overskriften :) 

Hvis du elsker 80-tallet, kan du jo gå for Sandra Kim 🤣 Nei, skal ikke tulle. Syned Sandra Eline og Sandra Elise låter bra. Sandra er et litt "hardt" navn hvis det andre navnet starter på konsonant, synes jeg (SandraSofie, Sandra Kathrine osv) 

:) 

Anonymkode: d22be...125

Skrevet

Sandra er et trashy 80-tallsnavn, så velg mellomnavnet i stedet.

Anonymkode: ed9d6...e37

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hørt at dersom fornavnet ender på en vokal så bør mellomnavnet starte på en konsonant og motsatt. Uttalen blir rett og slett lettere og navnene vil ikke flyte sammen og høres ut som ett langt navn. En annen regel er visst at fornavn og mellomnavn ikke bør starte eller ende på samme bokstav.

Anonymkode: 8bfbb...991

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt at dersom fornavnet ender på en vokal så bør mellomnavnet starte på en konsonant og motsatt. Uttalen blir rett og slett lettere og navnene vil ikke flyte sammen og høres ut som ett langt navn. En annen regel er visst at fornavn og mellomnavn ikke bør starte eller ende på samme bokstav.

Har tenkt litt på dette, men syns ikke alltid at det gjelder likt for alle navn. Som noen har nevnt over her så syns jeg Sandra plutselig blir et ganske hardt navn med et mellomnavn som også begynner på en konsonant. Det må isåfall være en ganske myk konsonant. 

Takk for meninger så langt. Akkurat nå tror jeg Sandra Elise leder. Syns Sandra Louise er litt for pompøst. 

- TS 

Skrevet

Elisabeth, synes jeg er fint :)

Skrevet

Det første jeg tenkte var det første som ble nevnt. Hehe.

Helene.

Syns også Andrine passer.

Skrevet

Sandra Kristine og Sandra Elisabeth er fine kombinasjoner, synes jeg. Av de du nevner synes jeg Sandra Marie var veldig fint. :)

Gjest Margit Spat
Skrevet (endret)

Først en liten begrepsavklaring: det du er ute etter er ikke et mellomnavn, men et fornavn nr 2. Mellomnavn er et slikt navn som ellers er i bruk som etternavn. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke hørt akkurat det jeg siterer her, men det en kanskje bør tenke på når en velger to fornavn, er at navn nr 2 ikke begynner på samme bokstav(-er) som navn nr 1 slutter med. Grunnen er rett og slett det samme som over, at det da gjerne vil høres ut som det hele henger sammen i ett navn. Sandra Anette blir f.eks fort til Sandranette.  

Min favoritt er Sandra Eline.

Endret av Margit Spat
Skrevet

Jeg kjenner en Sandra Emilie, så det var det første jeg tenkte.

Anonymkode: ae589...483

Skrevet
På 21.2.2017 den 18.28, Margit Spat skrev:

Først en liten begrepsavklaring: det du er ute etter er ikke et mellomnavn, men et fornavn nr 2. Mellomnavn er et slikt navn som ellers er i bruk som etternavn. 

Jeg har ikke hørt akkurat det jeg siterer her, men det en kanskje bør tenke på når en velger to fornavn, er at navn nr 2 ikke begynner på samme bokstav(-er) som navn nr 1 slutter med. Grunnen er rett og slett det samme som over, at det da gjerne vil høres ut som det hele henger sammen i ett navn. Sandra Anette blir f.eks fort til Sandranette.  

Min favoritt er Sandra Eline.

Takk for oppklaring av det :)

Takk for alle svar 😊

Skrevet

Sandra Josefine ;D

Anonymkode: 732c6...479

Skrevet
På 21.2.2017 den 13.47, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er på leting etter et mellomnavn til Sandra. Har søkt litt rundt og vil gjerne ha litt meninger om: 

Sandra Helene 

Sandra Marie 

Sandra Eline

Sandra Elise 

Kom gjerne med andre forslag hvis dere kommer på noe. 

Sandra Elise :)

Sandra Isabel

Sandra Sofie

Sandra Natalie

Sandra Matilde

Skrevet

Jeg kjenner ei Sandra Cecilia Margaretha, men hun er svensk altså, og der er det vanlig med tre navn.

Anonymkode: 88d73...e8f

Skrevet
På 22.2.2017 den 11.18, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en Sandra Emilie, så det var det første jeg tenkte.

Anonymkode: ae589...483

Jeg kjenner ingen som heter det, men det var min første tanke også

Anonymkode: bcb77...934

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...