AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #1 Skrevet 21. februar 2017 Jeg skal bake boller og har besøk av et barn som ikke tåler melk. Ikke laktosefri melk heller. Hva bruker jeg da når jeg skal bake boller? Soyamelk, vann, mandelmelk, eplejus? Anonymkode: 77d67...874
Nonymuss Skrevet 21. februar 2017 #2 Skrevet 21. februar 2017 Soyamelk er alltid en slager! Pleier å bruke det når mine fettere og kusiner som er laktoseintolerante kommer på besøk
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #3 Skrevet 21. februar 2017 Jeg tenkte først foreslå øl, men så leste jeg innlegget... Kokosmelk. Det er den "melken" som oppfører seg mest som vanlig melk. Men den koster nesten 40kr pr pakke. Dog, ufattelig god og fungerer ekstremt godt som erstatning til vanlig melk. Anonymkode: fe061...106
Måbarefåsiat... Skrevet 21. februar 2017 #4 Skrevet 21. februar 2017 Masse oppskrifter om du googler litt. Eller, nå gjorde jeg det for deg ;-)https://www.google.no/#q=laktosefri+boller+oppskrift
Fredsmegleren Skrevet 21. februar 2017 #5 Skrevet 21. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte først foreslå øl, men så leste jeg innlegget... Kokosmelk. Det er den "melken" som oppfører seg mest som vanlig melk. Men den koster nesten 40kr pr pakke. Dog, ufattelig god og fungerer ekstremt godt som erstatning til vanlig melk. Anonymkode: fe061...106 Kokosmelk kan kjøpes billigere på innvandrerbutikk Ville forøvrig heller brukt soyamelk eller mandelmelk til boller
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #6 Skrevet 21. februar 2017 1 minutt siden, Fredsmegleren skrev: Kokosmelk kan kjøpes billigere på innvandrerbutikk Ville forøvrig heller brukt soyamelk eller mandelmelk til boller Det kan jeg ikke uttale meg om, har ingen innvandrerbutikker her jeg bor ("Gokk"). Har prøvd en del forskjellige melktyper (mandel, havre, kokos, soya), for å se hvilken som er mest lik "melk". Jeg synes kokos er den som er mest lik vanlig melk. Fungerer fint til slik pose-mousse også og alt mulig annet. Hverken havre- eller soya-melk fungerer til det (blir bare vann med kakao, omtrent). Anonymkode: fe061...106
FantasDick Skrevet 21. februar 2017 #7 Skrevet 21. februar 2017 Synes havremelk eller mandelmelk er best til boller. Har bakt mye!
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #9 Skrevet 21. februar 2017 Vann funker helt fint. Anonymkode: e6fd8...2fd
Gjest Emera Skrevet 21. februar 2017 #10 Skrevet 21. februar 2017 Pass på å bruke melkefri margarin også.
Gjest Catalina Culès Skrevet 21. februar 2017 #11 Skrevet 21. februar 2017 Her er en oppskrift uten melk, http://norgesbestebakst.no/oppskrifter/2014/332-kjempe-saftige-og-gode-boller-uten-melk
Minya Skrevet 21. februar 2017 #12 Skrevet 21. februar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan jeg ikke uttale meg om, har ingen innvandrerbutikker her jeg bor ("Gokk"). Har prøvd en del forskjellige melktyper (mandel, havre, kokos, soya), for å se hvilken som er mest lik "melk". Jeg synes kokos er den som er mest lik vanlig melk. Fungerer fint til slik pose-mousse også og alt mulig annet. Hverken havre- eller soya-melk fungerer til det (blir bare vann med kakao, omtrent). Anonymkode: fe061...106 Kokosmelk selges da vitterligen på rema for 9 kroner boksen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå