Gå til innhold

Hva bruke i boller istedefor melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bake boller og har besøk av et barn som ikke tåler melk. Ikke laktosefri melk heller. Hva bruker jeg da når jeg skal bake boller? Soyamelk, vann, mandelmelk, eplejus?

Anonymkode: 77d67...874

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Soyamelk er alltid en slager! Pleier å bruke det når mine fettere og kusiner som er laktoseintolerante kommer på besøk :)

Skrevet

Jeg tenkte først foreslå øl, men så leste jeg innlegget... Kokosmelk. Det er den "melken" som oppfører seg mest som vanlig melk. Men den koster nesten 40kr pr pakke. :(

Dog, ufattelig god og fungerer ekstremt godt som erstatning til vanlig melk.

Anonymkode: fe061...106

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte først foreslå øl, men så leste jeg innlegget... Kokosmelk. Det er den "melken" som oppfører seg mest som vanlig melk. Men den koster nesten 40kr pr pakke. :(

Dog, ufattelig god og fungerer ekstremt godt som erstatning til vanlig melk.

Kokosmelk kan kjøpes billigere på innvandrerbutikk :) 

Ville forøvrig heller brukt soyamelk eller mandelmelk til boller 

Skrevet
1 minutt siden, Fredsmegleren skrev:

Kokosmelk kan kjøpes billigere på innvandrerbutikk :) 

Ville forøvrig heller brukt soyamelk eller mandelmelk til boller 

Det kan jeg ikke uttale meg om, har ingen innvandrerbutikker her jeg bor ("Gokk"). Har prøvd en del forskjellige melktyper (mandel, havre, kokos, soya), for å se hvilken som er mest lik "melk". Jeg synes kokos er den som er mest lik vanlig melk. Fungerer fint til slik pose-mousse også og alt mulig annet. Hverken havre- eller soya-melk fungerer til det (blir bare vann med kakao, omtrent). 

Skrevet

Synes havremelk eller mandelmelk er best til boller. Har bakt mye!

Skrevet

Jeg bruker Coop Änglamark sin risdrikk.

Skrevet

Vann funker helt fint.  

Anonymkode: e6fd8...2fd

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg ikke uttale meg om, har ingen innvandrerbutikker her jeg bor ("Gokk"). Har prøvd en del forskjellige melktyper (mandel, havre, kokos, soya), for å se hvilken som er mest lik "melk". Jeg synes kokos er den som er mest lik vanlig melk. Fungerer fint til slik pose-mousse også og alt mulig annet. Hverken havre- eller soya-melk fungerer til det (blir bare vann med kakao, omtrent). 

Kokosmelk selges da vitterligen på rema for 9 kroner boksen? :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...