Gå til innhold

Kan jeg beholde huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har gått fra hverandre. 

Vi kjøpte hus i september, han lovde å få seg en jobb, noe som ikke har skjedd. 

Det jeg lurer på er om jeg kan sitte på huset alene? Jeg har klart å betale avdragene og alle utgifter alene så langt og det har gått rundt, nå blir det også en voksen røyker som går ut av regnskapet. 

Problemet er at vi har mellomfinansiering med hans leilighet som pant. Den har ikke blitt solgt enda. P.d.d så betaler jeg hus, leilighet, strøm for begge, hans studielån, begges mobilregning, mat osv. 

Jeg har mellom 30-40 000 utbetalt i mnd og med alle faste utgifter blir det ca 20 000 i mnd med lån, strøm, forsikring osv. Det er dersom leiligheten blir solgt. Problemet er at jeg ikke har noen egenkapital, er det mulig å evt få ny takst på huset å håpe at den er høyere nå(det var ett hastesalg så prisen ble dumpet). 

Jeg har høy inntekt men jeg er ganske ung så jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre dette men jeg har virkelig ikke lyst å dra hverken meg selv eller barna gjennom ny flytting.

Anonymkode: 0c89e...5e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med banken. 

PS: Slutt å betale for leiligheten hans, hans studielån osv. sporentreks! 

Anonymkode: 519df...9a7

• Liker 5
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min samboer har gått fra hverandre. 

Vi kjøpte hus i september, han lovde å få seg en jobb, noe som ikke har skjedd. 

Det jeg lurer på er om jeg kan sitte på huset alene? Jeg har klart å betale avdragene og alle utgifter alene så langt og det har gått rundt, nå blir det også en voksen røyker som går ut av regnskapet. 

Problemet er at vi har mellomfinansiering med hans leilighet som pant. Den har ikke blitt solgt enda. P.d.d så betaler jeg hus, leilighet, strøm for begge, hans studielån, begges mobilregning, mat osv. 

Jeg har mellom 30-40 000 utbetalt i mnd og med alle faste utgifter blir det ca 20 000 i mnd med lån, strøm, forsikring osv. Det er dersom leiligheten blir solgt. Problemet er at jeg ikke har noen egenkapital, er det mulig å evt få ny takst på huset å håpe at den er høyere nå(det var ett hastesalg så prisen ble dumpet). 

Jeg har høy inntekt men jeg er ganske ung så jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre dette men jeg har virkelig ikke lyst å dra hverken meg selv eller barna gjennom ny flytting.

he he, sånne kvinner liker slappe menn.

Anonymkode: dafa8...cc1

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med banken. 

PS: Slutt å betale for leiligheten hans, hans studielån osv. sporentreks! 

Anonymkode: 519df...9a7

Det har vært meningen at han skulle betale meg tilbake for det jeg har lagt ut for han. Jeg er lei av å vente og vil heller klare meg selv. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

he he, sånne kvinner liker slappe menn.

Anonymkode: dafa8...cc1

Gildet er over nå. 

Skrevet

nei du kan ikek bare ta hans bolig. han får betale tilbake det han skjylder...ikke vær egoistisk her...du prøver jo å rævkjøre ham....han taper alt på at du får hele boligen...han får betale deg når han har penger

Skrevet
6 minutter siden, brownbrown skrev:

nei du kan ikek bare ta hans bolig. han får betale tilbake det han skjylder...ikke vær egoistisk her...du prøver jo å rævkjøre ham....han taper alt på at du får hele boligen...han får betale deg når han har penger

Hvor står det at jeg har tenkt å ta hans bolig? Jeg har tenkt å kjøpe han ut. Spørsmålet bunnet ut i at hans leilighet står som egenkapital og om jeg da har noen sjans til å få beholde huset som jeg har betalt alene så langt. Alternativet er jo å selge huset, rive opp ungene og flytte dem til to nye steder. 

Slik jeg ser det har han rævkjørt seg selv. Han har vært arbeidsledig i 4 år, jeg har vært hovedforsørger. Alt jeg har krevd er at han skal prøve ordentlig å få seg en jobb. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor står det at jeg har tenkt å ta hans bolig? Jeg har tenkt å kjøpe han ut. Spørsmålet bunnet ut i at hans leilighet står som egenkapital og om jeg da har noen sjans til å få beholde huset som jeg har betalt alene så langt. Alternativet er jo å selge huset, rive opp ungene og flytte dem til to nye steder. 

Slik jeg ser det har han rævkjørt seg selv. Han har vært arbeidsledig i 4 år, jeg har vært hovedforsørger. Alt jeg har krevd er at han skal prøve ordentlig å få seg en jobb. 

4 år som arbeidsledig da har han rævkjørt seg selv...er han syk ? altså har en sykdom eller noe som gjør at han ikke kan arbeide

Skrevet
7 minutter siden, brownbrown skrev:

4 år som arbeidsledig da har han rævkjørt seg selv...er han syk ? altså har en sykdom eller noe som gjør at han ikke kan arbeide

Han er helt frisk. 

Skrevet

Du gjør det slik:

1. Med umiddelbar virkning stanser du alt av betalinger på hans leilighet, hans lån og alle utgifter knyttet til hans forbruk.

2. Du kontakter banken din, forklarer situasjonen, og diskuterer med din kundekontakt hva som er mulig og umulig.

Pengene du har lagt ut for ex'en din bør du ikke regne med å få tilbake, men sørg for å stanse ytterligere sponsing.

Hvis din ex har bruksrett til noen av dine konti så få dette opphevet asap.

Anonymkode: c0fd8...1a0

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...