AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #1 Skrevet 21. februar 2017 1. Tar du noe tilskudd av vitaminer e.l? I såfall, hva og evt. hvorfor? 2. Hvordan får du i deg nok protein? 3. Tar du regelmessige blodprøver/sjekk hos lege for å sikre deg at alt er som det skal? Anonymkode: 585f3...834
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #2 Skrevet 21. februar 2017 1: Nei 2: Spiser mye proteinrik mat 3: Av og til. Sjekk for enkelte vitaminer/mineraler blir gjerne tatt når det sjekkes for andre ting. Har alvorlig jernmangel, men det har ingenting med kostholdet mitt å gjøre. Ellers mangler jeg ingenting. Anonymkode: 1e011...9e3
Fredsmegleren Skrevet 21. februar 2017 #3 Skrevet 21. februar 2017 1. Jeg tar vitamin D i vinterhalvåret og vitamin B12 året rundt. Resten får jeg vel i meg via et variert og sunt kosthold. 2. Ved å spise sunt og variert? Kjøtt og fisk erstatter man med f.eks. belgfrukter, men det er ikke slik at man trenger å supplere med belgfrukter til hvert eneste måltid. 3. Jeg tar blodprøver 1-2 ganger årlig.
dillyduzit Skrevet 21. februar 2017 #4 Skrevet 21. februar 2017 1: B12, D-vitamin og folsyre, ingenting med matinntaket å gjøre. 2: Spiser mye proteinrik mat 3: Følges opp pga B12 og alvorlig jernmangel, tar tester for det meste når jeg er på kontroll. Som nevnt, manglene har ingenting med kostholdet å gjøre.
momo Skrevet 21. februar 2017 #5 Skrevet 21. februar 2017 1. Tar tilskudd av vitamin B12 og D vitamin på vinteren. D vitamin måtte jeg alltid ta tilskudd av, da jeg ikke var vegetarianer og. 2. Linser og bønner er det mye protein i, så det er ikke vanskelig å få i seg nok protein. 2. Jeg tar blodprøve ca 4 ganger i året hos legen, men det er fordi jeg har flere kroniske sykdommer.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #6 Skrevet 21. februar 2017 1: nei 2: Protein er jo ett av næringsstoffene som det er enkelt få dekket i vegetarisk kosthold. Det er mer Vitamin D, B12 og jod som kan være vanskelig få i seg tilstrekkelig av. 3: ja, jeg tar blodprøve årlig, og har aldri hatt mangler. Anonymkode: 732df...0a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå