Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut at jeg var gravid i slutten av forrige semester og jeg sliter så fryktelig dette semesteret. Det er ikke fordi jeg er kvalm eller lignende, jeg bare klarer ikke å fokusere på skolen. Jeg er en student med B-snitt og har alltid gjort det bra på skolen, men dette semesteret sitter det bare ikke. Jeg går på BI og vurderer å få time med en studieveileder, men jeg søkte om det to ganger sist høst uten at jeg har fått time hos en. De er visst alltid så opptatt. Nå har det straks gått to måneder av semesteret og jeg har nesten ikke fått vært på forelesningene. Jeg har ingen motivasjon selv om det virkelig er nå jeg burde ha det. Jeg har to vanskelige eksamener dette semesteret, er det noen mulighet for å få tilrettelagt dette? Det hadde kanskje vært lettere å hatt det som hjemmeeksamen eller lignende, å sitte 5 timer med fullt fokus vet jeg ikke om er mulig. Er det noen som har noen råd til meg? Skal til legen i morgen, kommer nok til å fortelle om dette selv om jeg tviler på at det blir gjort noe. Føler det ikke er noen som hører på meg

Anonymkode: d3909...7ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å endre eksamensform fra skoleeksamen til hjemmeeksamen lar seg vanskelig gjøre for de fleste emner, selv med tungtveiende årsaker. Du kan jo forhøre deg, men jeg ville nok heller ha satset på en annen form for tilrettelegging. Dette vil jo da dreie seg om du har en funksjonsnedsettelse på grunn av svangerskapet. Å ha dårlig konsentrasjon fordi du ikke er motivert er ikke en god nok grunn. 

Anonymkode: 06815...381

Skrevet

Hei takk for svar. Ja skjønner nok at det bare er ønsketenkning. Sliter med helseangst som har blitt betydelig verre i svangerskapet så går i oppfølging på ullevål og hos fastlege, men føler ikke at noe hjelper. Så skolen blir liksom bare nedprioritert og jeg hater det. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å komme meg ut av den situasjonen jeg er i nå. 

Anonymkode: d3909...7ae

Skrevet

Vanskelig å høre kanskje, men jeg tror det rett å slett bare er å bryte rutinene. Jeg var inne i en kjip periode når jeg var gravid, og det eneste som funket var å bryte rutinen. Kom meg opp om morgenen, å møte opp. Det er så verdt det til slutt! Og ikke tenk at du bare skal bestå, men sett deg godt inn i emnene, da blir det så mye bedre å studere. 

Er det mye obligatorisk? Hør om du kan få tilrettelagt det eventuellt, om du heller kan få en innleveringsoppgave eller noe sånt? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...