AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #1 Skrevet 21. februar 2017 Det har ofte vært en diskusjon her på forumet om dette med betaling på date og at det i stor grad er forventet at mannen skal gjøre det. Mange hevder at siden det er likestilling og kvinnene tjener i stor grad sine egne penger nå, er det bare dumt å beholde en slik tradisjon. Dette er et logisk argument og riktig, men likevel er det et stort problem, nemlig at kvinner blir tiltrukket av menn som deler "godene" sine og er på den måten beskyttende. Altså blir det at mannen ikke betaler på date noe som ødelegger kvinnens tiltrekkning. Er det av denne grunn bare dumt å opponiere mot å betale regningen på date? Anonymkode: fc1ef...0c3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #2 Skrevet 21. februar 2017 Å betale for middag er noe mange folk, også businessfolk gjør, når de inviterer. Det viser generøsitet og evne. Er ikke slik at ikke kvinner også er generøse. Blir for banalt med det ene ytterpunktet med golddiggere på den ene siden og going dutch på den andre. Anonymkode: be855...47f 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #3 Skrevet 21. februar 2017 Hva er opponiere? Anonymkode: ee388...f6b 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #4 Skrevet 21. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er opponiere? Anonymkode: ee388...f6b Det er å opponere, for de som ikke er kverulant. Anonymkode: fc1ef...0c3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #5 Skrevet 21. februar 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er å opponere, for de som ikke er kverulant. Anonymkode: fc1ef...0c3 Å reagere på radbrekking av språket kan neppe sees på som å kverulere. For å svare på spørsmålet ditt, selvsagt er det tåpelig å forvente at mannen betaler. Hver betaler for seg, det er mye enklere slik. Anonymkode: 7fc90...cf0 1
herzeleid Skrevet 21. februar 2017 #6 Skrevet 21. februar 2017 Om du vil ha noe ut av daten er jeg enig i at det virker dumt å motsette seg eller klage over å spandere, på samme måte som det virker dumt av en mann å klage over at kvinnen tiltrekkes maskuline menn osv.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #7 Skrevet 21. februar 2017 Med med og dating har det ofte fungert slik at mannen spanderer den første gangen, dette synes jeg er hyggelig! På date to,tre, fire osv. så deler vi regningen. Når vi er ute på byen passer jeg også på å kjøpe øl til han. Men, summa sumarum er det nok mannnen som i snitt betaler de dyreste tingene etterhvert. Det kan jo være fordi jeg foreløpig bare har vært sammen med menn som tjener litt mer enn meg. Anonymkode: 7d6f3...51e
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #8 Skrevet 21. februar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Å reagere på radbrekking av språket kan neppe sees på som å kverulere. For å svare på spørsmålet ditt, selvsagt er det tåpelig å forvente at mannen betaler. Hver betaler for seg, det er mye enklere slik. Anonymkode: 7fc90...cf0 Hadde jeg blitt bedt med på en date (restaurante) så hadde jeg blitt litt paff om jeg fikk beskjed å betale for meg selv... Jeg mener at det er gutten som skal betale. Blir man sammen så kan man bytte på etterhvert. Anonymkode: 3e666...396
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå