AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #1 Skrevet 20. februar 2017 Tenkte å slenge inn åpne søknader til skoler, med håp om vikariat og tilkallingsvakter. Til sommeren har jeg tatt teorien for barne og ungdomsarbeider-faget. Men når bør jeg søke? Jeg tenker at akkurat nå har nok skolene sine faste folk som de henter inn når det trengs (og jeg har jo heller ikke teorien enda), så da tenker jeg ikke det er vits å prøve før neste skoleår, da de kanskje trenger nye folk samt at jeg stiller sterkere med formalkompetansen. Er det lurest å søke før sommerferien? Kommer jeg ut i august når administrasjonen er tilbake, er vel alle folk satt inn? Hvor lenge vil administrasjonen være på kontorene før sommerferien, f.eks? Anonymkode: 1dea6...44d
Honnikorn Skrevet 20. februar 2017 #2 Skrevet 20. februar 2017 Det er lurt å sende en åpen søknad nå. Kommunen jeg jobber for begynner å lyse utstillinger nå
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 Tror du kan vente til over sommeren. Skolene har ikke lov til å ansette deg som tilkallingsvikar lang tid i forveien hvis de har mulighet til å få inn kvalifiserte lærere, og lærerstudenter står også høyere enn deg. Mener du forresten undervisningsstillinger eller assistentstillinger? Sistnevnte har du nok større sjans på, og de kan du søke om allerede nå. Ønsker du å være ringevikar neste undervisningsår, er beste måte å gå innom på skolen, presentere seg selv og levere CV og kort søknad til den som har ansvar for å finne vikarer. Det kan du gjøre samtidig som du ønsker å starte, eller allerede nå om du ønsker å prøve deg allerede.Vi trenger alltid vikarer på skolen min, slettes ingen ting som er fylt opp. Vil tro det er sånn andre steder og. Anonymkode: 43d8e...399
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå