Gå til innhold

Kjæreste som dukket opp i familiemiddag

Anbefalte innlegg

Skrevet

En søndag i måneden ber eks-svigermor inn til middag. Alle hennes barn, barnebarn og svigerbarn. Nå er jeg et eks-svigerbarn, men jeg har blitt invitert likevel siden jeg er mor til ett av hennes barnebarn. 4 år siden bruddet.

Far har da altså fått seg ny kjæreste. Det er vel en stund siden, usikker på hvor lenge. Hun har ikke vært med på middagene tidligere. Mulig fordi hun bare er kjæreste og ikke samboer eller kone. Men nå på søndag så dukket hun altså opp en time etter middagen hadde startet. 

Jeg merket stemningen ble litt trykket. Og hva har hun der å gjøre når det er familiemiddag. En middag som er for familien, ikke utenforstående. Det ble til at min eks og kjæresten dro tidlig, mens jeg og mitt barn ble igjen hos eks-svigers og koste oss. Kjæresten virket ikke så glad for at jeg var der heller. Satt og sturet under hele middagen. Utrivelig. Hun ødela en hyggelig middag for alle.

Vet jeg ikke kan gjøre så mye med det, men er det innenfor å sende en sms til eks-svigermor? Be henne om at kjærester ikke har noe i en familiemiddag å gjøre? Min eks-svigerinne har også en kjæreste som ikke bruker å være med. Så da trenger vel ikke eksens kjæreste å være med heller.

Anonymkode: 5bb88...331

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du at eksen din ikke inviterte henne?

Anonymkode: f5b18...342

• Liker 25
Skrevet

Er du seriøs nå? Selvfølgelig har kjærester noe å gjøre i en familiemiddag. Du er heldig som fortsatt blir invitert.

Anonymkode: 6bf9f...089

• Liker 47
Skrevet

Synes egentlig det er mer ulogisk at du er der, enn at kjæresten til sønnen hennes er der. Hvorfor skulle ikke hun få komme på familiemiddag? Hun er da overhode ikke en utenforstående. Og nei, det synes jeg ikke du kan sende en SMS om til svigermor. Vær glad for at du i det heletatt får komme! 

Anonymkode: 0fd35...87a

• Liker 37
Skrevet

Hvis dette ikke er tull, bør du oppsøke hjelp, TS.

Anonymkode: 1d323...9fa

• Liker 24
Skrevet

Å heeeerlighet, enda en som har fått vinterferie :bond: 

Gi ut en novellesamling heller.....

Anonymkode: 49441...3c7

• Liker 22
Skrevet

Når man har barn sammen så er det viktig å fortsette med tradisjoner, og å la barna se at mor og far trives sammen. En kjæreste er utenforstående, hun har ikke barn og er verken stemor eller tante for min eks' nieser og nevøer. Mens jeg fortsatt blir sett på som tante. Hun har ikke vært med tidligere, så jeg antar at hun ikke har vært invitert. Da dette er en familiemiddag for respektive medlemmer.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når man har barn sammen så er det viktig å fortsette med tradisjoner, og å la barna se at mor og far trives sammen. En kjæreste er utenforstående, hun har ikke barn og er verken stemor eller tante for min eks' nieser og nevøer. Mens jeg fortsatt blir sett på som tante. Hun har ikke vært med tidligere, så jeg antar at hun ikke har vært invitert. Da dette er en familiemiddag for respektive medlemmer.

Stakkars sønnen (exen din), sier jeg bare... 

• Liker 19
Skrevet

Troll.. 

Anonymkode: d737f...803

• Liker 5
Skrevet

Eneste grunnen til at du blir invitert er deres felles barn! Uten dette barnet ville neppe du vært der heller. Hvordan du da kan tro at du (som er eks) har mer rett til å være der enn en kjæreste er for meg helt merkelig. 

Nei, du skal absolutt ikke sende en SMS til eks-svigers. Du skal holde munn, være utrolig glad for at fu er invitert, oppføre deg høflig og passe dine egne saker. Fy søren så ego og selvsentrert du er. 

Anonymkode: c7e88...8e1

• Liker 26
Skrevet

Hadde egentlig vært litt gøy om du sendte den SMS-en til svigermor. Men da må du fortelle oss hvordan responsen ble :D 

• Liker 9
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du må ta inn over deg at forholdet mellom din eks og deg er over. Han er gått videre, der bør du også. En periode er over, en ny begynner. Og med det kommer nye tradisjoner.

Anonymkode: 1d323...9fa

• Liker 10
Skrevet

For meg virker det som at du nesten er litt misunnelig, eller at du ikke er helt over ham.. Hvorfor skal ikke eksen få ha med seg kjæresten sin?? Nei dette må du lenger ut på landet med altså.

• Liker 9
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva om eksen din og kjæresten hans gifter seg og får barn? Hvor står du da? Hva om du får en ny mann? Blir det ikke litt rart om du fortsatt skal henge hos eks svigers xD 

Anonymkode: 9b9e4...6ce

• Liker 18
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er vel sammen med henne for han ser for seg en framtid med henne. Jeg må jo bare si selv om det er kjempe flott de inkluderer deg pga barnet dere har, men der er du som er den unaturlige parten i den familiemiddagen. Nettopp fordi hun BLIR mest sannsynlig tante for disse barna, og ikke minst stemor for ditt barn. 

Jeg hadde blitt temmelig forbanna om min eks oppførte seg så merkelig. 

Anonymkode: 24471...240

• Liker 13
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars deg! For en frekkhet av din eks å ta med ny kjæreste til sin mors middagsselskap! Hvem innbiller han seg at han er! Og bare fire år etter bruddet mellom dere! Så ufølsomt!! Synes du skal sende en fellesmelding til alle de respektive medlemmene av familiemiddagen! Skriv at kjærester er uønsket og at denne dama bør se til å pumpe ut en unge eller to før hun er velkommen! Hold oss oppdatert TS! 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Vinterferien har startet ser jeg.....

Skrevet
5 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Stakkars deg! For en frekkhet av din eks å ta med ny kjæreste til sin mors middagsselskap! Hvem innbiller han seg at han er! Og bare fire år etter bruddet mellom dere! Så ufølsomt!! Synes du skal sende en fellesmelding til alle de respektive medlemmene av familiemiddagen! Skriv at kjærester er uønsket og at denne dama bør se til å pumpe ut en unge eller to før hun er velkommen! Hold oss oppdatert TS! 

Tror ikke du bør tulle for mye med TS, for hu dama der er faen meg truanes til å gjøre som du sier :rolleyes:

Anonymkode: c7e88...8e1

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...