Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine begge foreldre er godt voksne, og har begge skader som er svært smertefulle for dem. Dette er skader som de har fått påført i senere tid. Hører nesten hele tiden om hvor vondt de har det. Av og til blir jeg så frykelig lei av å høre om smerte, hvor mye de verker osv. Hvis noen er i dårlig humør eller kjefter så er det fordi de har vondt. Jeg vet de begge har enorme smerter. En dag da jeg fikk spørsmål av en godt bekjent om hvordan det gikk med dem, sa jeg at det gikk fint, men at de begge verket en del og at man av og til blir så lei av det. Nå sitter jeg igjen med tidenes dårlige samvittighet for at jeg kunne få meg til å si det. De har jo ikke vondt med vilje.. En av de er ny opererert mens den andre venter på å bli operert. Jeg vet ikke helt selv hvor jeg vil med dette innlegget, måtte bare få det ut. For føler meg ufattelig dum nå.. Fatter ikke hvordan jeg kunne si det om mine foreldre. Har det ikke så godt inni meg selv nå.. 

Anonymkode: bafcd...713

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine begge foreldre er godt voksne, og har begge skader som er svært smertefulle for dem. Dette er skader som de har fått påført i senere tid. Hører nesten hele tiden om hvor vondt de har det. Av og til blir jeg så frykelig lei av å høre om smerte, hvor mye de verker osv. Hvis noen er i dårlig humør eller kjefter så er det fordi de har vondt. Jeg vet de begge har enorme smerter. En dag da jeg fikk spørsmål av en godt bekjent om hvordan det gikk med dem, sa jeg at det gikk fint, men at de begge verket en del og at man av og til blir så lei av det. Nå sitter jeg igjen med tidenes dårlige samvittighet for at jeg kunne få meg til å si det. De har jo ikke vondt med vilje.. En av de er ny opererert mens den andre venter på å bli operert. Jeg vet ikke helt selv hvor jeg vil med dette innlegget, måtte bare få det ut. For føler meg ufattelig dum nå.. Fatter ikke hvordan jeg kunne si det om mine foreldre. Har det ikke så godt inni meg selv nå.. 

Jeg forstår deg godt, for jeg er sånn som grubler over alt og redd for at jeg har sagt noe feil også. Men du, jeg synes du høres ut som en utrolig fin og forståelsesfull datter/sønn. At du sa dette ene er helt naturlig, og det er bare du som overtenker det nå. Prøv å gi slipp på det. Jeg kan love deg at dette er noe 99% ikke ville tenkt på en gang at de hadde sagt. 

Stor :hug: til deg :) 

Endret av Rumle
  • Liker 7
Skrevet

Selv om foreldrene dine har vondt og at det ikke er deres feil er det lov til å være litt frustrert og lei av så mye fokus rundt smerter. Dette er helt normalt, og det er ofte godt å få lettet disse følelsene til noen. Dette kan dessuten gjøre at man klarer å høre på mer slik prat før man blir irritert. 

Dersom det er noen som hadde betrodd seg om dette til meg hadde jeg tenkt at det hadde vært rart om de ikke hadde følt det på denne måten. :) Jeg skjønner at du sitter med en litt dårlig følelse akkurat nå, men jeg synes ikke at du trenger å gjøre det. 

Anonymkode: 51600...f5e

• Liker 4
Skrevet

Du har ingenting å bekymre deg for. Hadde noen fortalt dette til meg, hadde jeg kun syntes synd i vedkommende. Du har ingen grunn til å tenke på dette :ninuskapus:

Du høres forresten ut som en fantastisk datter, omsrogsfull og varm :hug::hug:

• Liker 4
Skrevet

Jeg har vært syk hele livet, og både min mor og min far er alvorlig syk. Men hvis jeg skal klare å ha det bra, kan jeg ikke tenke på dette hele tiden. Jeg har sagt til dem at jeg ikke vil snakke om sykdom, at det bare er det vi har til felles. Når det blir snakk om det, melder jeg meg ut av samtalen og sier etter en stund "kan vi snakke om noe annet enn sykdom"? Jeg har også lyst til å brøle det til fremmede som bare snakker om kreft hvis jeg er på treff mht hobbyen min. Det er lov å være lei! :)

Skrevet

Tusen takk for veldig fine og gode svar <3 Det gjorde litt godt å lese :-) Setter veldig pris på det :-) Slapper litt mer av nå

• Liker 1
Skrevet

Ja, det hender det at det kan bli litt mye. Er veldig deilig å få en "pause" fra sykdom/smerter, tenker at det ikke blir så mye bedre av å fokusere på det hele tiden. Bedre å fokusere på litt andre ting til tider, tror det kan hjelpe litt på <3 

Skrevet

Eg forstår godt att du angra på det du har sagt. Det er DINE FORELDRE. Men så er det også tungt å høyre på kor fælt dei har det. Om du får mulighet til å tømme deg for frustrasjon ein gang i blandt er det bra. Det er veldig tungt for deg å berre ta i mot heile tida. Du er også nødt til å tømme deg. Når glasset er fuldt av vatn, er det ikkje plass til meir.

Er i liknande situasjon sjølv. Eg har to venna det går utover, men dei er glade for att eg har den tilliten til dei, att eg tømmer all dritten på dei. Så snakka vi roleg og sakleg om problemet etterpå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...