Gå til innhold

Luktfri,støvfri og miljøvennlig kattepellets!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare dele dette med andre katteeiere. Vi har hatt katt i over 2 år nå, og aldri hadde jeg hatt peiling på hvor mye forskjellige kattesand merker det finnes der ute, som relativt ny i gamet oppdaget jeg katteperler, og prøvde dette da det alltid lå strødd ut kattesand i hele leiligheten selv om jeg hadde matte utenfor doen, i tillegg plaget støvet meg selv om jeg prøvde de beste merkene,hver gang jeg gravde i doen så måtte jeg lufte ut lenge.. Katteperlene var en annen historie, de funket IKKE så lenge som oppgitt på posen, jeg brukte 1 pose på 1 mnd. Dvs etter 2 uker så stinket perlene urin og det var kraftig ammoniakk lukt når jeg skulle bytte perlene. Det var ikke masse perler overalt men nok til at jeg måtte koste dem opp, for ikke å nevne hvor utrolig vonde de var å trø på!

Jeg begynte å undersøke på nett og oppdaget trepellets til katter, men dette var det visst mye søl av. Noe jeg erfarte selv da jeg først prøvde pelletsen med min gamle kattedo, så fant jeg en kattedo på animail kalt peewee, som er spesielt laget til bruk av kattepellets. Og den funker så braaa! :D Ikke mer pelletsstøv i sofaen, ikke mer tisselukt (nei ingenting!!) pluss at den er miljøvennlig og kjemikaliefri. 

Har lest på nett at mange likte denne doen og strøet men at kattene ikke likte doen (dette la jeg merke til alltid var den varianten uten tak), de har nå do med tak, og det er den min katt bruker.

https://animail.no/kattladehus-peewee-ecohus-svart-gra.html

det fungerer slik at doen er delt i to. En underdel og en overdel. I overdelen er det små hull i bunn hvor pelletsstrøet (pelletsen blir til strø når katten tisser), strøet ramler så ned når man graver litt i doen, enten det er katt eller eier. Bæsjen lukter dessverre, men den kan man fjerne og kaste i do med en gang, tror våres pus bæsj lukter ekstra mye da hun sliter med magen for tiden. Tror også det hjelper om man bruker døren som hører med til doen doen, vi har ikke prøvd med dør da vår katt ikke skjønte konseptet helt. Uansett så tømmer man bare strøet i underdelen en gang i uken, jeg gjorde det i dag og det luktet null tiss, ingen sviende øyne eller hauger med støv!

Kunne seriøst startet å selge disse doene og strøet selv, da dette virkelig er noe jeg har troen på og utrolig glad for at jeg oppdaget.

Håper jeg kan hjelpe noen der ute som er drittlei av kattesand som støver og stinker kjemikalier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støtter denne 100%! Jeg liker den og katta synes det er greit. Min samboer som sliter med div. allergier merker heller ikke noe til denne.

Skrevet

Er dette miljøvennlig? Er ute etter noe uten mikroplast (eller annen plast) eller kjemikalier. 

Anonymkode: 150b4...c68

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette miljøvennlig? Er ute etter noe uten mikroplast (eller annen plast) eller kjemikalier. 

Anonymkode: 150b4...c68

Ja, det er det. Jeg er veldig opptatt av det selv, de lages i Sverige og det spon fra oppkutta trær som blir presset sammen under høyt trykk. Les her: https://animail.no/peewee-14-liter.html?___store=no&nosto=nosto-category

Sponen kan man kaste i hagen eller i komposthaugen, vet enda ikke helt om en god løsning for oss som bor i blokk da angående sponen, har ikke matavfall heller her dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...