Gå til innhold

Karismatiske trossamfunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er skremmende at karismatiske trossamfunn er i vekst når man ser hva slags følger det kan få for barn som vokser opp i slike miljø. Praksisen som Visjon Norge (og andre) driver med er psykisk mishandling av barn. I slike saker mener jeg barnevernet må på banen. Hva mener du?

Her blir de norske barna slått i bakken av «Den hellige ånd»

Anonymkode: 62c4a...4bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er skremmende at karismatiske trossamfunn er i vekst når man ser hva slags følger det kan få for barn som vokser opp i slike miljø. Praksisen som Visjon Norge (og andre) driver med er psykisk mishandling av barn. I slike saker mener jeg barnevernet må på banen. Hva mener du?

Her blir de norske barna slått i bakken av «Den hellige ånd»

Anonymkode: 62c4a...4bb

Jeg vil ikke skjære alle over en kam. Jeg har vært på innsiden av både VN (kun i starten og jeg så hvor det bar) og i karismatiske menigheter, og de fleste menighetene (og jeg) tar sterk avstand fra det som Hanvold og hans likesinnede driver på med.

Karismatiske menigheter har bønn for syke som et tilbud og det foregår tungetale, men ikke på en så utagerende måte. Forbønn skjer mest på tomannshånd, gjerne på et eget "bønnerom" og tungetale skjer når hver enkelt ber, mest hjemme for seg selv. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...