AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #1 Skrevet 20. februar 2017 Er lærer, men kunne gjerne tenkt meg ett år til med studier. Er ikke fast ansatt, så får ikke noe videreutdanning via jobben. Og med et ekstra fag vil det vel være lettere å få fast. Lyst til å ta naturfag årsenhet, men ønsker ikke å flytte på meg. Vil ta det i Oslo, og selvfølgelig vil ikke naturfag årsenhet på HiOA bli utlyst i 2017.... Ser at det er mulig å ta diverse enkeltemner innen realfag på universitetet. Kjemi, astronomi ++ Biologi er tydeligvis avlyst da :/ Men kvalifiserer jeg da til å undervise i naturfag hvis jeg tar tilsammen 60stp i realfag på universitetet? Hva med om jeg mangler biologi? Ser jo at naturfag årsenhet på HiOA egentlig er rettet mot lærere... Så vet ikke om det er kun sånne type årsenheter som gjelder? Har bare studert på høgskole, så vet ikke hvordan ting foregår på universitet :)) Anonymkode: ebd5e...c30
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #2 Skrevet 20. februar 2017 Skulle selvfølgelig stå universitetet i tittelen. Anonymkode: ebd5e...c30
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 Oppfyller du forkunnskapskravene til å ta realfag som enkeltemnestudent? Har du ikke REA kan det bli ganske vanskelig. Typisk for en rekke realfagsemner ved UiO er at de krever at du har matematikk R1 (eller S1 + S2) og et realfag med full fordypning (f.eks. Kjemi 1 og 2) fra videregående, og fagene på universitetet bygger på det du skal ha lært på videregående. Ulempen med enkeltemner er at det er ikke sikkert den enkelte skole vil godkjenne f.eks. AST1010 som et realfag. UiO har for øvrig et årsstudium i realfag, se her http://www.uio.no/studier/program/realfag-aarsenhet/oppbygging/ For å komme inn her må du ha R1 (eller S1 + S2) og et realfag med full fordypning. Fra og med neste høst innføres krav om R1+R2, da er ikke lenger S-matematikken god nok for realfagsstudier (dette gjelder flere steder i landet). Så hvis du har S-matematikk med fordypning er dette siste året du kan komme inn uten å måtte ta R-matematikken som privatist først. Anonymkode: b563e...c34
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #4 Skrevet 21. februar 2017 Takk for svar:) En stund siden jeg gikk vgs nå, så de fagene mine må jeg ta en titt på! Usikker på om jeg tok de fagene.. Skal kikke på den årsenheten i realfag og, så ikke den da jeg surret rundt på nettsidene:) Anonymkode: ebd5e...c30
ArtyFarty Skrevet 21. februar 2017 #5 Skrevet 21. februar 2017 Det er ingen spesifikke krav til hva studiepoengene skal inneholde, bare at man skal ha så og så mange studiepoeng i et fag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå