Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye er mye? 

Anonymkode: fe8ef...a67

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye er mye? 

Tror jeg har lest at grensa er type en pose panda lakris på 400 g i uka. 

Anonymkode: 039aa...b2c

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg har lest at grensa er type en pose panda lakris på 400 g i uka. 

Anonymkode: 039aa...b2c

Ok, det er jo rimelig mye. Takk :)

Skrevet

Jeg bor i Sverige og her er det mye fokus på dette. 

50g per dag er visst maks... 

Anonymkode: 1397e...008

Skrevet

Åh, herregud. Slutt med hysteriet.

Anonymkode: 87795...5a7

• Liker 4
Skrevet

Jaja, huff. Jeg levde på lakris på i svangerskapet. Trøster meg med at de færreste lakrisene inneholder ekte lakris.

Anonymkode: 6cbc6...126

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så alle de barna i undersøkelsen som er under normalen både med tanke på intelligens, utvikling og problemløsning er ikke noe å bry seg om..

Anonymkode: 9b7ab...278

• Liker 3
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Uff, rart man ikke har hatt kjennskap til dette tidligere. Jeg spiste omtrent en pose Dundersalt daglig da jeg gikk gravid.

Skrevet

Jeg spiste en pose super salt forrige helg og har spist gjerne 2-3 kick om dagen....:(

Her må jeg skjerpe meg ja

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du synes alkohol og røyking også er hysteri?

• Liker 1
Skrevet

Syns det er skummel at det ikke har kommet frem før nå. I mitt tidligere svangerskap spiste jeg masse lakris for å bedre kvalmen som jeg gjør ellers hvis jeg føler meg litt uggen. Men denne gangen blir det ingen lakris på meg! Selv om det gikk bra sist gang betyr ikke at det går bra denne gangen også. For meg blir det som å tenke at bare fordi man fyllekjørte en gang og det gikk bra, så kan jeg bare fortsette å fyllekjøre. Er snakk om noens liv.

Anonymkode: f5dba...ce0

Skrevet
4 timer siden, Geirfuglen skrev:

Uff, rart man ikke har hatt kjennskap til dette tidligere. Jeg spiste omtrent en pose Dundersalt daglig da jeg gikk gravid.

Det gjorde jeg også. Barnet har autisme. Sier ikke at det er relatert eller noe sånn men jeg begynner jo å lure på om det er jeg som har ødelagt han.

Anonymkode: a7106...088

Skrevet

Men at lakris ikke var bra for gravide hørte jeg om allerede da jeg gikk med eldstemann, og han nærmer seg 26 år nå.

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var det de sa når de fant ut at alkohol er farlig for fosteret også. Svigermor mener jeg er hysterisk som ikke kan ta et glass vin til maten, fordi når hun var gravid så ble hun anbefalt rødvin mot lavt blodtrykk eller blodprosent, husker ikke nøyaktig hva hun sa. Så at å drikke alkohol er farlig er bare tull. 

Folk må slutte å kalle det hysteri når forskningen avdekker nye ting. Legen som oppdaget bakteriene og forstod at den høye dødeligheten blant barselkvinner og nyfødte kom av at leger gikk rett fra obduksjon til fødsel uten å vaske seg ble latterliggjort og utstøtt. Det finnes tydeligvis fortsatt de som ikke vil vite av noe som er nytt.

Anonymkode: c591a...23b

• Liker 4
Gjest Geirfuglen
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det gjorde jeg også. Barnet har autisme. Sier ikke at det er relatert eller noe sånn men jeg begynner jo å lure på om det er jeg som har ødelagt han.

Anonymkode: a7106...088

Uff, så trist :( Men jeg tror uansett ikke man kommer opp i de mengdene med lakris. 

1 time siden, asterix skrev:

Men at lakris ikke var bra for gravide hørte jeg om allerede da jeg gikk med eldstemann, og han nærmer seg 26 år nå.

Det stod ingenting i brosjyrene fra helsestasjonen. Mye jeg har hørt ikke skal være bra, som å pusse vinduer eller annen overtro. Men skadelige ting bør man jo faktisk få konkret informasjon fra helsestasjonen slik at man vet det er troverdig.

Skrevet
3 timer siden, Ruccula skrev:

Du synes alkohol og røyking også er hysteri?

Nei. Stråmann. Hold deg for god til det.

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det de sa når de fant ut at alkohol er farlig for fosteret også. Svigermor mener jeg er hysterisk som ikke kan ta et glass vin til maten, fordi når hun var gravid så ble hun anbefalt rødvin mot lavt blodtrykk eller blodprosent, husker ikke nøyaktig hva hun sa. Så at å drikke alkohol er farlig er bare tull. 

Folk må slutte å kalle det hysteri når forskningen avdekker nye ting. Legen som oppdaget bakteriene og forstod at den høye dødeligheten blant barselkvinner og nyfødte kom av at leger gikk rett fra obduksjon til fødsel uten å vaske seg ble latterliggjort og utstøtt. Det finnes tydeligvis fortsatt de som ikke vil vite av noe som er nytt.

Anonymkode: c591a...23b

Blablabla. Get a grip.

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan faen ikke sammenligne hysteriet rundt graviditet i 2017 med Semmelweiss på attenhundretallet. Skjerp deg litt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...