Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har blitt innkalt til intervju etter mange misslykkede forsøk og jeg er nå kjempenervøs. Jeg har virkelig lyst på denne stillingen og jeg har tendens til å drite meg ut eller få helt hjerneteppe på intervjuer da jeg blir så stressa og nervøs. 

Dette gjelder en stilling hos lefdal (avdeling for telefoni, pc-er osv /elektronikk/). 

Har dere noen tips til hvordan jeg kan forbedre meg mest mulig? Og evt. hva slags spm en arbeidsgiver spør? Hva er det jeg burde legge mest vekt på?

Anonymkode: 7b058...51c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har blitt innkalt til intervju etter mange misslykkede forsøk og jeg er nå kjempenervøs. Jeg har virkelig lyst på denne stillingen og jeg har tendens til å drite meg ut eller få helt hjerneteppe på intervjuer da jeg blir så stressa og nervøs. 

Dette gjelder en stilling hos lefdal (avdeling for telefoni, pc-er osv /elektronikk/). 

Har dere noen tips til hvordan jeg kan forbedre meg mest mulig? Og evt. hva slags spm en arbeidsgiver spør? Hva er det jeg burde legge mest vekt på?

Anonymkode: 7b058...51c

Du bør ha god øyekontakt, ikke virke nervøs. Tenk at du skal selge deg inn i bransjen og nevner tingene som du er flink til i denne jobben. Man får nesten alltid spørsmålet, kan du fortelle om deg selv. Selv om man tror at man klarer det der og da, er det faktisk ikke så lett. Lær deg og presenter deg selv. Les om de mest brukte spørsmålene når det gjelder intervjuer. 

Siden du har mislykkede intervjuer bak deg, hvorfor kaller du de mislykket? Noe du gjorde galt eller at du ikke fikk jobben? 

Senk skuldrene (lettere sagt enn gjort)..du har vært gjennom intervjuer før, dette skal du klare. Er utrolig hva man klarer hvis man setter litt vilje til :) 

De mest typiske spørsmålene er jo: Nevn dine positive/negative sider. Hvorfor er du egnet til denne jobben. Fortell litt om deg selv. Også spør de kanskje noe fra CV'en din, så les gjennom og tenk hva du kan svare. 

Lykke til, dette klarer du 👍

Skrevet

Det er ikke noe galt i å være nervøs. Si det gjerne også, at oi, nå er jeg nervøs her. Det vil ikke på noen måte virke negativt, det viser bare at du har lyst på jobben og at det er viktig for deg å gjøre det bra. Det er normalt og vanlig å være nervøs i slike settinger, og å si det høyt kan gjøre at du føler deg bedre. Jeg startet vel alle mine intervjuer med å si at hoi, nå er jeg litt svett i henda her, hehe.. Og sist jeg søkte jobb fikk jeg tilbud om alle 3 jobbene jeg søkte på, selv om jeg var skitnervøs og sa ifra om det. 

Les gjennom en liste over de vanligste spørsmålene, og forbered svarene på det. Om du søker på nettet får du masse sider med tips og anbefalinger til hva du bør svare, og hva du bør la være å svare (uten å lyge - aldri lyg). 

Du må stort sett alltid fortelle om deg selv, både rent faglig hva du har gjort, og hvordan du er som person. Øv deg på dette på forhånd. Jeg er forferdelig dårlig på å snakke om meg selv personlig, type hobbyer og hvordan jeg er som person, og dette var det verste spørsmålet for meg. 

Ikke vær redd for å tenke deg om. Du trenge ikke svare i det sekund spørsmålet blir stilt til deg. Det er ok å si hmm.. nå må jeg tenke litt, ta en slurk kaffe, og så svare. Det er bedre å virke som en reflekterende person som tar spørsmålene seriøst, enn å blurbe ut med det som faller deg inn uten å tenke over det. 

Lykke til!

Anonymkode: 08b96...77b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...