AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #1 Skrevet 20. februar 2017 Har tenkt å kjøpe en valp i bursdagsgave til kjæresten min. Hun har god erfaringer med hunder. Noen som har tips til hvilken rase? En som trenger mosjon, men ikke for krevende hund. Anonymkode: 6dacb...bb7
Violetta Skrevet 20. februar 2017 #2 Skrevet 20. februar 2017 Alle hunder trenger mosjon. Dyr er ikke gaver. 6
TML0802 Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 En hund - og særlig en valp - er ikke noe man gir bort i gave. Dette er en anskaffelse som forplikter en i 10-15 år frem i tid, minst. En hund er noe man er enige om å anskaffe, noe man må komme fram til sammen. Både når det gjelder oppofrelsene som må gjøres, og når det kommer til, dersom man blir enige om at ja, hund skal vi ha; hvilken rase som til slutt velges. 8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #4 Skrevet 20. februar 2017 Hva slags rase som kan være aktuell er jo opp til hvilke kvaliteter dama di ser etter i en hund, noe som er 100% umulig for oss å vite noe om, det dette får du finne ut av sjøl Å, eller kanskje du er her for å trolle? Nei, det kan jeg umulig tenke meg at er tilfelle! Anonymkode: f98e3...f55 1
Gjest Gia_ Skrevet 20. februar 2017 #5 Skrevet 20. februar 2017 Neineinei, ikke kjøp en hvilken som helst rase til henne, bare fordi hun må få en valp på selve bursdagen sin. Gi henne heller ett hjemmesnekra gavekort eller ett hundehalsbånd som ett bevis på at hun får hund fra deg i gave, bare ikke akkurat på dagen. Det du holder på med hørtes veldig spontant ut, og meget lite gjennomtenkt, mtp eneste kravet var at den trenger mosjon, men ikke er for krevende. Dessuten er det lurt å dra på besøk til oppdretter noen ganger på forhånd og se ann hvilken valp hun liker best, hvem som passer best for dere, og for å se ann personlighetene på valpene.
ArtyFarty Skrevet 20. februar 2017 #6 Skrevet 20. februar 2017 Man kjøper ikke dyr i gave til noen, med mindre dyret er planlagt av den som skal ha det. 3
Maleficenta Skrevet 20. februar 2017 #7 Skrevet 20. februar 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tenkt å kjøpe en valp i bursdagsgave til kjæresten min. Hun har god erfaringer med hunder. Noen som har tips til hvilken rase? En som trenger mosjon, men ikke for krevende hund. Anonymkode: 6dacb...bb7 Vil hun ha hund?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #8 Skrevet 20. februar 2017 Dyr er ikke gaver, og skal hun ha hund må hun velge den selv, så får du heller betale for den. Anonymkode: 81ad7...887
Maleficenta Skrevet 20. februar 2017 #9 Skrevet 20. februar 2017 9 minutter siden, TML0802 skrev: En hund - og særlig en valp - er ikke noe man gir bort i gave. Dette er en anskaffelse som forplikter en i 10-15 år frem i tid, minst. En hund er noe man er enige om å anskaffe, noe man må komme fram til sammen. Både når det gjelder oppofrelsene som må gjøres, og når det kommer til, dersom man blir enige om at ja, hund skal vi ha; hvilken rase som til slutt velges. Ja. Ts tenk på det som en adopsjon. Det krever research og planlegging
Snadder Skrevet 20. februar 2017 #10 Skrevet 20. februar 2017 Stopp!! Ikke kjøp hund i gave. Det å få seg hund er en stor forpliktelse som dere vil ha i flere år framover. Men det handler også om å finne en hund som matcher dere i personlighet og behov. Jeg ville ikke satt pris på om kjæresten min tok en slik avgjørelse for meg i det heletatt.
Sirah Skrevet 20. februar 2017 #11 Skrevet 20. februar 2017 Man gir ikke en valp i gave! Som noen andre anbefaler her så kjøp et hundehalsbånd og la henne velge ut valpen selv. Alle valper er søte og herlige, om man trives med den voksne hunden derimot er en helt annen sak.
Gjest Catalina Culès Skrevet 20. februar 2017 #12 Skrevet 20. februar 2017 (endret) Dyr skal aldri kjøpes som gave. Les dette http://www.dyrebeskyttelsen.no/nyheter/ikke-gi-dyr-i-julegave#.WKspXao2vIU Endret 20. februar 2017 av Catalina Culès La til link
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #13 Skrevet 20. februar 2017 Dyr skal ALDRI kjøpes som gave til noen! Ikke med mindre du er 100% innstilt på å ta på det alt ansvaret i 10-15 år frem i tid selv. Fatter ikke hva folk tenker med jeg altså Anonymkode: 0222a...62b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå