Gå til innhold

rotwiler mix, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

rotweiler/sheafer mix, erfaringer?

Anonymkode: 4fa7f...477

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en blanding av to krevende brukshundraser. Det er også en blanding av to raser som har en del fysiske, og også ofte mentale, utfordringer/sykdommer. Så jeg ville vært veldig bevisst disse tingene om jeg skaffet meg en slik blanding, og vært klar over at jeg nok ville fått "mye hund" som krever mye fysisk og - ikke minst - mental aktivisering, samt også en hund som kanskje trenger å lære seg å finne roen.

Personlig ville jeg styrt unna, fordi jeg ikke hadde turd å kjøpe en blanding av to raser som har så mange sykdommer og mentalle brister når jeg ikke kjenner historikken.

• Liker 1
Skrevet

ikke en mix jeg ville passet engang.

Anonymkode: c3ac9...d74

Skrevet

Jeg vet om flere mixer av rottweileren/shaefere med muligens annen mix inne i bildet også. Altså mix 2, 3, 4 hunder. Alle er fantastiske, god helse , mentalt rolige og stabile.  Familiehunder. Det er meget lite erfaring i Norge i dette henseende så alle skepsis er bygd på nettopp det.

Jeg hadde selv tatt en mix over renraset rottweiler, German Shepherd.   Ts må selvsagt vie tid til sosialisering,  trim osv. Som med alle hunder!☺

Anonymkode: fcdea...956

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...