AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #1 Skrevet 20. februar 2017 Er 100% permittert og må jobbe 50% . har blitt syk og sjefen sa jeg må jobbe andre dager dersom jeg er syk på de dagene jeg må jobbe. er det sant? eller har jeg rett på egenmelding og betaling når jeg er permittert? Anonymkode: b3eeb...2c1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #2 Skrevet 20. februar 2017 Jeg skjønner ikke helt spørsmålet. Dersom du er 100% permittert skal du vel ikke jobbe i det hele tatt ? Men dersom du er delvis sykmeldt kan du ikke bruke egenmelding, da må du ha sykmelding fra lege dersom du ikke kan jobbe oppsatte dager. Når man er delvis sykmeldt er man sykmeldt fra arbeidsoppgavene sine, ikke arbeidstiden, dvs. at dersom du har en 100% stilling og er 50% sykmeldt skal du gjøre 50% av arbeidsoppgavene dine, selv om dette betyr at du må være på jobb 100%. Dersom du jobber like effektivt mens du er på jobb kan du være på jobb 50% av tiden. Blir du syk på en av dagene du har avtalt at du skal jobbe må du altså ha 100% sykmelding for denne dagen, evt. kan du jobbe en annen dag i stedet dersom du har en fleksibel jobb. Anonymkode: 846f0...d22 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke helt spørsmålet. Dersom du er 100% permittert skal du vel ikke jobbe i det hele tatt ? Men dersom du er delvis sykmeldt kan du ikke bruke egenmelding, da må du ha sykmelding fra lege dersom du ikke kan jobbe oppsatte dager. Når man er delvis sykmeldt er man sykmeldt fra arbeidsoppgavene sine, ikke arbeidstiden, dvs. at dersom du har en 100% stilling og er 50% sykmeldt skal du gjøre 50% av arbeidsoppgavene dine, selv om dette betyr at du må være på jobb 100%. Dersom du jobber like effektivt mens du er på jobb kan du være på jobb 50% av tiden. Blir du syk på en av dagene du har avtalt at du skal jobbe må du altså ha 100% sykmelding for denne dagen, evt. kan du jobbe en annen dag i stedet dersom du har en fleksibel jobb. Anonymkode: 846f0...d22 jeg er ikke sykemeldt. er permittert og de får bruke meg inntil 6 uker i strekk som de ønsker. skal i utgangspunktet jobbe man-onsdag denne uken men sjefen sa jeg må jobbe torsdag og fredag hvis jeg er syk imorgen og onsdag Anonymkode: b3eeb...2c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå