Gå til innhold

Er dette en slanke måte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe jeg alltid har lurt på er: er det mulig å spise junkfood, godteri å andre usunne saker, men samtidig telle kaloriene du får i deg, å slanke seg?

Feks:

Om jeg spiser en hamburger på 500 kcl, en milkshake på 300 kcl, nuggets på 200 kcal. 

Grovskive med ost og skinke til 400 kcl, melk til 100 kcl, frokst blanding til 100 kcl, kylling og grønnsaks middag til 400 kcl. 

Begge disse inneholder 1000 kcl hver. Men er det lettere å slanke seg om mann spiser nummer 2? eller har det noe si?

(Nå tenker jeg ikke proteiner, vitaminer osv, men kun om det har noe å si på slankingen) 

Anonymkode: 63e78...7ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er greia er at det er mer "tomme kalorier" i fast food som gjør at du lettere spiser mer enn du trenger eller kan få mangel på enkelte næringstoffer selv om du får i deg nok kalorier. Kroppen tar opp maten annerledes enn mindre bearbeidet mat. Det inneholder også mye sukker og salt osv som ikke er veldig helsebringende. Men å gå ned i vekt kan du. I dokumentaren "fat head" går en fyr ned i vekt og bedrer helsa på bare junk food.

• Liker 1
Skrevet

Ja, en usunn slankemetode

Skrevet (endret)

Man kan slanke seg ved å spise kun potetgull og drikke cola hvis det er det om å gjøre forutsatt at man får i seg færre kalorier fra dette enn man forbrenner i løpet av en dag. At det er så usunt som det kan få blitt og sannsynligvis vil føre til mangelsykdommer i løpet av relativt kort tid er en annen sak...

Men jeg tviler på at man holder seg mett særlig lenge på 200 gr. potetgull og en halvliter cola da. Dette utgjør ca. 1.500 kalorier som er et ganske normalt kaloriinntak for en kvinne som skal ned i vekt.

Endret av Leo
Skrevet

Problemet er at kalorier er det minst viktige du får i deg. Altså: du kan overleve rimelig mye bedre med kaloriunderskudd enn med næringsunderskudd.

Hjelper ikke å være slank om du får skjørbuk, liksom.. :ler: 

Dog usikker på eksemplene dine. Den siste der er jo ikke engang normalt sunn. :klo: Veldig usunt vs bare usunt - :vetikke: 

Anonymkode: 08763...cb6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...