Gå til innhold

Er det VELDIG VIKTIG å få i seg nok proteiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å deffer nå og MÅ NED! Må egentlig ligge 140 gram ca protein, men er så jævli vanskelig å få i seg den mengden på deff, så blir nesten alltid maks 100 gram. Vil dette føre til muskeltap?

Trener styrke 3 ganger i uka.

Anonymkode: 39898...912

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, folk overvurderer vitkigheten av proteiner. 

• Liker 1
Skrevet

Du trenger 1,1 gram protein pr kilo kroppsvekt, så med mindre du veier mer enn 90 kg trenger du ikke mer enn 100 gram daglig. 

Skrevet

Ja, det er veldig viktig å få i seg nok proteiner, men nok proteiner er ikke så mye som mange tror. For folk flest er det rikelig med 60-120 gram (kvinner i nedre del, menn i øvre del). Det er vanligvis enkelt å få i seg nok med et normalt kosthold. Er man kroppsbygger, eller syk, stiller det seg noe annerledes, men kroppsbyggere og syke ber ikke om råd på Kvinneguiden (får jeg håpe).

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, Rosaprosa20 skrev:

Du trenger 1,1 gram protein pr kilo kroppsvekt, så med mindre du veier mer enn 90 kg trenger du ikke mer enn 100 gram daglig. 

Hvor i alle dager har du lest dette?

Skrevet
15 minutter siden, Rosaprosa20 skrev:

Hvor i alle dager har du lest dette?

Skrevet
19 minutter siden, Pringle skrev:

Ja, det er veldig viktig å få i seg nok proteiner, men nok proteiner er ikke så mye som mange tror. For folk flest er det rikelig med 60-120 gram (kvinner i nedre del, menn i øvre del). Det er vanligvis enkelt å få i seg nok med et normalt kosthold. Er man kroppsbygger, eller syk, stiller det seg noe annerledes, men kroppsbyggere og syke ber ikke om råd på Kvinneguiden (får jeg håpe).

Hvor mye trenger en kar på 90 kg? Har lest at man må oppimot 2 gram på deff, som er fryktelig mye.

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg driver å deffer nå og MÅ NED! Må egentlig ligge 140 gram ca protein, men er så jævli vanskelig å få i seg den mengden på deff, så blir nesten alltid maks 100 gram. Vil dette føre til muskeltap?

Trener styrke 3 ganger i uka.

Hvor mye protein man trenger er omstridt. Du kan feks se hva olympiatoppen anbefaler (side 2 her), mens fitnessbloggen har gjort en oppsummering av ulike anbefalinger her

Anonymkode: 7091d...a19

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye protein man trenger er omstridt. Du kan feks se hva olympiatoppen anbefaler (side 2 her), mens fitnessbloggen har gjort en oppsummering av ulike anbefalinger her

Anonymkode: 7091d...a19

Joda men nå snakker jeg om deff. Det der er vel når en spiser vanlig ish.

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye trenger en kar på 90 kg? Har lest at man må oppimot 2 gram på deff, som er fryktelig mye.

Det er som nevnt 1) ikke store mengdene du trenger, 2) ikke nødvendig å få i seg noen nøyaktig mengde, og 3) relativt omstridt pluss individuelt hvor nedre grense før man får mangler, og øvre grense før det blir skadelig, går.

Teoretisk sett er det slett ikke vanskelig å få i seg 140 gram protein om dagen, du bare drikker proteinshaker og spiser eggehviter til hvert måltid, men det er jo ikke mat, og folk vil ha mat. Det går dermed på det praktiske, som du opplever - det er vanskelig. Dermed må du avveie ulempene med å erstatte mat med pulver, opp mot resultatene du (ser for deg at du) får.

For de aller fleste som slanker seg er det tilstrekkelig med normal kost, som sagt. (Du "deffer" ikke, du slanker deg.)

• Liker 2
Skrevet

Og...det er unødvendig å spise mer proteiner enn det kroppen trenger, det kvitter kroppen seg med uansett....så deff eller ikke deff, unødvendig å spise mer enn kroppen normalt trenger.

Anonymkode: 4b09f...ede

Skrevet

Kjære TS. Dersom du skal bulke og deffe og stå i, MÅ du skaffe seg SKIKKELIG kunnskap. I dette ligger det å lese skikkelige artikler om hvordan kroppen fungerer og ha solid kunnskap om mat, næringsstoffer og trening. Du bør som et minimum oppsøke forum som har trening og mat som hovedtema.

Anonymkode: 268d8...735

• Liker 2
Skrevet

Hvis du er kvinne så trenger du proteiner. Som mann kan jeg gi deg så mye proteiner du bare vil ha. hehe

Anonymkode: 7d721...a98

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...