AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #1 Skrevet 20. februar 2017 Vi skal søke barnehage nå før 1 mars og vi er veldig i tvil om hvilken barnehage vi skal sette på 1 og 2 plass. nr 1: Kun 5 min å gå. Moderne og med varme i gulv. Flott uteareale. Litt større barnehage men avdelingene er godt separert så jeg tror ikke det vil merkes. Ulempen er at jeg får følelsen av at de ansatte skiftes ut oftere. nr 2: ca 10-11 min å gå, mest oppoverbakke. Mindre barnehage i trehus, gulvkaldt men virker som de har veldig stabile ansatte som har jobbet der lenge. Fordelen med denne er at den virker litt koseligere men som sagt veldig gulvkaldt om vinteren. Utearealer er ikke like fint som alt nr 1. Begge barnehagene scorer veldig bra på kommunen sin nettside. Anonymkode: 5a670...dc5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #2 Skrevet 20. februar 2017 den med fint uteareale som nr 1 men det er min personlige mening. Anonymkode: 1daa5...3c3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 Hvis bare en av barnehagene er i barnets skolekrets, ville jeg latt det bestemme. Anonymkode: 03c0d...020 1
Vesentlig Skrevet 20. februar 2017 #4 Skrevet 20. februar 2017 Barna har vel på seg innesko eller tykke sokker inne uansett?
Minlillesky Skrevet 20. februar 2017 #5 Skrevet 20. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi skal søke barnehage nå før 1 mars og vi er veldig i tvil om hvilken barnehage vi skal sette på 1 og 2 plass. nr 1: Kun 5 min å gå. Moderne og med varme i gulv. Flott uteareale. Litt større barnehage men avdelingene er godt separert så jeg tror ikke det vil merkes. Ulempen er at jeg får følelsen av at de ansatte skiftes ut oftere. nr 2: ca 10-11 min å gå, mest oppoverbakke. Mindre barnehage i trehus, gulvkaldt men virker som de har veldig stabile ansatte som har jobbet der lenge. Fordelen med denne er at den virker litt koseligere men som sagt veldig gulvkaldt om vinteren. Utearealer er ikke like fint som alt nr 1. Begge barnehagene scorer veldig bra på kommunen sin nettside. Anonymkode: 5a670...dc5 Jeg ville valgt nr 2. Er det gulvkaldt, bruker man ullsokker eller tøfler uansett. Viktig med stabile ansatte som har jobbet der lenge.. 1
lalaB Skrevet 20. februar 2017 #6 Skrevet 20. februar 2017 At det er kaldt på gulvet er enklere for foreldre å påvirke til å gjøre noe med. Som å ha på tøfler og at de kan legge ut tepper på gulvet. Ustabilt personale har ikke dere som foreldre noen som helst kontroll eller påvirkningskraft på. 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #7 Skrevet 20. februar 2017 Stabile og dyktige ansatte trumfer så å si alt av fysiske rammer! Anonymkode: 2c955...425 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #8 Skrevet 20. februar 2017 Jeg ville valgt stabile ansatte. Nummer to Anonymkode: 20326...d7b 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #9 Skrevet 20. februar 2017 TS her. Takk for svar. Jeg er bare litt bekymret for at det kan bli mer sykdom med en kaldere barnehage. Vi er vant til varme i gulvene her hjemme. Men veldig enig at dette kan lett løses med innesko Gutten min går fint og vil ikke akkurat bli liggende å krabbe rundt på gulvet heller. Anonymkode: 5a670...dc5
lalaB Skrevet 20. februar 2017 #10 Skrevet 20. februar 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Takk for svar. Jeg er bare litt bekymret for at det kan bli mer sykdom med en kaldere barnehage. Vi er vant til varme i gulvene her hjemme. Men veldig enig at dette kan lett løses med innesko Gutten min går fint og vil ikke akkurat bli liggende å krabbe rundt på gulvet heller. Anonymkode: 5a670...dc5 Selv om det er kaldt på gulvet, så er det jo krav til et forsvalig innemiljø. De må jo ha varme i rommet, selv om det kanskje er kaldt på gulvet. Jeg er forøvrig veldig enig med den over her som mener at stabilt personale trumfer det meste av fysiske rammer.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #11 Skrevet 20. februar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi skal søke barnehage nå før 1 mars og vi er veldig i tvil om hvilken barnehage vi skal sette på 1 og 2 plass. nr 1: Kun 5 min å gå. Moderne og med varme i gulv. Flott uteareale. Litt større barnehage men avdelingene er godt separert så jeg tror ikke det vil merkes. Ulempen er at jeg får følelsen av at de ansatte skiftes ut oftere. nr 2: ca 10-11 min å gå, mest oppoverbakke. Mindre barnehage i trehus, gulvkaldt men virker som de har veldig stabile ansatte som har jobbet der lenge. Fordelen med denne er at den virker litt koseligere men som sagt veldig gulvkaldt om vinteren. Utearealer er ikke like fint som alt nr 1. Begge barnehagene scorer veldig bra på kommunen sin nettside. Anonymkode: 5a670...dc5 Er noen av barnehagene inneklimagodkjente av kommunen? Velger du den gulvkalde og hotel gjennomtrekk bhg, må du være forberedt på at barnet kan bli mye syk. Selv er jegnikke tvil om at jeg vil velge den moderne barbehagen og ikke engang satt på søkerlisten den gulvkalde bhg til egne barn. Anonymkode: e9fcd...6e1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #12 Skrevet 20. februar 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Takk for svar. Jeg er bare litt bekymret for at det kan bli mer sykdom med en kaldere barnehage. Vi er vant til varme i gulvene her hjemme. Men veldig enig at dette kan lett løses med innesko Gutten min går fint og vil ikke akkurat bli liggende å krabbe rundt på gulvet heller. Anonymkode: 5a670...dc5 Vi har bodd i gulvkalde hus så lenge vesla har levd, og hun har vært over gjennomsnittet frisk. Til tross for at hun er ivrig motstander av klær. Anonymkode: 2c955...425
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #13 Skrevet 20. februar 2017 Det har ingenting å si hvor ny og flott en barnehage er, hvor fint uteområde, hvilke fasiliteter som finnes, om ikke personalet fungerer. Personalet er den viktigste forutsetningen for hvordan barna har det. Jeg har jobbet i ulike barnehager. Ene barnehagen var helt ny, gymsal, stort uteområde med nesten alt som finnes av uteleker, sanserom, egen buss, musikkrom, egen kokk osv, men personalet var ustabilt, stor gjennomtrekk, mange pedagoger på dispensasjon, kort sagt den dårligste barnehagen jeg har vært i. Anonymkode: 318df...eaa 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #14 Skrevet 20. februar 2017 Hvis det er på Kambo anbefales barnehage nr 2 helt klart. Anonymkode: b5f7b...add
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå