Labyrint Skrevet 20. februar 2017 #1 Del Skrevet 20. februar 2017 (endret) Vi skal renovere badet, og jeg er rimelig lei fliser. Både fordi alle har det, det er ikke lett å holde rent, samt at alle bad der jeg har bodd har hatt det så har lyst på noe nytt! Det er mye fine belegg, så et stilig nytt bad her om dagen med et sølvskimmer belegg som var utrolig stilig! Noen som har belegg eller noe annet enn fliser som har noen tips, råd, noe dere angrer på? skal heller ikke ha fliser på vegg, mulig plater som ser ut som betong, bare malte flater eller våtromstapet. Skal ikke dusje rett på vegg. alt skal gjøres av fagfolk. alt av tips tas imot med takk :-) Endret 20. februar 2017 av Labyrint Skriveleif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #2 Del Skrevet 20. februar 2017 Før fantes det våtromsbeleg for gulv. Disse skal skjøtes i alle kanter og settes fast i sluken på en spesiell måte. Har hatt dette der jeg bodde i min barndom. Er mindre begeistret for dagens opplegg med fliser på alle bad. Du må høre med fagfolk hva våtromsnormen har for krav til hva som kan brukes på bad/våtrom. Bygger du ikke badet etter våtromsnormen når du,pusser opp i dag, kan du få problemer med både forsikring og andre dersom det oppstår vannskader. (Borettslag m.m. dersom du ikke bor i privat enebolig da,) Anonymkode: 6b273...82f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Del Skrevet 20. februar 2017 Hmmm... Jeg må være gammel, meget gammel. Når noen sier "vinyl", tenker jeg noe helt annet enn gulv. Anonymkode: 056a9...654 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 20. februar 2017 #4 Del Skrevet 20. februar 2017 Har ingen tips og råd, men jeg støtter alternativ til fliser også fordi fliser er kalde og man trenger ekstra (unødvendig) oppvarming, også sommerstid, for at det skal være behagelig å trå barbent og på flisegulv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #5 Del Skrevet 20. februar 2017 Jeg synes det er grusomt stygt med gulvbelegg. Ikke er det særlig holdbart heller. Jeg ville lagt litt ekstra penger i gulvfliser i stort format. Villeroy & Boch har flotte fliser som er enkle å holde ren. Anonymkode: becc7...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 20. februar 2017 #6 Del Skrevet 20. februar 2017 Du gjør rett i å velge belegg framfor fliser! Det kreves at skjøter etc blir sveist, men da har du også et gulv som potte tett mot undrlaget. Og som det sies over her, du slipper en fordyrende innstallasjon med gulvvarme for ikke å fryse beina. Lett å holde rent også mot fugene mellom fliser 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #7 Del Skrevet 20. februar 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er grusomt stygt med gulvbelegg. Ikke er det særlig holdbart heller. Jeg ville lagt litt ekstra penger i gulvfliser i stort format. Villeroy & Boch har flotte fliser som er enkle å holde ren. Anonymkode: becc7...4ac Det der med holdbarhet er tull!! Kanskje din personlige mening, men hold deg til fakta. Jeg bygde nytt hus i sommer, og valgte belegg på gulvet. Angrer ikke et sekund. Mye fint å velge i, ingen fuger som gulner, en drøm å vaske. Og om du en gang i tiden skulle ombestemme deg, så kan du legge fliser rett oppå. Det finnes ikke bedre membran enn belegg Min foreldre hadde også en gammelt belegg på baderomsgulvet. Bortsett fra litt falming, som nytt. De valgte å legge fliser oppå, og det var ingen problem selv om belegget var flere tiår gammelt. Pottetett!!! Kjør på Anonymkode: 711c6...1bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #8 Del Skrevet 20. februar 2017 Noen som vet hvor man kan få kjøpt betonglook belegg? ☺ Anonymkode: 18159...854 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #9 Del Skrevet 20. februar 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der med holdbarhet er tull!! Kanskje din personlige mening, men hold deg til fakta. Jeg bygde nytt hus i sommer, og valgte belegg på gulvet. Angrer ikke et sekund. Mye fint å velge i, ingen fuger som gulner, en drøm å vaske. Og om du en gang i tiden skulle ombestemme deg, så kan du legge fliser rett oppå. Det finnes ikke bedre membran enn belegg Min foreldre hadde også en gammelt belegg på baderomsgulvet. Bortsett fra litt falming, som nytt. De valgte å legge fliser oppå, og det var ingen problem selv om belegget var flere tiår gammelt. Pottetett!!! Kjør på Anonymkode: 711c6...1bc Klart det er min personlige mening, jeg jobber med baderom hver dag og synes helt klart fliser er mest slitesterkt og holdbart. (Og ikke minst penest) At du mener noe annet er helt greit for meg. Anonymkode: becc7...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 20. februar 2017 #10 Del Skrevet 20. februar 2017 Vinyl er både mer holdbart, enklere å holde rent og bedre å gå på enn fliser. Problemet er at det ser skikkelig jalla ut.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 20. februar 2017 #11 Del Skrevet 20. februar 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart det er min personlige mening, jeg jobber med baderom hver dag og synes helt klart fliser er mest slitesterkt og holdbart. (Og ikke minst penest) At du mener noe annet er helt greit for meg. Anonymkode: becc7...4ac Hvis du jobber med bad så burde du vite at det er ikke flisene som ryker, men smøremembranen under flisene.. hjelper lite om flisene varer i 100 år om membranen under lekker etter 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #12 Del Skrevet 20. februar 2017 5 timer siden, prt90 skrev: Hvis du jobber med bad så burde du vite at det er ikke flisene som ryker, men smøremembranen under flisene.. hjelper lite om flisene varer i 100 år om membranen under lekker etter 15 Klart jeg vet det. Og gjøres arbeidet skikkelig så holder membranen lenge. Anonymkode: becc7...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #13 Del Skrevet 20. februar 2017 Hater fliser, ville heller hatt golvbelegg ja. Anonymkode: abadc...953 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 20. februar 2017 #14 Del Skrevet 20. februar 2017 (endret) 10 timer siden, Labyrint skrev: Vi skal renovere badet, og jeg er rimelig lei fliser. Både fordi alle har det, det er ikke lett å holde rent, samt at alle bad der jeg har bodd har hatt det så har lyst på noe nytt! Det er mye fine belegg, så et stilig nytt bad her om dagen med et sølvskimmer belegg som var utrolig stilig! Noen som har belegg eller noe annet enn fliser som har noen tips, råd, noe dere angrer på? skal heller ikke ha fliser på vegg, mulig plater som ser ut som betong, bare malte flater eller våtromstapet. Skal ikke dusje rett på vegg. alt skal gjøres av fagfolk. alt av tips tas imot med takk :-) Jeg ville ikke valgt dine fliser. Hvis badet ikke er et kott, ville jeg brukt fliser og latt det være på kun en vegg. Men aldri i en dusj man må vaske der av til. et rektanglet rom ville jeg bare tatt en vegg, Endret 20. februar 2017 av Atea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 20. februar 2017 #15 Del Skrevet 20. februar 2017 (endret) 10 timer siden, Labyrint skrev: ... skal heller ikke ha fliser på vegg, mulig plater som ser ut som betong, bare malte flater eller våtromstapet. Skal ikke dusje rett på vegg. alt skal gjøres av fagfolk. alt av tips tas imot med takk :-) Vi vurderer microsement på vårt bad, legges da utenpå flisene som er der i dag: http://www.boligmani.no/gode-tips/oppussing/mikrosement-bad/16275 http://www.boligmani.no/gode-tips/oppussing/oppussingsbloggen-6-ekstrem-forvandling-pa-badet/1636 http://fokhus.no/mikrosement/ http://www.dekorhuset.no/mikrosement https://www.murdekor.no/betonglook Endret 20. februar 2017 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå