AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #1 Del Skrevet 20. februar 2017 Jeg er en skikkelig atpåkladd. Jeg har to eldre brødre som er 10 og 13 år eldre enn meg. Yngste broren min flyttet ut da jeg var 6 og følte litt som jeg var enebarn. De begge flyttet til andre byer pga skole. Foreldrene mine var 39 og 40 da jeg ble født. Må innrømme at det var vanskelig. De jeg gikk i klasse med hadde jo mye yngre forskere enn meg. Jeg synes det var flaut. Jeg ble også ertet litt. At foreldrene mine kunne være besteforeldre mine og stakkars meg som hadde oldiser til foreldrene I dag er det ikke så stort problem som det var da jeg gikk på skolen. Eneste problemet er at de begynner å bli gamle. Er i midten av 60 årene. Håper jeg har de i mange år til. Flere som har vært i samme situasjon? At dere er atpåkladder eller har gamle foreldre? Anonymkode: a4a51...a4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #2 Del Skrevet 20. februar 2017 Kjæresten min er attpåklatt. Han er i starten av 30 årene og foreldrene hans er pensjonerte. Onkelungen hans giftet seg i sommer Så det sier jo litt om hvor stor avstand det er mellom han og søsknene 😅 Men det virker ikke som at det har plaget han på noe vis. Han er litt sånn "det får man ikke gjort noe med" å da gidde han heller ikke tenke på det eneste han har sagt er at han syntes det var kjipt å være så liten i forhold til de to andre, de gikk liksom litt glipp av vennskapet mellom søsken da det ikke falt seg naturlig å henge med dem på grunn av forskjellige liv. Så han mener at enten skal vi ha to relativt tette barn ellers blir det ingen 😂 Anonymkode: 5034d...444 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Del Skrevet 20. februar 2017 Jeg er er virkelig attpåklatt. Søsknene mine er 15 13 11 år eldre enn meg. Ble tante i alder 4 år. Foreldre er døde nå. Jeg pleiet de for de andre var opptatt. Dårlig forhold til søsken. De ser ikke meg som voksen. De ser meg alltid som hun lille. Men klager ikke. Ting er som det de er. veldig lite å gjøre med det. Anonymkode: aca4b...d10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #4 Del Skrevet 20. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er er virkelig attpåklatt. Søsknene mine er 15 13 11 år eldre enn meg. Ble tante i alder 4 år. Foreldre er døde nå. Jeg pleiet de for de andre var opptatt. Dårlig forhold til søsken. De ser ikke meg som voksen. De ser meg alltid som hun lille. Men klager ikke. Ting er som det de er. veldig lite å gjøre med det. Anonymkode: aca4b...d10 hørest litt ensomt ut. håper du har fine mennesker rundt deg da. Anonymkode: bf668...5d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #5 Del Skrevet 20. februar 2017 Samboeren min har 4 søsken, hvor den yngste er 12 år eldre enn ham. Foreldrene hans var følgelig litt opp i årene før de rakk å produsere ham. Det later ikke til at det har plaget ham i det hele tatt. Siden Shit happens har jeg rukket å bli 35 uten å få barn ennå, og det plager meg veldig at OM jeg er så heldig å få barn, så blir jeg Hun gamle moren.. Anonymkode: b6c3d...c99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #6 Del Skrevet 20. februar 2017 Jeg har en søster som er 11 år eldre og thats it. Mamma hadde store problemer med å bli gravid og hun fikk beskjed av legen etter hun fødte søsteren min hun ikke kunne få flere barn, men ble tilfeldigvisgravid med meg 10 år senere Jeg og hun har alltid levd to forskjellige lv. Da jeg gikk på barneskolen, gikk jo hin på VGs og begynte å studere. Da jeg var 12, så ble hun gravid og giftet seg året etter. Jeg har nesten ikke følt jeg har hatt en søster hvis dere skjønner. Jeg er nå 25 og hun har nå 3 barn og er enda gift. Jeg er singel og barnløs. At foreldrene mine er gamle har egentlig aldri brydd meg Anonymkode: 36b5a...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #7 Del Skrevet 20. februar 2017 En ting til, jeg må innrømme at jeg var misunnelig på venner som hadde søsken som var rundt de sin alder og ikke 11 år eldre. Anonymkode: 36b5a...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 20. februar 2017 #8 Del Skrevet 20. februar 2017 Jeg er det, men aldri hatt problemer med det. Har et godt forhold til søsknene mine og merker ikke at foreldrene mine nærmer seg 60. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #9 Del Skrevet 20. februar 2017 Ja, jeg er 24 og moren min er allerede pensjonist. Faren min blir det i år. Tenker at det er litt dumt fordi hvis jeg noensinne får barn vil ikke de ha besteforeldre å vokse opp med. Eventuelt får de det bare en liten stund og vil nok ikke huske bestemor/far når de blir tenåringer. Spesielt kortvarig blir det hvis noen av de utvikler demens ol. Eldste søsteren min er allerede 42 år. Anonymkode: e8c09...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #10 Del Skrevet 20. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: hørest litt ensomt ut. håper du har fine mennesker rundt deg da. Anonymkode: bf668...5d4 Har noen få men trofaste så det går bra ☺ Anonymkode: aca4b...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #11 Del Skrevet 20. februar 2017 AttpåKLADD høres veldig ekkelt ut, det vanlige er vel attpåklatt? Hadde foreldre som var et par år fra førti da jeg ble født. Null problem. Kjenner mange foreldre som har fått barn i den alderen nå, heller ikke problematisk.... Anonymkode: e424f...fd6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #12 Del Skrevet 20. februar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en skikkelig atpåkladd. Jeg har to eldre brødre som er 10 og 13 år eldre enn meg. Yngste broren min flyttet ut da jeg var 6 og følte litt som jeg var enebarn. De begge flyttet til andre byer pga skole. Foreldrene mine var 39 og 40 da jeg ble født. Må innrømme at det var vanskelig. De jeg gikk i klasse med hadde jo mye yngre forskere enn meg. Jeg synes det var flaut. Jeg ble også ertet litt. At foreldrene mine kunne være besteforeldre mine og stakkars meg som hadde oldiser til foreldrene I dag er det ikke så stort problem som det var da jeg gikk på skolen. Eneste problemet er at de begynner å bli gamle. Er i midten av 60 årene. Håper jeg har de i mange år til. Flere som har vært i samme situasjon? At dere er atpåkladder eller har gamle foreldre? Anonymkode: a4a51...a4d Mener du attpåklatt? Anonymkode: 02e78...d4b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiteful Skrevet 20. februar 2017 #13 Del Skrevet 20. februar 2017 Min søster er 5 og våre foreldre er 42 og 49. Syns synd på henne, ettersom pappa allerede har mange sykdommer og hun ikke kan få samme kontakt med de, slik jeg fikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #14 Del Skrevet 20. februar 2017 Ja, søsteren min er 16 år eldre enn meg, og broren min 20 år eldre. Er i midten av 20-årene og tante til seks barn. Ble tante som fireåring. Vokste i praksis opp som enebarn. Anonymkode: a37fe...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #15 Del Skrevet 22. februar 2017 Pappa var 52 da lillebroren min ble født. Faren til eksen min fylte 70 da eksen min var 21 år. Du er ikke alene Anonymkode: ff797...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #16 Del Skrevet 22. februar 2017 Mine søsken er 16 og 13 år eldre enn meg, mamma var 37 og pappa var rundt 45 år. Hun eldste søsteren min flyttet ut da hun var 18, var jeg 2, og hun andre da hun var 19, da var jeg 6 år. Så jeg hadde jo likt å hatt søstrene mine hjemme hos meg litt lengre.. Men de var flinke til å komme masse på besøk. Men også er det jo noe med at vi aldri kommer til å være i samme livssituasjon, de er jo nå 38 og 41 år og jeg er 25. De har småbarn og jeg er student. Men, jeg er veldig glad i dem uansett, har mange gode minner sammen. Ble tante i barnehagen og husker jeg var såååå stolt da jeg ble hentet av svogeren min da tantebarnet mitt ble født. Neste kom 3 år etterpå, og da var vi 3 ganske nærme i alder så de ble på en måte småsøsknene mine Anonymkode: 61591...10b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bergenser Skrevet 23. februar 2017 #17 Del Skrevet 23. februar 2017 I min kjære sin familie er han litt atpåklatt hans foreldre fikk først tre unger på rappen på tidlig søtt tall, før de fikk unge nummer 4 tidlig åttitallet og så min kjære i 86. virker ikke som det har plaget ham. Men jrg har unge foreldre igjen. Så mine foreldre er på samme alder som hans eldste søsken, og hans foreldre og mine besteforeldre er like gamle. Skal sies at de to yngste I min søskenflokk er atpåklatt er også. Jeg er 25, med en søster på 19 så har vi to (halv)søsken på 3 og 6 år også. Så jeg har søsken og tantunger som er ca like gamle. Føles litt forvirrende noen ganger.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #18 Del Skrevet 23. februar 2017 Tar denne som anonym. Jeg er 26 og har to eldre brødre på henholdsvis 50 og 52år. Mamma var 49 og pappa 52år da de fikk meg. Har aldri bodd sammen med brødrene mine, men vi har har hatt god kontakt hele veien og de har stilt opp som storebrødre hør og bør, vi har til og med kranglet Jeg har to nevøer som er 7år eldre enn meg og en nevø som er født dagen før meg. Har aldri opplevd at det har vært problematisk med "gamle" foreldre. Min far var bl.a fotballtreneren for laget mitt,og jeg tror at vi stort sett har gjort det samme som det familier med yngre foreldre har gjort. Sykkelturer, skiturer, hoppet på trampoline sammen, øvelseskjørt osv. Anonymkode: 5a8e8...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Randi92 Skrevet 3. mars 2017 #19 Del Skrevet 3. mars 2017 Vi er fire søsken. En på 42, en på 31, meg på 25 og ei på 22! 22 år mellom største og minste. Mamma er 62 og fikk sitt sistebarn som 42 åring.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå