AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #1 Skrevet 20. februar 2017 Så jeg har slitt veldig på skolen pga. min ADHD og ekstreme vanskeligheter for konsentrasjon. Jeg studerer nå på universitetet og ønsker ingenting mer enn å få meg en utdannelse og føle mestring i skolehverdagen. Det er et fag jeg har slitt ekstra med (Matematikk for økonomer) og jeg tar den for siste gang imorgen og er sinnssykt nervøs og sitter her nå å skjelver siden det er min 3. gang. Første gang fikk jeg stryk, og andre gangen fikk jeg E. Føler den største utfordringen er at jeg ikke får tid til å gjøre alle oppgavene og får ikke tid til å sjekke svarene for det er så knapp tid. Jeg bruker ekstra lang tid på lese oppgavene og tenke over, fordi siden jeg har ADHD og ekstremt dårlig konsentrasjon, glemmer jeg hva jeg først leste når det blir lange tekstoppgaver og det er vanskelig for meg å holde konsentrasjonen på en tanke når jeg løser oppgaver, altså mens jeg løser oppgaven, så glemmer jeg f.eks. div. info i teksten som er viktig for å løse oppgaven, så jeg må da gå tilbake til scratch noen ganger. Mitt spørsmål er... Jeg var altså utredet for ADHD på UNN Åsgård - prosessen tok 1,5 år med masse testing og samtaler. Hvis jeg nå ikke gjør det noe bedre på denne eksamen og det er min 3. gang, er det da mulig for legen min å skrive en erklæring på min ADHD for at jeg kan få ta den en 4. gang? Leste på siden at det kunne gis dispensasjon ved diverse tilfeller, blant annet hvis tungveide sosiale/personlige grunner lå til grunn for at man ikke har bestått eksamen. Jeg har altså bestått eksamen, fikk E, men jeg har et ønske om å gjøre det bedre når jeg legger så mye innsats i å få meg en ordentlig utdanning. Er det andre måter å gjøre det på, gjelder 3.gangers regelen bare ved det studiestedet, altså kan man ta tilsvarende eksamen ved annet studiested eventuelt? Takker for svar. Anonymkode: 98284...8f4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #2 Skrevet 20. februar 2017 noen som vet? Anonymkode: 98284...8f4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 Jeg vil tro det er lettere å søke om utvidet tid på den kommende eksamenen enn ekstra eksamen. Anonymkode: 37ca6...3a1
Arkana Skrevet 20. februar 2017 #4 Skrevet 20. februar 2017 (endret) Ja, det er mulighet for å få et fjerde, og aller siste, forsøk, men det må man søke om og da skal man ha en meget god grunn. Jeg er usikker på om du får sjansen hvis du allerede har bestått, men uansett er det lureste å snakke med universitetet. Endret 20. februar 2017 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #5 Skrevet 20. februar 2017 Du burde passe på, å søke om utvidet tid. Så har du litt lenger tid på deg. For det har du krav på. Om du får en sjanse til, kan nok ikke vi svare på. Siden du har bestått. Men ønsker deg masse lykke til, og håper du får en bra karakter denne gangen. Anonymkode: 5617d...59e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #6 Skrevet 20. februar 2017 Jeg har en E i samme fag og er bare glad jeg bestod. Jeg suger i matte... men jeg har likevel B i snitt på bacheloren pga hard jobbing i andre fag. Syns ikke du skal stresse med å ta den opp igjen. EN dårlig karakter har faktisk ikke så mye å si! Anonymkode: 47f04...205 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå