Gå til innhold

Dette har jeg igjen etter regninger er betalt.

Anbefalte innlegg

Gjest farfalla
Skrevet

Hei, tenkte og skrive et innlegg her for og høre hva dere tenker.

Etter mine regninger nå er betalt og for til 500kr for hunden min, så sitter jeg igjen med 4500,- Dette skal vare frem til neste lønning. Er det litt lite for et menneske? 

Jeg har også bursdag før neste lønning så kan hende jeg får noen kr ekstra.

Hva tenker dere? Noen som greier seg bra på mindre enn dette? (er ikke hver mnd jeg har den summen, det er variabelt)

Videoannonse
Annonse
Gjest farfalla
Skrevet

Etter mine regninger nå er betalt og for til 500kr for hunden min, så sitter jeg igjen med 4500,- Dette skal vare frem til neste lønning. Er det litt lite for et menneske? 

Hva tenker dere? Noen som greier seg bra på mindre enn dette? (er ikke hver mnd jeg har den summen, det er variabelt)

Skrevet

Er du alene og ikke har flere utgifter på hunden i løpet av måneden, går det fint med 4500 kroner. Ikke rom for de store utskeielsene, men med litt smart planlegging er det fullt mulig å klare seg på den summen.

Men jeg håper du har en buffer av noe sort, for selv om 4500 holder til å dekke det nødvendigste av mat, klær og litt fornøyelse, så skal det ikke store tannlegeregningen/vaskemaskinreparasjonen til før det velter. Har du ikke det, ville jeg straks synes at 4500 var litt snaut. Men hvis du har en Krisekonto der du setter inn så du har til en uventet situasjon, holder 4500 fint ellers :) 

Anonymkode: f3e3d...314

• Liker 5
Skrevet

Ja jøss, det er jo omtrent 2 måneder matbudsjett på én person da. Ser ikke problem i det. Jeg selv kan leve fint på 500 kr i uka, men ukesmenyen er da godt planlagt og jeg belager meg på restemåltider, matpakke og termos. Men det er jo kanskje en innstilling man må være fornøyd med.

Jeg begynner derimot å lure på om du kanskje shopper en del, kanskje handler dyre matvarer, eller møter venner på kafe eller ut på byen, siden du spør om dette er for lite for et menneske, hvis beløp jeg vil anta du har kun én måned til neste lønning?

Anonymkode: 2c1a4...036

Gjest farfalla
Skrevet (endret)
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du alene og ikke har flere utgifter på hunden i løpet av måneden, går det fint med 4500 kroner. Ikke rom for de store utskeielsene, men med litt smart planlegging er det fullt mulig å klare seg på den summen.

Men jeg håper du har en buffer av noe sort, for selv om 4500 holder til å dekke det nødvendigste av mat, klær og litt fornøyelse, så skal det ikke store tannlegeregningen/vaskemaskinreparasjonen til før det velter. Har du ikke det, ville jeg straks synes at 4500 var litt snaut. Men hvis du har en Krisekonto der du setter inn så du har til en uventet situasjon, holder 4500 fint ellers :) 

Anonymkode: f3e3d...314

Har en sparekonto som jeg setter inn litt på hver mnd. Det har jeg regnet med som en regning. Den er foreløpig ikke fet, men har planer om at det i hvertfall skal stå noen tusen der hele tiden.

Endret av farfalla
Skrevet
1 time siden, farfalla skrev:

Kommer helt ann på hva disse pengene faktisk skal dekke. Hvis det er fjorten dager til du får løning og det eneste du skal bruke penger til er litt mat og egen fornøyelse (og evt litt sparing) har du jo nok penger til å overleve selv om du ikke har overflod av penger.

Anonymkode: 94a79...b3b

• Liker 1
Skrevet

Skal disse 4500 kr dekke både mat-posten og annet-posten, som f.eks.apotek og lege og alle strøutgifter som kan komme på i løpet av en måned?

4500 dekker fint mat, til det går det vel med ca 3000 for en enslig person (dette iflg Luksusfellen på TV), det betyr at du har 1500 igjen til diverse. Skulle tro det holder hvis du er forsiktig.

• Liker 1
Skrevet

JEG HADDE TRETUSEN IGJEN FOR MEG OG MINE TRE BARN, SÅ JEG TROR DU SKAL KLARE DEG PÅ DET DER!

Anonymkode: 9d21b...8b6

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

JEG HADDE TRETUSEN IGJEN FOR MEG OG MINE TRE BARN, SÅ JEG TROR DU SKAL KLARE DEG PÅ DET DER!

Kutt ut å bruke store bokstaver når du skriver. Det virker som du sitter og skriker folk opp i ansiktet.

• Liker 30
Skrevet

Dersom det er 4500:- etter at alle regninger er betalt så har du greit med penger mener jeg

Man er jo ikke rik da, men man burde klare seg mer enn bra nok

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så rik. Noen har litt mindre enn deg:

india house.jpg

Anonymkode: d9866...22b

• Liker 3
Skrevet

Det vil jo avhenge av hva slags utgifter du har den mnd. Må du til tannlege/lege eller kjøleskapet ryker, blir det vanskelig. Men om du har en bøfferkonto, skal du greie deg fint :) Er student selv, og til tross for at jeg selv aldri sitter igjen med så lite, vet jeg om mange som lever på 1500,- for mnd etter regninger er betalt. Det går jo på sett og vis for de.

Skrevet

Jeg har like mye som deg igjen etter at alle regninger er betalt. Klarer meg helt fint :) Handler god mat, kjøper vin, handler klær, sminke, drar på byen osv. Føler aldri at jeg har dårlig råd. Men enkelte måneder kan det bli litt trangt. Der det f.eks dukker opp et bryllup + tannlegetime + vaskemaskina gikk til pisis. Så har en buffer satt av til det.
Jeg vet jeg ikke har verdens beste inntekt for tida. Jeg skulle gjerne tjent mer. Så kunne jeg kanskje kjøpt meg bil. Men akkurat nå for tida går alt ganske greit!

Skrevet

Jeg lever på 4000 kr i måneden etter at faste utgifter er betalt (husleie, lån, forsikringer, bilen, strøm). Og de 4000 skal dekke medisiner, lege, mat, klær, fornøyelser og alt som trengs utenom. Og det går greit. Så 4500 er ikke så veldig lite  👍

Anonymkode: 48dd5...502

• Liker 1
Skrevet

det er mer enn hva jeg pleier å ha og jeg klarer meg fint:)

Gjest chisandra
Skrevet
1 time siden, farfalla skrev:

Jeg tenker at det går greit over en periode, men kan bli i minste laget over tid.

Skrevet

4500,- her skal dekke mat, lege og fritidsaktiviteter. Og penger til bursdag som barnet mitt deltar når han er hos meg. Ikke mye igjen. 😢

Anonymkode: 13aee...3cd

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En måned da eller? Det der går ikke over tid, så slutt å få det til å høres sånn ut.

Anonymkode: 509a9...9e6

• Liker 3
Skrevet

Ja skal gå fint det, samme som jeg har, men jeg har og en bufferkonto til større innkjøp om f.eks kjøleskapet skulle ryke. Har 1 mnd lønn på bufferkonto, og som enslig person klarer jeg meg fint med 4500 pr mnd

Anonymkode: 412b3...6ba

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, farfalla skrev:

Jeg tenker at du skal gå inn pg gjøre et budsjett her: http://www.sifo.no/page/Lenker//10242/51110.html og komme tilbake og fortelle hvordan dette kom ut med regninger og levekostnader i forhold til alder m.m.

Anonymkode: 05c54...883

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...