Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #21 Del Skrevet 10. desember 2004 ikke kall det lykkepiller vær så snill... har jo ikke noe med lykke å gjøre i det hele tatt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #22 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg har prøvd Fontex og Seroxat i en periode (vel, ikke samtidig, da...), men jeg fikk det ikke stort bedre av det... Skulle vireklig ønske at noe hjalp, men har dessverre ikke den helt store troen på slike ting... Ikke for meg, hvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. desember 2004 #23 Del Skrevet 10. desember 2004 Nei, jeg går ikke på de nå og har heller aldri gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolphina Skrevet 10. desember 2004 #24 Del Skrevet 10. desember 2004 Bruker det ikke og har heller aldri brukt det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 10. desember 2004 #25 Del Skrevet 10. desember 2004 Bruker ikke det, og har aldri gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 11. desember 2004 #26 Del Skrevet 11. desember 2004 Nei, har aldri brukt det, og ville forøkt psykolog før ev. piller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 11. desember 2004 #27 Del Skrevet 11. desember 2004 Hvordan merker man at man har en depresjon? Jeg har aldri hatt lykkepillen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 11. desember 2004 #28 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg har heller aldri tatt piller mot depresjon eller nedstemsthet - har vel kanskje aldri vært sterkt plaget med det. Noen prøvde å prakke det på meg da jeg mistet min mor - men jeg kunne aldri tenkt meg å døyve sorgen og sjokket med piller. Men jeg har selvsagt forståelse for at endel mennesker har det så vanskelig i hverdagen at piller blir eneste utvei ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2004 #29 Del Skrevet 11. desember 2004 Nei, har aldri brukt det, og ville forøkt psykolog før ev. piller. Ja jeg er veldig enig med deg i at det beste er å få hjelp av psykolog. Men, det hender at man er så langt nede, eller full av angst, at en ikke kan nyttiggjøre seg behandlingen hos psykolog. Da vil som regel antidepressivaen kunne hjelpe deg opp såpass at du får utbytte av terapien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2004 #30 Del Skrevet 11. desember 2004 Hvordan merker man at man har en depresjon? Jeg har aldri hatt lykkepillen. Man trenger kanskje ikke skjønne hva som er galt med en selv bortsett fra at alt er tungt og et ork. Ingenting gir glede. Man er mer irritert enn før og har kanskje søvnproblemer. Noen ganger følger det angst med depressjonen og da vet du iallefall at noe er galt. Høyere puls, kaldsvetting, vondt i magen, en følelse av uvirkelighet, du tror kanskje at du er på tur til å klikke helt osv. Depresjon kan gi seg utslag på mange måter og det er sikkert flere symptomer enn det jeg har skrevet her. Ille er det iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. desember 2004 #31 Del Skrevet 11. desember 2004 Nei, jeg går ikke på de nå og har heller aldri gjort det. Ikke jeg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. desember 2004 #32 Del Skrevet 11. desember 2004 Hvordan merker man at man har en depresjon? Det er normalt at man føler seg nedfor fra tid til annen, ingen er glade og lykkelige absolutt hele tiden. Men for å få diagnosen depresjon må man ha vært deprimert i minimum 2 uker og ha minst 5 av følgende symptomer: -dårlig appetitt eller vektnedgang/-økning -unormal søvn (sover mer enn normalt, eller problemer med å sovne) -mangel på energi (klarer ikke å gjøre selv den minste ting) -oppskakethet, eller motsatt, at man går ned i tempo -manglende interesse eller tiltakslyst -bebreider seg selv eller føler skyld over virkelige eller innbilte ugjerninger -manglende evne til å tenke, konsentrasjonsproblemer -gjentakende tanker om døden, selvmordstanker med eller uten planer eller selvmordsforsøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*M* Skrevet 11. desember 2004 #33 Del Skrevet 11. desember 2004 Har heller aldri tatt lykkepillen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 11. desember 2004 #34 Del Skrevet 11. desember 2004 Men er lykkepiller og antidepressiva egentlig det samme da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 11. desember 2004 #35 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg har prøvd Fontex og Seroxat i en periode (vel' date=' ikke samtidig, da...), men jeg fikk det ikke stort bedre av det... Skulle vireklig ønske at noe hjalp, men har dessverre ikke den helt store troen på slike ting... Ikke for meg, hvertfall...[/quote'] Har du ikke troen på at hjernen din kan ha dannet for lite eller for mye av et kjemikalie som pillene erstatter eller demper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 11. desember 2004 #36 Del Skrevet 11. desember 2004 Men er lykkepiller og antidepressiva egentlig det samme da? lykkepillen er et mediaskapt og feilinformerende populærnavn på antidepressiva, som er en pille som enten demper eller styrker produksjonen av kjemikalier som seretonin og dopamin som vi trenger for at nerveimpulsene våre skal gå der de skal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2004 #37 Del Skrevet 11. desember 2004 Men er lykkepiller og antidepressiva egentlig det samme da? Å kalle antidepressiva for lykkepiller er egentlig en stor misforståelse. For du blir ikke lykkeligere av det. Men du blir mindre deprimert og du kan få bukt med angst. Sikkert en del andre ting også. Men ja lykkepiller er det samme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 11. desember 2004 #38 Del Skrevet 11. desember 2004 Ja, jeg bruker Fontex. Har forsøkt å slutte to ganger, men begge gangene har det vært endel stress i livet mitt - altså har ikke tidspunktene vært de rette. Jeg blir veldig godt hjulpet av denne medisinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 11. desember 2004 #39 Del Skrevet 11. desember 2004 Jo, forresten, har visst spist noen antidep en gang i min eksperimenterende ungdom, men ikke fordi jeg trengte det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rutti Skrevet 12. desember 2004 #40 Del Skrevet 12. desember 2004 Man trenger da ikke bruke antidepressive for stress? Nå må dere skjerpe dere jenter Gjør noe med livene deres. Det virker jo som halvparten av dere her inne knasker piller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå