Gå til innhold

Jeg hater den norske "tinder-kulturen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vanskelig å finne seg en dame som ikke har så mange ons på samvittigheten. Mange er heller ikke kritiske med tanke på kjønnssykdommer og virus. Jeg er ute etter et stabilt forhold, men kjenner varsellampene begynner å blinke nå nesten uansett hvem jeg dater. Vurderer å finne meg en kristen kjæreste til tross for at jeg ikke er religiøs selv. Vet ikke hvor jeg vil med dette. Blir bare sint på egoismen som rår for tiden

Anonymkode: 69afb...a9b

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva får varsellampene til å blinke, og hva er egoistisk med å ha mange ons?

Anonymkode: e3fef...481

• Liker 10
Skrevet

Hehe. Jeg har samme problemet og jeg er kvinne. Vanskelig å møte menn som ikke har pult rundt, da de fleste menn puler på det de kan få. De sier ikke nei til noe, så lenge det har fitte. Puler uten kondom gjør de også. Masse kjønnssykdommer. Tror snart jeg må finne meg en kristen mann. 

Anonymkode: a5471...d7f

• Liker 22
Skrevet

Så søte dere er! Finner hverandre på KG! Dere kommer til å bli gift.

• Liker 19
Skrevet

Anonymkode: 69afb...a9b  +  Anonymkode: a5471...d7f  = sant?:hjerte:

Anonymkode: 3fcaf...841

• Liker 13
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å finne seg en dame som ikke har så mange ons på samvittigheten. Mange er heller ikke kritiske med tanke på kjønnssykdommer og virus. Jeg er ute etter et stabilt forhold, men kjenner varsellampene begynner å blinke nå nesten uansett hvem jeg dater. Vurderer å finne meg en kristen kjæreste til tross for at jeg ikke er religiøs selv. Vet ikke hvor jeg vil med dette. Blir bare sint på egoismen som rår for tiden

Anonymkode: 69afb...a9b

Lært av dere menn vetdu.

Anonymkode: 88cad...d22

• Liker 9
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe. Jeg har samme problemet og jeg er kvinne. Vanskelig å møte menn som ikke har pult rundt, da de fleste menn puler på det de kan få. De sier ikke nei til noe, så lenge det har fitte. Puler uten kondom gjør de også. Masse kjønnssykdommer. Tror snart jeg må finne meg en kristen mann. 

Anonymkode: a5471...d7f

Jeg er kristen kvinne og det er ikke så enkelt å finne en kristen mann som ikke er grusomt religiøs. Det er ofte enten, eller føler jeg. Jeg er personlig religiøs, men kan drikke alkohol ute med venner for eksempel. Alle mennene i mitt religiøse miljø er så konservative at jeg ikke kan være meg selv i det hele tatt. Jeg er forøvrig på Tinder og har matchet med menn som også er religiøse der inne, men er redd de er for konservative så jeg skriver ikke til dem. Tinder er ikke det samme som at man har ONS. Har da sett mange skrive at de er ute etter noe seriøst. 

Anonymkode: 9f23b...c2f

• Liker 3
Skrevet

Vær obs på at mange kristne også har hatt ONS og kjønnssykdommer. Har du aldri hatt ONS selv forresten? Hvorfor ikke også fall? Hvis du ikke har det, så har du vel en grunn. Let etter damer som det er sannsynlig at tenker slik som du eventuelt gjør, så burde det ikke være et problem å finne en dame som passer kriteriene dine.

Anonymkode: 459e8...454

• Liker 2
Skrevet

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lært av dere menn vetdu.

Fuck boys hurting the good girls turning em into fuck girls who then hurt good guys turning em into fuck boy, it's a mad cycle

• Liker 9
Skrevet
5 timer siden, meeeg9 skrev:

Fuck boys hurting the good girls turning em into fuck girls who then hurt good guys turning em into fuck boy, it's a mad cycle

mer fuck girls hurting good boys turning em into fuck boys who then hurt good girls turning em into fuck girls. Eller hva?

Anonymkode: d9ea0...f11

• Liker 2
Skrevet

I gamle dager hadde pavene sex-orgier i vatikane og prester sex i klostre. Med tinder så trenger man ihvertfall ikke å ha harem lenger og det finnes noe som passer for enhver, uansett hvor kinky det er. Til og med Jesus er kjent for å ha drukket alkohol og likt menn.

Dette er utvikling dere. Nesten som å apekatter i jungelen igjen.

Anonymkode: c5aca...89c

• Liker 8
Skrevet

Kristent miljø er egentlig ingen dum ide. Har tenkt tanken selv om jeg skulle bli singel. Man kan like det eller ikke, men det høres i utgangspunktet ut som en mye større risiko å etablere seg med en person som har etablert som vane å ligge med ukjente gjennom hele ungdoms/voksen-livet enn en person som ikke deler kroppen med andre enn den/de en er glad i. Så forutsetter selvfølgelig ikke det et kristent miljø. Det finnes tross alt masse jenter med en slik innstilling, men Tinder og byen er kanskje ikke beste arena for å finne disse. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, herzeleid skrev:

Kristent miljø er egentlig ingen dum ide. Har tenkt tanken selv om jeg skulle bli singel. Man kan like det eller ikke, men det høres i utgangspunktet ut som en mye større risiko å etablere seg med en person som har etablert som vane å ligge med ukjente gjennom hele ungdoms/voksen-livet enn en person som ikke deler kroppen med andre enn den/de en er glad i. Så forutsetter selvfølgelig ikke det et kristent miljø. Det finnes tross alt masse jenter med en slik innstilling, men Tinder og byen er kanskje ikke beste arena for å finne disse. 

Jo. Vi finnes på Tinder, men vi er flinke til å luke ut menn som er dobbelt moralske å har ligget rundt selv. De er det flere av enn menn som ikke har gjort det.

• Liker 10
Skrevet

Ser ikke helt problemet. Hvorfor er den allmenne oppfatningen at kvinner som har mye sex som single ikke egner seg i forhold? Mens menn som gjør det samme ikke får samme problemet? Eller det faktum at menn som puler rundt mener de fortjener en dame som "sparer seg til den rette" (litt overdrevent)? 

Jeg har hatt like mange sexpartnere som min samboer. Han likte det ikke helt i starten, men har nå innsett at jeg hadde mye sex fordi jeg elsker sex, noe han nyter godt av nå. Jeg er trofast i forhold og vier al min oppmerksomhet til min partner, men mener jeg kan "gjøre som jeg vil" når jeg er singel. Jeg har også vært i et sexløst forhold uten å trå over noen grenser. 

Og når det kommer til tinder er jeg glad det finnes. Både fordi det var lett å finne seg en fast man kunne ha sex med (foretrekker en fast fremfor ons da sexen blir bedre) og fordi jeg fant drømmemannen (med like stort behov for sex som meg) der.

• Liker 5
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Vi finnes på Tinder, men vi er flinke til å luke ut menn som er dobbelt moralske å har ligget rundt selv. De er det flere av enn menn som ikke har gjort det.

Nå skrev jeg ikke at det ikke finnes, men at det kanskje ikke er den beste arenaen. Ellers så tviler jeg litt på at man klarer å luke ut moralske overbevisninger, eller prefferanser som det kan være her, på tinder.

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, Inwe skrev:

Ser ikke helt problemet. Hvorfor er den allmenne oppfatningen at kvinner som har mye sex som single ikke egner seg i forhold?

Det er vell kanskje ikke en allmenn oppfatning, men det virker ikke helt unaturlig å anta at en person som har til vane å skifte partner ofte vil kunne ha større problemer med å holde seg til en partner enn en person som har et mer eksklusivt forhold til kroppen sin.

Sitat

Mens menn som gjør det samme ikke får samme problemet? Eller det faktum at menn som puler rundt mener de fortjener en dame som "sparer seg til den rette" (litt overdrevent)? 

Om de ikke får samme problemet handler vell det om at den prefferansen ikke er like sterk hos potensiell partnere? Alternativt kan det rett og slett være snakk om forskjell i tilgjengelighet. Som mange liker å påpeke, menn er generelt temmelig "billige". Kvinner virker å være mindre billige. Med andre ord er det rett og slett rom for å ha høyere standarder for menn som velger kvinner, enn omvendt. Samtidig ligger det kanskje noe i det at det ikke forutsetter positive egenskaper for at en kvinne skal få mange normalt attraktive sexpartnere, mens det for en mann gjerne forutsetter egenskaper som gjør han mer attraktiv? Uansett er det sikkert veldig sammensatt.

Sitat

Jeg har hatt like mange sexpartnere som min samboer. Han likte det ikke helt i starten, men har nå innsett at jeg hadde mye sex fordi jeg elsker sex, noe han nyter godt av nå. Jeg er trofast i forhold og vier al min oppmerksomhet til min partner, men mener jeg kan "gjøre som jeg vil" når jeg er singel. Jeg har også vært i et sexløst forhold uten å trå over noen grenser. 

Og når det kommer til tinder er jeg glad det finnes. Både fordi det var lett å finne seg en fast man kunne ha sex med (foretrekker en fast fremfor ons da sexen blir bedre) og fordi jeg fant drømmemannen (med like stort behov for sex som meg) der.

Fint at dere har funnet ut av det :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg er helt enig i det. Det verste er jo at folk sier det til andre, til venner.. "jeg har hatt 15 ons", det er jo sosialt selvmord. ÅJA, er du hore? Jaha, ja.. eh.. Tror ikke jeg vil ha noe med det å gjøre mer.

Alt var bedre samlivsmessig da det sosialt sett ikke fantes noe annet, akseptert, enn ekteskap. 

Anonymkode: 88df8...93d

• Liker 1
Skrevet

Norsk "samlivskultur" i et nøtteskall. Synd og mest synd for oss som ikke passer inn i det formatet i det heletatt..Selv er jeg ikke religiøs men likevel ganske konsevativ når det gjelder seksualmoral. KAnskje jeg også hadde passet bedre med en religiøs mann? Det var en ny tanke. Norske menn (og kvinner) eier jo ikke moral lengre og puler på alt de kommer over. Jeg syns det er både ekkelt og uhygenisk, men også sosialt "sykt" at alle har seg med alle.

Anonymkode: b3544...5f0

• Liker 4
Skrevet

Hva med å prøve et annet sjekke arena enn Tinder? Tinder er egentlig mest sex treff så om du vil ha noe seriøst prøv kanskje heller møteplassen,. Eller match.com eller noe. Du kan møte de som kun er ute etter en ting der og, men Tinder er den verste sjekke tjenesten om du er ute etter noe seriøst. Eller så må du kanskje prøve å bli kjent med noen nye på andre arenaer som jobb eller på fritiden. Kanskje du har noen venner av venner som kunne vært interessant? Meld deg på kurs feks for å bli kjent med noen?

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, herzeleid skrev:

Jeg liker din innstilling og er enig med deg. . Jeg er kristen dame og kan bare ha sex i forhold/ ekteskapet. Jeg er derfor fortsatt fremdeles gammel jomfru, men det plager meg ikke fordi jeg egentlig liker det og er stolt av det . Her i vårt miljø er det mest overskudd av kvinner. Derfor er det flere oppegående kvinner enn menn som ikke er gift. Så om vi fikk inn flere voksne menn i våre miljøer og menigheter hadde det vært veldig bra. :)

Anonymkode: eeaf5...1f5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...