AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #1 Skrevet 20. februar 2017 Hei. Jeg mistenker at mine planter og varmepumpa ikke går overens. Knoppene og enkelte av blomstene på orkideen tørker inn. Til og med på Calandivaene tørker både blomstene og knoppene inn. Har ett draketre som også begynner å få gule/brune tupper på flere av bladene. Jeg dusjer den ca. ukentlig. Varmepumpa er montert ca. 30-40cm opp fra gulvet og draketreet står også i le et par meter til sides for varmepumpa, så jeg tror ikke det er trekken som er problemet, men det virker som det er meget lav luftfuktighet på grunn av den. og at alt tørker inn. Den står på mellom 18-20C hele tiden, så tror ikke det er varmen som er problemet heller. Lurer på om det er noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å øke luftfuktigheten litt Leier leiligheten så kan ikke gjøre noe drastisk. Anonymkode: 59150...644
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 14 timer siden, Meadow skrev: Kjøp en luftfukter? Det var det jeg også tenkte på først, men så kom jeg på at det ble anbefalt å ikke bruke det. Og at dersom man ikke trengte det av medisinske årsaker, var det best å la være. Så lurte derfor om noen hadde noen andre enkle tips, ellers må jeg gå til anskaffelse av luftfukter med hygrostat Anonymkode: 59150...644 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #4 Skrevet 20. februar 2017 Tørk klær i stua, er sånn blomstene mine har overlevd. Anonymkode: 4326b...e6c
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #5 Skrevet 20. februar 2017 Varmepumpe gir tørr inneluft ja. Hadde varmepumpe i min forrige leilighet og var strålende fornøyd med pumpen, varmen om vinteren og kjølingen om sommeren. Men, blomstene sa ganske raskt ifra om at de krevde mer vann. Så jeg dusjet alle plantene mine et par ganger i uken når det var på det kaldeste om vinteren og innelften var på sitt tørreste. Det fungerte bra, for jeg har fremdeles de samme orkideene og inneplantene som jeg hadde da. Eldste orkideene er fra 2005 og de store, gulvstående grønnplantene (trærne mine) har vært med meg siden 1990. Anonymkode: dc8b3...076
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå