AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #1 Skrevet 19. februar 2017 Idag løp jeg 4,32 km på 27 min. Jeg trodde jeg hadde blitt i bedre form siden jeg klarte å løpe løypen sammenhengende, men der tok jeg feil. Jeg brukte ca like lang tid før også, bare at da løp og gikk jeg om hverandre. Men hva er best å gjøre? Burde jeg løpe litt fortere innimellom også gå, eller løpe hele tiden? Jeg løper uansett ikke så fort at det blir intervaller når jeg går/løper. Anonymkode: 72624...ec4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #3 Skrevet 19. februar 2017 3 minutter siden, amativeReflection skrev: Gå ned i vekt. Løp lengre. Jeg har ingen planer om å gå ned i vekt, nei. Anonymkode: 72624...ec4 2
Runnershigh Skrevet 19. februar 2017 #4 Skrevet 19. februar 2017 8 minutter siden, amativeReflection skrev: Gå ned i vekt. Løp lengre. Merkelig uttalelse, uten å vite noe om TS sin vekt og kropp...🤔 Men for å svare på spørsmålet ditt TS. For å øke prestasjonen bør du løpe intervaller. Dette for å øke oksygenopptaket, som krever at du presser terskelen, og ikke bare løper i behagelig tempo. Søk på google, så finner du mange løpeprogrammet for å øke prestasjon. 3
ajarRun Skrevet 19. februar 2017 #5 Skrevet 19. februar 2017 Akkurat nå, Runnershigh skrev: Merkelig uttalelse, uten å vite noe om TS sin vekt og kropp...🤔 Men for å svare på spørsmålet ditt TS. For å øke prestasjonen bør du løpe intervaller. Dette for å øke oksygenopptaket, som krever at du presser terskelen, og ikke bare løper i behagelig tempo. Søk på google, så finner du mange løpeprogrammet for å øke prestasjon. Jeg vet at å gå ned et kilo hjelper meg å løpe lengre og fortere. VO2max er en funksjon av vekt, dess mindre du veier, dess bedre. Man kan ikke endre VO2max så veldig mye.
brownbrown Skrevet 19. februar 2017 #6 Skrevet 19. februar 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Idag løp jeg 4,32 km på 27 min. Jeg trodde jeg hadde blitt i bedre form siden jeg klarte å løpe løypen sammenhengende, men der tok jeg feil. Jeg brukte ca like lang tid før også, bare at da løp og gikk jeg om hverandre. Men hva er best å gjøre? Burde jeg løpe litt fortere innimellom også gå, eller løpe hele tiden? Jeg løper uansett ikke så fort at det blir intervaller når jeg går/løper. Anonymkode: 72624...ec4 gerilija kardio...da får du både kondisjon og kan løpe raskere.....det er slik....du jogger f.eks i 5 minutter rolig...så tar du 10 sekunder og sprinter det absolutt raskeste du kan....så 5 min jogging igjen og 10 sekunder sprinte det raskeste du kan...gjør det 3-4 ganger så er økten over......gjør det 2 ganger i uken og øk varigheten av både joggingen og sprintingen. joggingen med 1 minutt for hvert sett og sprintingen med 2 sekunder
Runnershigh Skrevet 19. februar 2017 #7 Skrevet 19. februar 2017 Akkurat nå, amativeReflection skrev: Jeg vet at å gå ned et kilo hjelper meg å løpe lengre og fortere. VO2max er en funksjon av vekt, dess mindre du veier, dess bedre. Man kan ikke endre VO2max så veldig mye. Så du mener dette gjelder for undervektige og underernærte også da? At de bør gå ned noen kilo for å øke sitt oksygenopptak ? Det er uheldig å komme med slike anbefalinger uten å vite noe om TS sin kroppssammensetning. 4
ajarRun Skrevet 19. februar 2017 #8 Skrevet 19. februar 2017 18 minutter siden, Runnershigh skrev: Så du mener dette gjelder for undervektige og underernærte også da? At de bør gå ned noen kilo for å øke sitt oksygenopptak ? Det er uheldig å komme med slike anbefalinger uten å vite noe om TS sin kroppssammensetning. Selvsagt ikke, det er en absurd tolkning.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #9 Skrevet 20. februar 2017 Nå vet jeg ikke hva slags base du har, men tiden din er ikke dårlig. Det eneste som hjelper for å få opp løpeformen er å løpe mer. Rolige langturer styrker utholdenheten, dvs muskler og ledds evne til å tåle belastning over tid, og intervalltrening styrker kondisjonen, dvs oksygenopptaket. Intervalltrening med spurtetapper vil også hjelpe deg å bli vant med å løpe fortere. 3-4 løpeøkter i uken og formen din vil stige. Anonymkode: a7b82...a55 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #10 Skrevet 21. februar 2017 Legg inn litt hardere intervaller, i tillegg til langkjøring. Intervallene bør være såpass at du ligger på 90-95% av makspuls. Langkjøringen bør være løpeturer som er en god del lenger enn det du løper til vanlig, f.eks. 8-10 km om du vanligvis løper 5. Du bør løpe heeelt rolig, og å veksle mellom å løpe og gå er helt greit. Du kan jo laste ned noen programmer så du har noe å gå etter. Couch to 5k, for eksempel, eller se spesifikt etter løpeprogrammer for å bedre 5k-tiden din. Anonymkode: c8c1c...d07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå