Gå til innhold

Jeg blir sett på som veldig morsom, noe man kan jobbe med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke så glad i å skryte av meg selv. Men jeg har en egenskap til å gjøre de fleste historier morsomme. Jeg bruker mye selvironi og kan overdrive for å få folk til å le. Det gir meg en god følelse når jeg kan få folk til gapskratte av noe som egentlig ikke er morsomt. 

Jeg begynte å tenke her en dag, kanskje jeg kunne laget meg en jobb med noe av dette? Jeg er ufør, 39 år gammel og er altså ikke i starten av livet. De som jobber som komikere feks. starter jo i ung alder. Og så har jeg alt dette kun muntlig, skjønner at jeg burde kunnet skrevet det ned. (Husker jeg var god på kåseri da jeg gikk på skolen for mange år siden, men har ikke skrevet noe for underholdningens skyld siden den tid)

Kan det nå i disse internett-tider være mulig å starte noe sånt på youtube? Hvordan skal jeg gå frem? Skal jeg starte en blogg? Jeg har ingen muligheter til å dra på kurs eller lignende. Er det mulig å kunne ha dette som en slags jobb? Jeg er veldig kreativ av natur, men liker å jobbe mot et mål. Å bare skrive ned for å ha det for meg selv blir ikke givende nok. 

Noen tips? Kanskje dette kunne vært min drøm? :) 

Anonymkode: d3928...cf8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Eg har lest på ei lita nettavis at nokre utesteder har open mick for standup komikarar i Stavanger. Kanskje det er nokon som arrangerar dette i andre byar også.

Det har vore open mic stand up i Oslo også. Bare prøv og søk litt.

Endret av Dodge
Skrevet
6 minutter siden, Dodge skrev:

Eg har lest på ei lita nettavis at nokre utesteder har open mick for standup komikarar i Stavanger. Kanskje det er nokon som arrangerar dette i andre byar også.

Jeg bor i en bitteliten by, og tror ikke jeg hadde hatt mot nok til å starte foran kjentfolk :)