AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #1 Skrevet 19. februar 2017 Jeg har fylt 30, men fremdeles reiser jeg hjem til familien i helgen, og sover der gjerne fra fredag til søndag. I ferier kan jeg være hjemme en uke eller mer. Søsken av meg som også er voksne gjør det samme. Jeg tenker at dette bare må virke kjempesnålt utad, men samtidig er det bare naturlig for meg. Jeg har ikke noe utsvevende sosialt liv, men er heller ikke veldig sær. Jeg har bare ikke planer stort sett, og har åpenbart ikke egne barn eller kjæreste/partner. Hvis jeg ikke reiser hjem, blir jeg jo stort sett sittende alene i leilighet uten noe å gjøre. Da er det vel bedre å være sammen med familie..? Eller? Det er ikke noe galt med meg i form av selvstendighet osv; jeg klarer meg fint selv. Faktisk elsker jeg alenetid, men det blir det nok av i ukedagene. Det er heller ingen spesielle årsaker til at jeg reiser hjem, bortsett fra at jeg føler det er naturlig. Og familien min syns det er ok at jeg er hjemme. Jeg hjelper til med hus og stell når jeg er der. Helt ærlig; tenker dere at det er noe galt med meg? At jeg må være sær, eller umoden? Anonymkode: 52160...d9b 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #2 Skrevet 19. februar 2017 Jeg tenker at du har et godt forhold til familien din, men at både de og du hadde hatt godt av om du var litt mer sosial med folk på din egen alder? Anonymkode: 01c95...c1a 12
Perle Skrevet 19. februar 2017 #3 Skrevet 19. februar 2017 (endret) Tenker dette er sært Endret 20. februar 2017 av Perle 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #4 Skrevet 19. februar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fylt 30, men fremdeles reiser jeg hjem til familien i helgen, og sover der gjerne fra fredag til søndag. I ferier kan jeg være hjemme en uke eller mer. Søsken av meg som også er voksne gjør det samme. Jeg tenker at dette bare må virke kjempesnålt utad, men samtidig er det bare naturlig for meg. Jeg har ikke noe utsvevende sosialt liv, men er heller ikke veldig sær. Jeg har bare ikke planer stort sett, og har åpenbart ikke egne barn eller kjæreste/partner. Hvis jeg ikke reiser hjem, blir jeg jo stort sett sittende alene i leilighet uten noe å gjøre. Da er det vel bedre å være sammen med familie..? Eller? Det er ikke noe galt med meg i form av selvstendighet osv; jeg klarer meg fint selv. Faktisk elsker jeg alenetid, men det blir det nok av i ukedagene. Det er heller ingen spesielle årsaker til at jeg reiser hjem, bortsett fra at jeg føler det er naturlig. Og familien min syns det er ok at jeg er hjemme. Jeg hjelper til med hus og stell når jeg er der. Helt ærlig; tenker dere at det er noe galt med meg? At jeg må være sær, eller umoden? Anonymkode: 52160...d9b Så hyggelig for foreldrene dine at du kommer ofte å besøker dem. Hvis du ikke hjalp til ville du vært sær og umoden Anonymkode: 254a0...3fc 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #5 Skrevet 19. februar 2017 Utifra det du skriver så oppfatter jeg deg som litt snål og spesiell, men da igjen tok det meg bare noen få sekunder å lese innlegget ditt, og det i seg selv er ikke nok til å sette noen i "bås". Jeg ser du skriver at hvis du ikke drar hjem blir du sittende alene, fordi du åpenbart ikke har mann og/eller barn i livet ditt. Hva tenker du om det selv? Du kommer "aldri" til å få mann/barn om du bruker fritiden din på å dra hjem, tenker jeg. Hva om 10 år? Når du er 40 år og drar hjem hver helg fordi du ikke har stiftet familie selv? Mitt forslag er forøvrig å få deg en hobby (om du ikke allerede har) og møte "likesinnede". Hva med maleklubb? Kokkekurs? Instrument? Bokklubb? Finn en arena der du er 100% trygg på deg selv, og skaff deg et sosialt nettverk. Derifra baller det bare på seg med aktiviteter og venner, og hvem vet, kanskje du møter drømmepartneren? Anonymkode: ddaac...738 4
Elaine Marley Skrevet 19. februar 2017 #6 Skrevet 19. februar 2017 (endret) Jeg er ikke hjemme hver helg. Nå kan jeg ikke det uansett, men i ferier kan jeg godt være hjemme en stund og trives godt med det. Synes det er koselig å være hjemme og har alltid likt det. Hver helg hadde jeg derimot ikke orket. Har du et ønske om å gjøre andre ting og være sosial med andre på egen alder eller er du tilfreds med å ha det sånn? Jeg tenker at hva du ønsker er mye mer viktig enn hva alle andre mener om deg. Hvis du ønsker å være mer sosial med andre på egen alder så kan du jo gjøre noen endringer, men er du tilfreds så ser ikke jeg helt hvorfor du skal endre på ting bare fordi noen kanskje ser på deg som sær og spesiell. Endret 19. februar 2017 av Elaine Marley
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #7 Skrevet 19. februar 2017 Jeg tenker at det er helt greit. Hvis du synes det er hyggelig så er det det viktigste. Noen peker på at du aldri kommer til å få mann (og barn) på denne måten, og det er jo en del sannhet i at du ikke kommer til å møte noen hvis du kun er sammen med familie på fritiden, men samtidig så er det ikke alle som vil dette. Og hvis du ikke er spesielt interessert i å få partner så er det også OK. Vi går mer og mer vekk fra en samfunnsmodell der det eneste tillatte er parforhold og familie. Jeg tenker ikke at du er sær og umoden. Jeg tenker at du trives sammen med familien din! Mange i dag har en tendens til å opphøye sosial omgang med venner over familie, spesielt når man er i en viss alder, men man har liksom ett liv, og hvis man trives sammen med familien sin, har det gøy med dem og ler og koser seg med dem, så ser jeg ingen grunn til å tvinge seg selv til å gjøre noe annet. Anonymkode: 96548...018 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #8 Skrevet 19. februar 2017 Hva andre synes er sært er vel ikke så viktig, fokuset bør jo være på hva du trives med. Om det gjør deg lykkelig å reise hjem til familien i helga, og de også trives med det (foreldre kan jo også trenge alenehelger sammen uten besøk av voksne barn) så er det vel uproblematisk. Om det derimot er en slags rømning fra en ensom livssituasjon som du helst ville hatt annerledes, så er det ikke fullt så bra. Det blir fort en spiral hvor du ikke får endret på ting. For å endre situasjonen din sosialt så må du tørre å bli værende hos deg selv i helgene, være åpen for å finne på ting, skaffe nettverk osv. Det kommer ikke til å skje hvis du alltid rømmer unna hver helg. Anonymkode: 0952b...003 2
brownbrown Skrevet 19. februar 2017 #9 Skrevet 19. februar 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fylt 30, men fremdeles reiser jeg hjem til familien i helgen, og sover der gjerne fra fredag til søndag. I ferier kan jeg være hjemme en uke eller mer. Søsken av meg som også er voksne gjør det samme. Jeg tenker at dette bare må virke kjempesnålt utad, men samtidig er det bare naturlig for meg. Jeg har ikke noe utsvevende sosialt liv, men er heller ikke veldig sær. Jeg har bare ikke planer stort sett, og har åpenbart ikke egne barn eller kjæreste/partner. Hvis jeg ikke reiser hjem, blir jeg jo stort sett sittende alene i leilighet uten noe å gjøre. Da er det vel bedre å være sammen med familie..? Eller? Det er ikke noe galt med meg i form av selvstendighet osv; jeg klarer meg fint selv. Faktisk elsker jeg alenetid, men det blir det nok av i ukedagene. Det er heller ingen spesielle årsaker til at jeg reiser hjem, bortsett fra at jeg føler det er naturlig. Og familien min syns det er ok at jeg er hjemme. Jeg hjelper til med hus og stell når jeg er der. Helt ærlig; tenker dere at det er noe galt med meg? At jeg må være sær, eller umoden? Anonymkode: 52160...d9b jeg er hjemme alene nesten hver helg....eneste er damen min som er her vist hun ikke jobber....har poker kvelder innimellom men det er hver 3 helg nå...så ellers er jeg alene i helgen og har ikke noe problem med det. jeg liker stillheten og mitt eget selskap:) ikke unormalt i det hele tatt. har flere kompiser som er hjemme i helgene også
Maleficenta Skrevet 19. februar 2017 #10 Skrevet 19. februar 2017 5 minutter siden, brownbrown skrev: jeg er hjemme alene nesten hver helg....eneste er damen min som er her vist hun ikke jobber....har poker kvelder innimellom men det er hver 3 helg nå...så ellers er jeg alene i helgen og har ikke noe problem med det. jeg liker stillheten og mitt eget selskap:) ikke unormalt i det hele tatt. har flere kompiser som er hjemme i helgene også Hvorfor henger dere ikke sammen istedet dor å sitte hver for dere? Ikke for det dere finner jo på noe hver 3 helg. Er ikke så sjeldent
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #11 Skrevet 19. februar 2017 Jeg er 35 år gammel som gjør det samme som deg, kanskje ikke hver helg, men det er litt pga avstand også. Men ofte reiser jeg hjem til mine foreldre i helgene. I ferier reiser jeg også sammen med de til resten av familien (en annen kant av landet). Helt naturlig for meg! Jeg er også singel og barnløs og har ikke det største sosiale livet utenom jobb. Alle vennene mine har menn og barn og prioriterer ikke tid med meg så mye lenger. Andre syns kanskje det er rart men who cares. Det er min familie og jeg er glad i dem og liker å tilbringe tid med dem😃 Så besøk dine foreldre og kos deg du, det gjør jeg også😉 Anonymkode: 4c460...9a9 1
brownbrown Skrevet 19. februar 2017 #12 Skrevet 19. februar 2017 Akkurat nå, Maleficenta skrev: Hvorfor henger dere ikke sammen istedet dor å sitte hver for dere? Ikke for det dere finner jo på noe hver 3 helg. Er ikke så sjeldent fordi jeg har en tung jobb fysisk, jobber mye og trener mye. mye av fritiden min bruker jeg på å koble av, slappe av og gjøre det som JEG vil.....ellers er jeg med damen og kompiser og da gjør vi som oftest det de vil...så jeg liker meg veldig godt i mitt eget selskap også.... skulle ønske vi kunne hatt pokerkveld HVER helg, men det er det ingen som har tid til lengre...dessverre
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #13 Skrevet 19. februar 2017 Synes det hørtes koselig ut jeg! Jeg henger mye med familien min selv siden jeg ikke har barn eller kjæreste. Det føles naturlig! Men det er absolutt viktig å være sosial utenom familien, ikke minst hvis man ønsker en fremtidig partner😊 Anonymkode: 2ed6f...cf5
Troll! Skrevet 19. februar 2017 #14 Skrevet 19. februar 2017 Tenker at du burde skaffe deg en hobby Mye som kan være spennende, som du kanskje ikke vet at du liker! Jeg selv er veldig glad i foto og noe som heter Urban Exploration, drar til forlatte steder, nedlate hus, fabrikk, militære bygg osv, og kombinerer dette med foto. Dette er da en hobby jeg er veldig glad i og det er utrolig spnnende og så hva som dukker opp på steder man besøker. Poenget mitt er at du burde finne noe å gjøre så du slipper å ha så mye tid du ikke gjør noe som helst.
Maleficenta Skrevet 19. februar 2017 #15 Skrevet 19. februar 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 35 år gammel som gjør det samme som deg, kanskje ikke hver helg, men det er litt pga avstand også. Men ofte reiser jeg hjem til mine foreldre i helgene. I ferier reiser jeg også sammen med de til resten av familien (en annen kant av landet). Helt naturlig for meg! Jeg er også singel og barnløs og har ikke det største sosiale livet utenom jobb. Alle vennene mine har menn og barn og prioriterer ikke tid med meg så mye lenger. Andre syns kanskje det er rart men who cares. Det er min familie og jeg er glad i dem og liker å tilbringe tid med dem😃 Så besøk dine foreldre og kos deg du, det gjør jeg også😉 Anonymkode: 4c460...9a9 Skjønner den da men det går jo an å slappe av med film sammen som en gjeng i soffan og ikke gjøre så mye..
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #16 Skrevet 19. februar 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva andre synes er sært er vel ikke så viktig, fokuset bør jo være på hva du trives med. Om det gjør deg lykkelig å reise hjem til familien i helga, og de også trives med det (foreldre kan jo også trenge alenehelger sammen uten besøk av voksne barn) så er det vel uproblematisk. Om det derimot er en slags rømning fra en ensom livssituasjon som du helst ville hatt annerledes, så er det ikke fullt så bra. Det blir fort en spiral hvor du ikke får endret på ting. For å endre situasjonen din sosialt så må du tørre å bli værende hos deg selv i helgene, være åpen for å finne på ting, skaffe nettverk osv. Det kommer ikke til å skje hvis du alltid rømmer unna hver helg. Anonymkode: 0952b...003 Enig med dette Anonymkode: 180d9...00e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #17 Skrevet 20. februar 2017 Nå bor foreldrene mine bare 15 min kjøretur unna, så jeg har aldri overnattet der en eneste gang siden jeg flyttet ut. Men da jeg var singel var jeg gjerne der flere dager hver helg, gjerne både fredags- og lørdagskvelden, og så til søndagsmiddag. Jeg har alltid vært en einstøing, og trives veldig godt med mine foreldre, så jeg har trivdes med å ha det sånn. Om DU liker å ha det sånn, er det ikke noe galt i det, ts. Anonymkode: f4ccb...4dc
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #18 Skrevet 20. februar 2017 Usikker på hva jeg tenker faktisk. Syns det er spesielt å kun være med familien i helger. Som andre sier så vil ikke noe stort nettverk komme av å være der. Men om du bare sitter hjemme i leiligheten din så er vel familie bedre. Så lenge du og de er fornøyde så er det vel ikke så farlig hva andre syns. Men du spør så.. jeg syns synd på deg. Men det er ut i fra hva jeg vil med mitt liv. For meg har det vært viktig og få mann og barn. For andre er ikke det viktig. Du skriver ikke at du ikke syns det er viktig så da vil jeg anta du kanskje syns det? Derfor syns jeg synd på deg, om du ikke får levd det livet du vil. Jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig. Er selv sjenert og kunne helt sikkert hatt livet ditt. Men med flaks så kjempet mannen min for meg og det ble oss. Det er tøft, men om du ikke vil ha det sånn må man stort sett ta grep selv. Anonymkode: 9de65...313
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #19 Skrevet 20. februar 2017 Fint med mange svar! Virker ikke som alle syns det er så sært som jeg har trodd. Men nå er jeg mann, så hva syns jentene her om det med tanke på et forhold med en slik kar? Det hadde såklart ikke vært aktuelt å fortsette med å reise hjem, hvis jeg hadde kjæreste. Anonymkode: 52160...d9b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #20 Skrevet 20. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fint med mange svar! Virker ikke som alle syns det er så sært som jeg har trodd. Men nå er jeg mann, så hva syns jentene her om det med tanke på et forhold med en slik kar? Det hadde såklart ikke vært aktuelt å fortsette med å reise hjem, hvis jeg hadde kjæreste. Anonymkode: 52160...d9b Hvis du hadde sluttet å reise hjem hver helg, og er en trivelig fyr sånn ellers, ser jeg ingen problem med å være i et forhold med en som deg. Men hadde kanskje stusset litt over hvorfor du reiser hjem hver helg sånn i utgangspunktet? Ellers så vil jeg anbefale deg å være hjemme hos deg selv i helgene, du kan ta det stegvis for eksempel med å begynne med å dra hjem annenhver helg? Vanskelig å møte en potensiell kjæreste hjemme i stuen hos sine foreldre Du kan jo for eksempel dra å ta en øl en lørdag sammen med en kollega? Du må i allefall teste ut hvordan det er å være hos deg selv i helgene. Av og til har jeg absolutt ingen planer i helgen, og bare ser film alene med et glass vin eller noe. Det er godt å slippe å "rømme" selv om man ikke har planer. Føler meg hjemme i byen der jeg bor, og det synes jeg er viktig Hilsen jente på 27 år Anonymkode: 180d9...00e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå