AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #1 Skrevet 19. februar 2017 Jeg jobber i en liten butikk på et lite senter i en liten by. Jeg jobber deltid, og det er meg + to deleiere. Den ene deleieren har tatt ut permisjon, så per nå er det bare meg + en deleier som er på jobb. På fredag kom det et par i butikken, hvor jeg kjente mannen. Mannen og jeg var gode venner for mange år siden, fordi vi er fra felles by (flere timer unna) og vi ble mildt sagt overrasket over å se hverandre her. Det ble en god klem og litt tørrprat om livet til hverandre. I mellomtiden gikk dama hans rundt i butikken og plukket med seg det hun skulle ha. Jeg hilste på henne også, og fortsatte småpraten mens jeg pakket inn hva de hadde kjøpt (gave). Så var det en hadet-klem og "hyggelig å se deg igjen" før de tuslet videre. Jeg tenkte ikke noe mer over hendelsen. Butikken har en mail som jeg ofte besvarer når det er litt dødtid på jobb. Her kommer det for det meste forspørsler om å holde av et plagg eller spørsmål om vi har den-og-det inne. Men i går kom det en sinna mail til butikken hvor det sto at jeg blant annet presset meg på kunder, flørtet vilt og åpenlyst og oppførte meg upassende. Jeg kjente igjen navnet til vedkommende fordi jeg sjekket dem opp på Facebook etter de hadde gått fordi jeg ble litt nysgjerrig på hvordan vi har endt opp i samme lille by helt tilfeldig (jeg og mannen er venner på Facebook). Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg følte ikke jeg oppførte meg noe upassende. Dette var en mann jeg kjente for typ 10 år siden som jeg har gått på skole i 10 år med. En mann jeg forresten aldri har hatt et romantisk eller seksuelt forhold med. Jeg på min side har samboer og barn, og er ikke det gram interessert i mannen som kom i butikken. Hva tenker dere? Er det innafor å sende mannen en melding og forklare situasjonen og spørre om hva han tenker? Det virker egentlig som at dama egentlig bare er sjalu og usikker, og kanskje hadde en dårlig dag. Jeg håndhilste på henne også, og vi fortalte hvor vi kjente hverandre fra. Jeg har ikke hatt noe kontakt med hverken mannen eller dama siden de gikk fra butikken. Hva burde jeg gjøre? Jeg er redd sjefen skal se mailen og kanskje tro situasjonen var veldig annereldes enn den var - for ut ifra den mailen så virker det jo nesten som jeg prøvde å ligge med han! Det var en klem, og "hva gjør du her" + "hvordan går det med deg", og ingenting annet. Anonymkode: cb484...323 1
attegløyma Skrevet 19. februar 2017 #2 Skrevet 19. februar 2017 Eg hadde bedt sjefen om ein prat, vist e-posten og forklart situasjonen. Ein oppegåande sjef vil forstå at dette er tull. Men gøymer du e-posten for sjefen, eller kontaktar mannen uten at sjefen veit det kan du gjere vondt verre trur eg. 47
Sheltay Retrac Skrevet 19. februar 2017 #3 Skrevet 19. februar 2017 Send en melding til sjefen så fort som mulig, slik at du tar det opp før sjefen ser mailen selv. Vær i forkant, forklar situasjonen og vær ærlig. 22
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #4 Skrevet 19. februar 2017 Mulig jeg er litt treng, men hvem hadde skrevet mailen? Anonymkode: 71fe4...ca0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #6 Skrevet 19. februar 2017 Det du bør gjøre er å snakke med sjefen! Fortell det du forteller her. Gammel bekjent, hei og hadet klem, hyggelig prat om fortid og hva dere gjør nå.. Så vis mailen. Er opp til sjefen om hun vil besvare denne eller ikke. Uansett, du skal ikke svare på den mailen! Du skal heller ikke snakke med denne fyren om denne mailen! Det vil se veldig dumt ut! Og lite profesjonelt ut. Anonymkode: cab72...622 12
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #7 Skrevet 19. februar 2017 Jeg har litt vansker for å tro at en kvinne sender en illsint melding til butikken bare fordi en butikkansatt, som er en gammel bekjent, gir en klem og tar en lett prat med mannen hennes. Jeg er litt interessert i å høre hennes side av saken. Når det er sagt bør du ikke svare på denne e-posten du. Du bør heller ikke ta kontakt med mannen hennes (med mindre du har lyst til å gjøre situasjonen verre). Du kan ta en samtale med din overordnede og fortelle at du så denne e-posten og følte det ikke samsvarte med hva som skjedde. Anonymkode: 4b0bb...2dc 12
Forundret.. Skrevet 19. februar 2017 #8 Skrevet 19. februar 2017 Sikkert en sykt sjalu, ustabil kjerring. Har mest sannsynlig gått bak ryggen på mannen sin. Jeg hadde prata med sjefen om det snarest. Jeg hadde også spurt om jeg selv kunne få svare på mailen, eller at dere besvarte den sammen. Der hadde jeg da beklaget på det sterkeste at HUN oppfattet det slik fordi det var overhode ikke ment slik. Og tilbudt et eller annet som involverte mannen slik at hun kan gå å uroe seg for at han skal finne ut hva hun faktisk har gjort! 4
TheGirlWhoWaited Skrevet 19. februar 2017 #9 Skrevet 19. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg er litt treng, men hvem hadde skrevet mailen? Anonymkode: 71fe4...ca0 Dama til den tidligere kompisen, vel :-)
FluffyJuggernaut Skrevet 19. februar 2017 #10 Skrevet 19. februar 2017 La sjefen din håndtere dette. Og jeg ville ikke sendt melding til mannen, det blir sikkert å gjøre ting verre.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #11 Skrevet 19. februar 2017 Høres ut som en sykelig sjalu dame som tar litt av. Ville ikke svart på mailen, det fører ingenting godt med seg å gå i dialog med henne. Stakkars mann med en slik kjerring. Anonymkode: 9b969...93e 8
Kvinne87Rogaland Skrevet 19. februar 2017 #12 Skrevet 19. februar 2017 (endret) Man har ikke akkurat taushetsplikt som butikkansatt. Hils til venninna di og si at hun må slutte å være så drittkjerring. Det gir oss andre fornuftige damer et dårlig rykte. Endret 19. februar 2017 av Sulosi 13
Mona123 Skrevet 19. februar 2017 #13 Skrevet 19. februar 2017 lol, den dama? Det er så mange rare mennesker der ute, og sjefen som også har kontakt med kunder skjønner deg nok. Bare forklar sånn du har forklart her, så skal det nok gå bra. 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #14 Skrevet 19. februar 2017 Haha litt av ei dame, hun er nok sykelig sjalu og svært usikker på seg selv. Nå ønsker hun å straffe deg da hun ser på deg som en trussel og er nok så sjalu at HiN tror du sll stjele mannen hennes. Jobber i butikk selv og har ved et tilfelle opplevd ei sykt sjalu dame, hun kjeftet og smalt høylytt i butikken om hva som var halt mes servicen i dag og bla bla bla enda jeg ga mannen hennes god service:) Jeg tolket det iallefall som at GUN var sykelig sjalu og ikke tålte at ei søt dame pratet med mannen hennes. Anonymkode: 771c3...2da 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #15 Skrevet 19. februar 2017 Jeg ville fortalt det til sjefen, og så ringt mannen og "beklaget" om han følte at jeg flørtet (foreslå det også for sjefen, at du faktisk får ringe han, eller at sjefen ringer han). Han kommer sikkert ikke til å skjønne noenting, så da får jo denne mannen vite hvordan damen oppfører seg. Anonymkode: 940a6...0f5 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #16 Skrevet 19. februar 2017 Enig men vedkommende ovenfor! At enten du eller sjefen kontakter mannen for å beklage, for det er jo trossalt han som er "offeret" for "flørting/seksuell trakassering" her. Skulle likt og vært flue på veggen da ja Anonymkode: 55f13...bf7 11
Sulosi Skrevet 19. februar 2017 #19 Skrevet 19. februar 2017 Tråden er ryddet for debatt omkring bruken av AnonymBruker funksjonen. Sulosi, mod.
Fireflies Skrevet 19. februar 2017 #20 Skrevet 19. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere? Er det innafor å sende mannen en melding og forklare situasjonen og spørre om hva han tenker? Det virker egentlig som at dama egentlig bare er sjalu og usikker, og kanskje hadde en dårlig dag. Jeg håndhilste på henne også, og vi fortalte hvor vi kjente hverandre fra. Jeg har ikke hatt noe kontakt med hverken mannen eller dama siden de gikk fra butikken. Hvis du ønsker at ryktet til butikken skal være at dere er lite profesjonelle så tar du kontakt med han. Hvis du ikke vil det så snakker du med sjefen og forklarer situasjonen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå