Gjest bekymret mamma Skrevet 10. desember 2004 #1 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg har en datter på 1 år og 9 mnd. Hun veier 10 kg og er ca 186,5 cm høy. Hun spiser ganske lite til hvert måltid . Og jeg gir henne ofte frukt og små-måltider i løpet av dagen. Ellers er hun i meget godt humør hele dagen og god allmenntilstand. Men det som bekymrer meg er at hun ikke har lagt noe på seg de siste månedene! Hva er normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #2 Del Skrevet 10. desember 2004 186.5?? Eller mener du 86,5? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #3 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg har en datter på 1 år og 9 mnd. Hun veier 10 kg og er ca 86,5 cm høy. Hun spiser ganske lite til hvert måltid . Og jeg gir henne ofte frukt og små-måltider i løpet av dagen. Ellers er hun i meget godt humør hele dagen og god allmenntilstand. Men det som bekymrer meg er at hun ikke har lagt noe på seg de siste månedene! Hva er normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #4 Del Skrevet 10. desember 2004 Så lenge jenta er frisk og rask og i godt humør trenger du ikke bekymre deg. Dessuten ville vel helsesøster tatt tak i det dersom hun synes det er unormalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #5 Del Skrevet 10. desember 2004 Ut fra høyda, kan man nok si at hun er for tynn ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 10. desember 2004 #6 Del Skrevet 10. desember 2004 Tenkte da jeg såg det at fan for en baby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #7 Del Skrevet 10. desember 2004 86 cm og 10 kilo høres akkurat passe ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marlena Skrevet 11. desember 2004 #8 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg har en datter på 5 år og hun er vel rundt 110 cm høy. I sommer veide hun 13 kg...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 11. desember 2004 #9 Del Skrevet 11. desember 2004 Da må hun være ganske tynn? Datteren min er 110cm og 5 år også, og hun veier 21 kg. Ikke er hun kraftig heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sheila - ikke innlogget Skrevet 11. desember 2004 #10 Del Skrevet 11. desember 2004 Datteren min er 19 mnd, 83 cm og veier såvidt over 10 kg. Hun var på helsestasjonskontroll for noen uker siden, og der var de såre fornøyd med at hun fulgte kurven sin bra. Hun har heller ikke lagt på seg mange hundre gram det siste halvåret, men er full av futt og fart! Ingen grunn til bekymring med andre ord. Hvis du er bekymret for at hun spiser dårlig kan du jo ta en sjekk med helsestasjonen og få en vurdering av om vekstkurven har endret seg. Hvis hun plutselig virker tynn og uopplagt er det jo lurt å sjekke opp nærmere. Utfra din beskrivelse virker det jo som hun har det helt topp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2004 #11 Del Skrevet 11. desember 2004 Da datteren min var 2 år og 2 mnd veide hun 11 kg, vi fikk ikke målt høyden hennes, men da hun var 1 år og 6 mnd. var hun 80 cm og 9800 tung. Hvis vekten hennes stopper helt opp og hun ikke legger noe på seg, bør du kanskje ta kontakt med helsestasjonen om ikke annet for å få bekreftet at det ikke er noe å bekymre seg over. Jeg har aldri vært bekymret over vekten til datteren min selv om hun er litt spe. Hun spiser godt til måltidene, og følger sin egen vekstkurve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musemor Skrevet 12. desember 2004 #12 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg tror ikke du skal være bekymret for datteren din. Husk at hun nå er i en alder med høy aktivitet og alle er heller ikke like kraftig bygget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica Skrevet 12. desember 2004 #13 Del Skrevet 12. desember 2004 Det som slo meg var dette: Hun spiser ganske lite til hvert måltid . Og jeg gir henne ofte frukt og små-måltider i løpet av dagen. Kanskje det er bedre å ikke gi henne så mange små- måltider i løpet av dagen, da spiser hun mer til de "ordentlige" måltidene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå