Gå til innhold

Sykkelhjelm og skøyter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit at 3-6 åringer bruker sykkelhjelm når det går på skøyter?

Anonymkode: 41d44...e01

Videoannonse
Annonse
Gjest ricecrispies
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit at 3-6 åringer bruker sykkelhjelm når det går på skøyter?

Jeg brukte hockeyhjelm på mine da de var så små.

Vil tro sykkelhjelm er helt fint 

Skrevet

På sykkel faller man oftest fremover, på skøyter faller man oftest bakover. Tenker at det burde være forskjellig utforming på hjelmen etter hvilken sport man skal bedrive? 

• Liker 2
Skrevet

En skøytehjelm har beskyttelse av bakhodet, det har ikke vanlige sykkelhjelmer i like stor grad. Om det er greit eller ikke kommer an på hvordan man vurderer risikoen.

I barnehagen vår har de noen ganger bedt barna ta med skøyter om de har, og da har de sagt at sykkelhjelm ikke er bra nok, det må være skøytehjelm.

Skrevet

Tror ikke sykkelhjelm er så bra, men kanskje slalåmhjelm er mer likt? Hvis du har noe sånt? 

Anonymkode: 6203b...7ab

Skrevet

På skøyteskolen er det tillatt med sykkelhjelm, men som trener vil jeg anbefale hockey/slalom hjelm. Ikke noe behov for gitter så lenge det ikke er hockey som spilles. 

Skrevet
3 timer siden, Pmaxqueen skrev:

På skøyteskolen er det tillatt med sykkelhjelm, men som trener vil jeg anbefale hockey/slalom hjelm. Ikke noe behov for gitter så lenge det ikke er hockey som spilles. 

Men sykkelhjelm er bedre enn ingen hjelm. 

Anonymkode: 1f638...de6

Skrevet

Hockyhjelm, slalomhjelm eller skatehjelm er alle bedre enn vanlig sykkelhjelm da de beskytter bakhodet som det er lett å få slått på skøyter. Men sykkelhjelm er bedre enn ingenting.

Anonymkode: 967e8...2dc

Skrevet

Det finnes hjelmer som er godkjent for flere aktiviteter (sykling, skating osv). Hva med å investere i en slik? De er litt dyrere enn "vanlige" sykkelhjelmer, men man slipper å kjøpe flere forskjellige hjelmer hvis ungene driver med flere aktiviteter.

Anonymkode: 02a9a...7c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...