Gå til innhold

De inkluderer meg ikke - gi opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Er jente og går i VG2 studiespess. Er "venn" med en jentegjeng på 4 jenter. De gikk i klasse sammen på ung.skole og har vært bestevenner siden. Jeg ble kjent med de i vg1. De er rolige jenter som ikke går på fest eller noenting, altså de type jentene en skulle tro var snille og inkluderende. Bor i en bygd, så det er begrenset på hvor mange muligheter en har på å få venner. Kan ikke bli venn med andre i klassen, da de resterende jentene er de som har utestengt meg på ung.skolen og barneskolen. Veldig veldig vanskelig å bli kvitt stempler en får her, i mitt tilfelle at jeg var usikker, hadde dårlig holdning, og mega-overbitt :( 

Men den jentegjengen jeg snakket om inkluderer meg altså ikke. Jeg er med de på skolen, men aldri på fritiden (jeg spør, men får nei). Er ikke for intens, men har litt høyt fravær som kan gjør de ikke vil vær venn med meg.

Jeg skal kanskje flytte til sommeren, men er ikke bestemt enda. Så det kan hende at dette halve året er det siste sammen med de, eller så har jeg 1.5 år igjen med de. Hva skal jeg gjøre? Gi opp etter 1.5 år å prøve å komme inn i gjengen, eller skal jeg konfrontere de med at jeg føler meg utestengt?

Anonymkode: ebca8...c8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

....

Anonymkode: ebca8...c8b

Skrevet

Flytt

Skrevet

Uff..vondt å lese.:( 

det er skikkelig kjipt at de stenger deg ute. Venner gjør ikke det med folk. Vet ikke hva jeg skal si men jeg synes ikke at det er bra at du prøver å henge med noen som er så kjipe at de vil stenge deg ute. 

vær litt sånn "whatever" - Drit i "image" og hva alle tenker. ikke gå i hælene på folk som stenger deg ute. Jeg er 30 år og veldig outsider på skolen men jeg bryr meg ikke. Går alene, spiser alene. Behøver ingen gruppe for å føle meg bra. Prøv det :)  men vær åpen. Venner kommer når de kommer.

Anonymkode: 038fd...5ab

• Liker 1
Skrevet

Hadde gitt blaffen i de, konstrert meg om studiet og funnet på andre ting fram til sommeren og gjort det meste for å komme vekk derifra. Etter 1,5 år trur jeg ikke de kommer til å inkludere deg dessverre. 

Dyrk noen hobbyer, øv deg på språk, tren, vær ute i naturen etc. 

Jeg var den du er nå. Aldri inkludert, mobbet og hadde ikke venner før jeg ble voksen. Jeg gav opp tilslutt og fant andre ting å bruke tiden på. Og det gjorde dagene bedre. :) 

Anonymkode: 62922...d2d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...