Gå til innhold

Løpetiden etter valpekull

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er løpetiden etter hundene har fått valper? 

Hunden min fikk valper i høst, og vet hunden min løper 2 ganger i året, og vil ikke ha et valpekull igjen siden det er så dyrt og mye jobb. 

Jeg trodde hunden min skulle ha løpetid nå, men det ser ikke ut som hun har løpetid? Kan hun få det i mars? 

Anonymkode: 520f1...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunden min har fått løpetid 10 februar og 24 august. 

Men hun blør ikke nå, gir ikke noe tegn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro deg ned litt da.

Det er ikke noe fasitsvar for når tispa løper igjen etter et kull. Noen følger vanlig syklus, noen kommer i løp tidligere, og noen senere. Uansett så er det jo ikke noe problem å unngå at tispa blir drektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Ro deg ned litt da.

Det er ikke noe fasitsvar for når tispa løper igjen etter et kull. Noen følger vanlig syklus, noen kommer i løp tidligere, og noen senere. Uansett så er det jo ikke noe problem å unngå at tispa blir drektig.

Jeg skal være bortreist, og da er det ikke jeg som har hunden min, derfor er det viktig at jeg vet ca når hun har løpetid. Redd det skal komme når jeg skal opereres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er jo fremdeles ikke noe problem å unngå at tispa blir drektig, selv om hun skulle få løpetid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, ArtyFarty skrev:

men det er jo fremdeles ikke noe problem å unngå at tispa blir drektig, selv om hun skulle få løpetid.

Det er tydeligvis et problem for TS og det er bekymringsverdig. Kjører på med kull på kull mon tro?

Anonymkode: 8dd5e...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Er ikke det som er greia, greia er hvis det SKJER mens jeg er borte. Det er derfor tidspunkt er viktig for meg, å vite ca når hun får løpetid så det hadde gått an å utsatt operasjonen, selv den er veldig viktig nå. 

Det er det jeg tenker på er at hunden ikke får valper og jeg må stå igjen med jobben etter operasjon. Isåfall kanskje abortsprøyte kunne gått om det hadde skjedd, men ville sluppet begge deler etter en operasjon. 

Jeg er nok heldig at tispen utsetter løpetiden 1-2 mnd så det går nok fint akkurat :) 

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tydeligvis et problem for TS og det er bekymringsverdig. Kjører på med kull på kull mon tro?

Anonymkode: 8dd5e...963

Så har vi de som snakker for seg selv. 

Hunden skal bli passet på og da har ikke jeg noe tilsyn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det som er greia, greia er hvis det SKJER mens jeg er borte. Det er derfor tidspunkt er viktig for meg, å vite ca når hun får løpetid så det hadde gått an å utsatt operasjonen, selv den er veldig viktig nå. 

Det er det jeg tenker på er at hunden ikke får valper og jeg må stå igjen med jobben etter operasjon. Isåfall kanskje abortsprøyte kunne gått om det hadde skjedd, men ville sluppet begge deler etter en operasjon. 

Jeg er nok heldig at tispen utsetter løpetiden 1-2 mnd så det går nok fint akkurat :) 

Duverden, har du spåkule? Du kan være heldig, eller du kan komme i den situasjonen at hun løper mens du er borte. 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så har vi de som snakker for seg selv. 

Hunden skal bli passet på og da har ikke jeg noe tilsyn. 

Man setter da ikke bort hunden til folk som ikke klarer å passe på den?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Duverden, har du spåkule? Du kan være heldig, eller du kan komme i den situasjonen at hun løper mens du er borte. 

Man setter da ikke bort hunden til folk som ikke klarer å passe på den?

Jeg har familie til å passe på hunden min og det er de jeg føler meg trygge på, setter ikke hunden min til hvem som helst :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Hva er da problemet?

Les igjen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer til å gå bra TS.

Først så er det kjempe bra du lar familien din ta seg av hunden din. Skal være obs på hvem sine armer man legger hunden sin i altså!
Skjønner det kan være stressende for deg når du skal opereres og om tispa skulle ha løpetid og du helst vil ta ansvaret for det selv. Er mye styr for andre å passe på en tispe med løpetid om de ikke er vandt med det selv kan jeg tenke meg.

Anonymkode: a58f3...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om løpetiden ikke har kommet enda, så er den nok forsinket. Mulig 1-2 mnd. Om du skal opereres nå så går det helt sikkert fint, du rekker å komme deg i form igjen til tispen har løpetid.

Anonymkode: a58f3...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Hva er da problemet?

Voldsomt å du kritiserer, og fortsetter uansett, fordi du MÅ kritisere? Hjelper ikke du sier hunden er lett å holde avskilt fra andre? Hva hjelper dette for TS når hun skal opereres? 

Løpetid kan være komplisert for mennesker som ikke eier en hund eller har hatt en hund før, derfor virker TS kanskje bekymret for dette med løpetiden og vil helst ha hunden selv når den har løpetiden.

Les deg gjennom engang til. TS skal opereres, og gir ikke hunden til hvem som helst, men til familien fordi hun stoler nok mer på familien, enn andre folk hun ikke kjenner så mye til når det kommer til dyrehold? 

Anonymkode: 4e628...567

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, men da har jeg svaret på det jeg trengte :) god natt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Voldsomt å du kritiserer, og fortsetter uansett, fordi du MÅ kritisere? Hjelper ikke du sier hunden er lett å holde avskilt fra andre? Hva hjelper dette for TS når hun skal opereres? 

Løpetid kan være komplisert for mennesker som ikke eier en hund eller har hatt en hund før, derfor virker TS kanskje bekymret for dette med løpetiden og vil helst ha hunden selv når den har løpetiden.

Les deg gjennom engang til. TS skal opereres, og gir ikke hunden til hvem som helst, men til familien fordi hun stoler nok mer på familien, enn andre folk hun ikke kjenner så mye til når det kommer til dyrehold? 

Anonymkode: 4e628...567

Jeg spør fordi jeg lurer på hva problemet er. Tispa kommer i løp når hun kommer i løp, akkurat det får man ikke endret på samme hvilke andre planer man har. Når man lar noen passe en tispe og man er usikker på om hun kommer i løp så forteller man jo bare det, og forklarer hva de eventuelt må gjøre. Det er ikke noe hokus pokus ved det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...