Gå til innhold

Hvordan er man/blir man en omgjengelig person?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg føler jeg er litt utilgjengelig person. Jeg vet med meg selv at jeg bryr meg veldig om andre, og jeg er interessert i andre mennesker. Men inntrykket jeg får av andre er at de synes jeg virker utilgjengelig, at jeg på en måte har det fint uten at de tar kontakt på en måte. Og dette er jo sant! Jeg kjenner meg trygg på meg selv, jeg har venner og er tilfreds med livet mitt slik det er. Men jeg vil jo alltids møte nye mennesker, og synes det er fint å kunne ha uforpliktende samtaler enten på nettet eller ellers. Tror ikke jeg er frastøtende, men litt avskrekkende kanskje? Vanskelig å si helt nøyaktig, for jeg får jo ikke snakket med disse menneskene. 

Men hva er det som gjør en person omgjengelig og tilgjengelig, og lyser ut at man bare må ta kontakt? Og at man er åpen for meldinger i innboksen f.eks eller småprat i det virkelige liv? Har noen noen eksempler på de mest omgjengelige personene dere kjenner og mennesker man bare vil ta kontakt med? Og evt. hvordan man blir sånn? 

Mvh jente 28

Anonymkode: 5381e...579

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, føler på mye av det samme som deg. Så følger med her i tilfelle noe har noen tips.

Mvh jente 29

Anonymkode: aefbf...3dc

• Liker 1
Skrevet

Jeg beskrives som en omgjengelig person og det er nok fordi jeg stiller meg nøytral til det meste. Jeg er åpen for alles mening og er skjelden kritisk til det folk sier. Jeg synes ikke det er så veldig positivt da og kan lett bli overkjørt, men det gjør at folk liker meg. Også er det å ha en ja holdning til alt. Hvis folk opplever at du er med på ting, så spør de igjen. Jeg tar også veldig lite plass, så det gjør at folk trives i mitt selskap. Så ja, det er min erfaring.

• Liker 1
Skrevet

Jeg beskrives også som omgjengelig, og er stikk motsatt av svaret over her ;) 

Min egenskap er å lese mennesker lett, så jeg kan se hvordan de reagerer på samtalen. Jeg klarer svært lett å bryte isen med fremmede mennesker, kan se ting fra forskjellige sider og diskutere ting objektivt. Jeg kan omstille meg uten problem fra en samtale med en ungdom til en eldre mann. Jeg klarer å sile ut hva som er ok samtaleemner, og ta initiativ til å prate om det jeg antar at den andre interesserer seg for. Jeg planlegger aldri hva jeg skal si, det kommer naturlig at jeg hilser på forskjellige måter til forskjellige mennesker. 

(Feks. har jeg trivdes godt, og blitt godt likt de gangene jeg har jobbet i serviceyrker)

Anonymkode: 32c5c...eae

Skrevet (endret)

For å være "omgjengelig", må en være mest mulig nøytral og "rund i kantene". Være jovial, le av andres dårlige vitser og "interessere seg om andres gjøren og laden, sykdommer og "vondter", samt skryte masse deres avkom når det blir fremvist bilder ol. 

Serverver du kaffe og wienerbrød i tilegg, er du på gid vei! :Nikke:

Endret av Perle
Skrevet
6 minutter siden, Perle skrev:

For å være "omgjengelig", må en være mest mulig nøytral og "rund i kantene". Være jovial, le av andres dårlige vitser og "interesser" deg for andres gjøren og laden, sykdommer og "vondter", samt skryt masse deres avkom når det blir fremvist bilderz

Serverver du kaffe og wienerbrød i tilegg, er du så godt som trygg.

kan være omgjengelig til en viss grad , men å være en bitch som lar alle andre tråkke på seg og sette deg ned er da absolutt ikke posetivt...slik som andre skriver det i denne tråden så er ikke omgjengelig en bra ting

Skrevet

TS her. 

Kanskje omgjengelig var et dårlig valgt ord. Men jeg tenker på en person som innbyder til kontakt og samtale. Men vennene mine er jeg reflektert og har meninger og det virker som at min personlighet blir satt pris på der, så jeg vil jo ikke endre hvem jeg er. Men være på en måte som folk føler det er lett å ta kontakt med. Hvis jeg først snakker med noen får vi god kontakt og prater går, men jeg har inntrykk av at jeg virker distansert selv om jeg bryr meg mye om mennesker. Er det mulig at trygghet på seg selv gjør at andre tror jeg er uinteressert i dem? 

Å være fullstendig uten egne meninger og alltid nøytral virker jo litt kjedelig, og å alltid skulle snakke folk etter munnen betyr jo bare at jeg til og med kaster vekk tid på mennesker som ikke interesserer meg. 

Men bare sånn her inne, jeg tror jeg virker avstengt for PM f.eks. Ikke at dette er hovedsakelig en vennskapsarena, men jeg husker jeg leste en tråd en gang om at folk støtt og stadig fikk PMer, og da lurer jeg på hva er det som gjør at den typen menneske virker mer tilgjengelig. 

Takk for svar. Jeg synes dette er interessant og ønsker virkelig å bli bedre på dette. 

Anonymkode: 5381e...579

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...