AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #1 Skrevet 19. februar 2017 Hei kg! Driver å fikser på cven min, og er litt usikker på hva jeg burde ha med og hva jeg burde droppe. Som sagt i innledningen er jeg masterstudent, men har ikke mye (relevant) jobberfaring. Prøver derfor å lage en cv som kanskje er imponerende likevel (uten å inneholde unødvendig vrøvl). Det jeg er usikker på om jeg burde ha eller ikke: - Gjennomsnittskarakter fra bachelor - Foreløbig gjennomsnittskarakter master - Estimert tid jeg er ferdig med masteren eller bare d.d - Beskrivelse av studiet utover spesialisering - Beskrivelse av deltidsjobb og arbeidsoppgaver - Div aktiviteter som skiløp (54 km), frivillig arbeid (som bare varte en helg typ, skolerelatert men ikke studierelatert) Hva tenker dere? Andre tips? Anonymkode: 8540c...947
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #2 Skrevet 19. februar 2017 Og selvfølgelig: bilde eller ikke bilde? Anonymkode: 8540c...947
ajarRun Skrevet 19. februar 2017 #3 Skrevet 19. februar 2017 Hva skal man med bilde i CVen? Hvis de er så nysgjerrige kan de jo bare google meg å se bildet i avisen.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #4 Skrevet 19. februar 2017 referanser på deltidsjobben din om de er bra vanskelig å si noe mer når jeg ikke vet hva du studerer eller hva slags jobber du søker Anonymkode: ad38c...3b3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #5 Skrevet 20. februar 2017 I en CV skal du kun ha med hvor du jobbet, når du jobbet der og hvilken stilling du hadde. Evt kort om kompetanse. Ikke lange beskrivelser. (Ex: Nes sykehjem - 2007-2009 - ferievikar/pleieassistent). Det er rett og slett en historikk over hva du har brukt tiden på. At du har gått på ski har ingen ting på en CV å gjøre, det er ikke noe som har noe å si for din kompetanse. Du kan sette opp frivillig arbeid og verv. Du skal ikke sette opp karakterer, det kommer frem i vitnemål/karakterutskriften. Du skriver tid på masteren som f.eks 20/8-16 - d.d. I søknaden skriver du litt mer utfyllende hvilken kompetanse du har som er av verdi for potensiell arbeidsgiver. Anonymkode: b5aef...146
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå