MissMas Skrevet 19. februar 2017 #1 Skrevet 19. februar 2017 http://www.tv2.no/nyheter/8939424/ Fordi de fortsatt inneholder palmeolje. Men hva er årsaken? Står ingenting om det, bare at "de inneholder palmeolje", og at Rema 1000 ikke ønsker å selge produkter som inneholder palmeolje. Men palmeolje, miljømessig, er bedre enn mange av alternativene. Og helsemessig så kan vi vel ikke tro at folk sitter og dytter i seg 2 pakker med påskeegg fre-søn, hver helg? Mon tro hva de legger til grunn.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #2 Skrevet 19. februar 2017 Jeg syntes det egentlig er greit at Rema gjør det. Det står mot i en stor kamp mot palmolje, og gir klar beskjed om at de ikke støtter det, selv om de vil tape penger på det. Det er en veldig populær vare, men det er ufattelig usunt. Kan huske som barn at jeg lett kunne spise en pakke på en helg. Rema prøver å ta større makt i hva folket får i seg, og en slik makt trengs. Anonymkode: 0b9ef...c52 7
Sheltay Retrac Skrevet 19. februar 2017 #3 Skrevet 19. februar 2017 Det er helt toppers! Flott at de setter helse og miljø høyere enn profitt. 2
ajarRun Skrevet 19. februar 2017 #4 Skrevet 19. februar 2017 1 minutt siden, Sheltay Retrac skrev: Det er helt toppers! Flott at de setter helse og miljø høyere enn profitt. På hvilken måte mener du at bærekraftig palmeolje er dårlig for miljøet? Hvorfor tror du det er helsefarlig?
Gjest Catalina Culès Skrevet 19. februar 2017 #5 Skrevet 19. februar 2017 Ja, ja. bare til å kjøpe de et annet sted
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #6 Skrevet 19. februar 2017 10 minutter siden, Sheltay Retrac skrev: Det er helt toppers! Flott at de setter helse og miljø høyere enn profitt. 1 time siden, MissMas skrev: http://www.tv2.no/nyheter/8939424/ Fordi de fortsatt inneholder palmeolje. Men hva er årsaken? Står ingenting om det, bare at "de inneholder palmeolje", og at Rema 1000 ikke ønsker å selge produkter som inneholder palmeolje. Men palmeolje, miljømessig, er bedre enn mange av alternativene. Og helsemessig så kan vi vel ikke tro at folk sitter og dytter i seg 2 pakker med påskeegg fre-søn, hver helg? Mon tro hva de legger til grunn. Syns Rema sitt argument her blir for dumt rett og slett. Litt mtp det TS sier, men også for de selger flere andre produkter med planteolje! Da må de ta bort det de selger hele året. 😊 Anonymkode: 93645...0d9
Sheltay Retrac Skrevet 19. februar 2017 #7 Skrevet 19. februar 2017 37 minutter siden, amativeReflection skrev: På hvilken måte mener du at bærekraftig palmeolje er dårlig for miljøet? Hvorfor tror du det er helsefarlig? https://www.nrk.no/livsstil/derfor-bor-du-styre-unna-palmeolje-1.8084572
ajarRun Skrevet 19. februar 2017 #8 Skrevet 19. februar 2017 3 minutter siden, Sheltay Retrac skrev: https://www.nrk.no/livsstil/derfor-bor-du-styre-unna-palmeolje-1.8084572 Dette handler ikke om bærekraftig palmeolje slik Freia bruker. Ost øker også kolestorolet. Men det er verdt å spise likevel. Jeg er ikke villig til å bare spise papp for å leve litt lengre.
Sheltay Retrac Skrevet 19. februar 2017 #9 Skrevet 19. februar 2017 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Dette handler ikke om bærekraftig palmeolje slik Freia bruker. Ost øker også kolestorolet. Men det er verdt å spise likevel. Jeg er ikke villig til å bare spise papp for å leve litt lengre. All bruk av palmeolje presser jo markedet slik at useriøse aktører popper opp. Når det er så mye usikkerhet rundt sertifiseringen er det bedre å bare bruke noe annet. Men det er jo dyrere, så det gidder de ikke. 2
MissMas Skrevet 20. februar 2017 Forfatter #10 Skrevet 20. februar 2017 15 timer siden, Sheltay Retrac skrev: All bruk av palmeolje presser jo markedet slik at useriøse aktører popper opp. Når det er så mye usikkerhet rundt sertifiseringen er det bedre å bare bruke noe annet. Men det er jo dyrere, så det gidder de ikke. Alternativene til palmeolje kan visst være mye verre.. For miljø og folk!
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #11 Skrevet 20. februar 2017 Jeg tror Rema husker hvor mye penger de tapte på Freia påskeegg-priskrig i fjor. Dermed velger de å ikke ta inn produktet i år, helt i tråd med "bestevenn-strategien" deres, og da passer det jo fint å skylde på at påskeeggene inneholder palmeolje. Anonymkode: 1a02a...a36 2
Hulderen Skrevet 20. februar 2017 #12 Skrevet 20. februar 2017 Rema er litt uheldige med timingen, det er lett å se dette i sammenheng med bestevennstrategien deres. Men Rema gikk faktisk ut for et år siden, og sa at de ville fjerne påskeeggene i år hvis de fortsatt inneholdt palmeolje. Jeg syns det er veldig bra at de holder ord!
Ghostwalker Skrevet 20. februar 2017 #13 Skrevet 20. februar 2017 (endret) 9 minutter siden, Hulderen skrev: Rema er litt uheldige med timingen, det er lett å se dette i sammenheng med bestevennstrategien deres. Men Rema gikk faktisk ut for et år siden, og sa at de ville fjerne påskeeggene i år hvis de fortsatt inneholdt palmeolje. Jeg syns det er veldig bra at de holder ord! Du tror bestevennstrategien deres var en idè fra januar iår? Uansett er det dobbeltmoral, hva skjer med alle varene de selger hele året, med palmeolje? Og hvorfor skal man angripe alt som heter palmeolje, også bærekraftig? Hva med soya, hvorfor er det greit? Endret 20. februar 2017 av Ghostwalker 1
Hulderen Skrevet 20. februar 2017 #14 Skrevet 20. februar 2017 2 minutter siden, Ghostwalker skrev: Du tror bestevennstrategien deres var en idè fra januar iår? Uansett er det dobbeltmoral, hva skjer med alle varene de selger hele året, med palmeolje? Og hvorfor skal man angripe alt som heter palmeolje, også bærekraftig? Hva med soya, hvorfor er det greit? Jeg tror ikke bestevennstrategien deres er et helt år gammel. Selv boykotter jeg alt av palmeolje, det er for vanskelig å holde rede på hvilke som er bærekraftige og hvilke som ikke er det. Dessuten foregår det mye juks. Jeg ønsker ikke å kjøpe noe med palmeolje, både av hensyn til miljøet og hensynet til min egen helse. Forbrukere har makt, det gleder meg at stadig nye produkter bytter ut palmeoljen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå