Gå til innhold

Prisforskjell på fiskesuppe.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på butikken en dag og skulle kjøpe fiskeusppe. Det jeg syns var veldig rart er at lofoten fiskesuppe kostet 16 kr og bergensk fiskesuppe kun kostet 6 kr. Jeg har smakt begge to og kan ikke huske at bergensk fiskesuppe var noe særlig annerledes. Så hvorfor er det så stor prisforskjell? Man kjøper vel ikke den dyreste når de er nesten helt like? Nå snakker jeg om toro sine. 

Anonymkode: 7b8d5...585

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner du ikke markedskreftenes pris? Kan Toro vise til at den dyreste nesten ikke selger, så kan de ta den av markedet.

Anonymkode: d7453...d65

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal ha betalt for å spise dette. Fiskesuppe på pose?

Lag den selv. Billig,godt og sundt

Anonymkode: 4d424...fd3

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ha betalt for å spise dette. Fiskesuppe på pose?

Lag den selv. Billig,godt og sundt

Anonymkode: 4d424...fd3

Er ikke alltid man gidder å lage ting fra bunnen av. Det var uansett ikke poenget her.

• Liker 3
Skrevet

Har du sjekket næringsinnholdet? Og hvor stor prosentandel er fisk, grønnsaker osv

Kjøper aldri ferdig fiskesuppe, men jeg kan jo ta wienerpølser som et eksempel. Jeg kjøper aldri de billigste siden de inneholder lav prosent med kjøtt, og inneholder mer av f.eks potetmel og slikt. Ja så da betaler jeg heller mye mer for skikkelige pølser

Vet ikke om dette gjelder disse fiskesuppene det er snakk om, men jeg syns jo 6:- og 16:- høres ekstremt billige ut begge to. Det ringer en alarm hos meg når mat er så billig iallefall

• Liker 1
Skrevet

Bergensk fiskesuppe har vært med i priskrigen de siste to årene og har derfor unaturlig lav pris. Samme med bali  kyllinggryte, hamburgerdressingen til idun ( den ble nettopp satt opp fra 8 til 22kr)

Anonymkode: e267e...cc4

• Liker 2
Skrevet

billig mat trenger ikke å være dårlig - men kan ha med markedsføring å gjøre:a034:Vil TS spise posesuppe så la henne/han gjøre det! Et tips er å ha ekstra fisk og feks reker nedi:PNB hvis du har reker i, så ha de i helt til slutt et lite øyeblikk. Koker de blir de seige. Og fisk skal kun trekke:)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bergensk fiskesuppe har vært med i priskrigen de siste to årene og har derfor unaturlig lav pris. Samme med bali  kyllinggryte, hamburgerdressingen til idun ( den ble nettopp satt opp fra 8 til 22kr)

Og her har vi nok hele forklaringen. 

Anonymkode: 8dfc7...c02

Skrevet
2 timer siden, Try2 skrev:

billig mat trenger ikke å være dårlig - men kan ha med markedsføring å gjøre:a034:Vil TS spise posesuppe så la henne/han gjøre det! Et tips er å ha ekstra fisk og feks reker nedi:PNB hvis du har reker i, så ha de i helt til slutt et lite øyeblikk. Koker de blir de seige. Og fisk skal kun trekke:)

Bruker alltid å ha ekstra ting i suppa. Laks eller torsk. Kanskje litt purre. Om jeg skal gjøre det ekstra billig kjøper jeg en fiskepudding og kutter den opp i biter. Evt. litt lapskausblanding. Det blir jo et fullverdig måltid :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, da vet jeg det! Men syns det er ganske idiotisk at en nesten identisk suppe ikke skal ha samme pris. Selv om det er priskrig. Jaja. 

Skrevet

Det forklarer hvorfor mannen bak meg i køen kjøpte ti pakker fiskesuppe. Men han kjøpte mye av alt han hadde i vognen, klarte ikke helt å se en sammenheng mellom varene...

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, applestories skrev:

Det forklarer hvorfor mannen bak meg i køen kjøpte ti pakker fiskesuppe. Men han kjøpte mye av alt han hadde i vognen, klarte ikke helt å se en sammenheng mellom varene...

Ikke at det er din sak uansett da 😉

Men en forklaring kan være at han jobber på f.eks et behandlingshjem og skal fylle opp med diverse varer

Skrevet
12 minutter siden, Wenda skrev:

Ikke at det er din sak uansett da 😉

Men en forklaring kan være at han jobber på f.eks et behandlingshjem og skal fylle opp med diverse varer

Nei, det er helt klart en uting å legge merke til hva ukjente mennesker putter i handlekurven, og å være nyskjerrig på verden rundt seg..

Har på følelsen at du tolket kommentaren min som noe negativt - det var det ikke. Jeg la merke til en handlekurv, den var interessant. Hvem mannen var aner jeg ikke, ikke hadde jeg kjent ham igjen heller. Men når noen kjøper ti pakker med suppe og seks-åtte-ti pakker av diverse andre ting regner jeg med det er en grunn til det - og lurer på om kanskje jeg burde lagt merke til spesielle tilbud selv ;)

Skrevet
1 minutt siden, applestories skrev:

Nei, det er helt klart en uting å legge merke til hva ukjente mennesker putter i handlekurven, og å være nyskjerrig på verden rundt seg..

Har på følelsen at du tolket kommentaren min som noe negativt - det var det ikke. Jeg la merke til en handlekurv, den var interessant. Hvem mannen var aner jeg ikke, ikke hadde jeg kjent ham igjen heller. Men når noen kjøper ti pakker med suppe og seks-åtte-ti pakker av diverse andre ting regner jeg med det er en grunn til det - og lurer på om kanskje jeg burde lagt merke til spesielle tilbud selv ;)

Beklager om jeg tolket deg feil :) Har nok blitt for preget av all negativitet her inne på Kvinneguiden :P 

Det er iallefall vanlig at institusjoner, behandlingshjem, skoler og barnehager ofte er innom butikker og kjøper mye av odde varer som ikke henger på greip :ler: 

Skrevet
3 minutter siden, Wenda skrev:

Beklager om jeg tolket deg feil :) Har nok blitt for preget av all negativitet her inne på Kvinneguiden :P 

Det er iallefall vanlig at institusjoner, behandlingshjem, skoler og barnehager ofte er innom butikker og kjøper mye av odde varer som ikke henger på greip :ler: 

Jeg vet, har handlet inn til både skole og sykehjem selv og det ble nok litt mye av hver ting om gangen :)

Skulle ønske jeg husket hva de andre tingene han kjøpte mye av var, det kunne kanskje gi en pekepinn på om det var noe slikt han handlet inn til, men jeg ble så fokusert på all den suppa...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...