Gå til innhold

Sykelig sjalu tispe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei tispe på 4 år som vi anskaffet først, deretter kjøpte vi ei tispe til som vi har hatt i 2 år. Den første første hunden har et veldig nært bånd til meg, og hun sliter veldig med sjalusi rettet mot meg og båndet til den andre hunden. Dette har egentlig bare blitt verre og verre med tiden. Nå tåler hun ikke en gang at den andre tispa koser med meg, da begynner hun å skjelve og knurre. Jeg får heller ikke røre henne noe særlig dersom hun ser at jeg har vært borti den andre.. Da legger hun seg i kurven og surmuler i timevis. Man kan se på henne at hun er rimelig plaget og forbanna. Jeg hadde ikke trodd at så uttalt sjalusi hos hunder overhode var mulig! 

Den eneste perioden hun er glad er når vi går ut, eller de får godbit. Jeg er konstant nødt til å passe på at den andre får i seg mat, ellers prøver hun å sulte den til døde ved å stenge for veien til matskålen. I tillegg er hun fæl på å "blokkere" veien for den andre tispa, slik at hun ikke kommer seg noe sted - spesielt ikke i nærheten av meg. Når den andre tispa er hos foreldrene mine, er livet rosenrødt og hun er seg selv igjen.

Hva kan man gjøre med dette? De er på en måte gode venner av og til, dersom ingen er i nærheten av dem. Da leker de seg og slikker hverandre i ansiktet. Men jeg liker ikke måten hun oppfører seg på når de begge skal få kos og stell, for hun ser veldig stressa og aggressiv ut.

Anonymkode: 83e1a...8c2

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...