AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #1 Skrevet 19. februar 2017 Hvem har en god oppskrift på lur? Anonymkode: a26c2...77a
Mandragora Skrevet 19. februar 2017 #2 Skrevet 19. februar 2017 Eg brukar denne, men har smør i pannekakene i staden for i panna. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #3 Skrevet 19. februar 2017 Bruker ikke oppskrift. Bare visper lett sammen 3 egg, tilsetter 6-7 dl melk, rører sammen og tilsetter mel til passe tykkelse, ikke for tykk, bittelitt salt og sukker, og gjerne litt kardemomme for smakens skyld. Før pleide jeg å helle smørfett i røra på slutten, men det e smør på flesk! Så steker jeg bacon, og bruker baconfettet til å steke pannekakene i, det gir en god smak. Jeg pleier å steke pannekakene så de blir lett gylne, litt sprø i kantene, just like I like them. Servers rykende varme med blåbærsylte, bacon og litt sukker på for sprøhetens skyld Anonymkode: d827f...ac6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #4 Skrevet 19. februar 2017 Jeg bruker heller ikke oppskrift. Jeg bare kjøper de ferdigstekte på Kiwi. Anonymkode: d2056...5aa
Gjest Birti Skrevet 20. februar 2017 #5 Skrevet 20. februar 2017 Ølpannekaker fra Østfold bygdekvinnelag - kjempegode! Viktig at røra får stå en stund og svelle, da blir de så luftige og gode! Denne oppskrifta gir ca 6 pannekaker (men jeg liker dem litt tjukke): 3 egg som piskes godt sammen 1,5 dl hvetemel 3 ss smeltet smør 1 ss sukker 3 dl øl
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #6 Skrevet 20. februar 2017 Akkurat nå, Birti skrev: Ølpannekaker fra Østfold bygdekvinnelag - kjempegode! Viktig at røra får stå en stund og svelle, da blir de så luftige og gode! Denne oppskrifta gir ca 6 pannekaker (men jeg liker dem litt tjukke): 3 egg som piskes godt sammen 1,5 dl hvetemel 3 ss smeltet smør 1 ss sukker 3 dl øl Øl er et bra triks for crispyness! Vi bruker øl når vi skal lage fish and chips røre Åhhhhhhhhh fish and chips, yummy! Anonymkode: d827f...ac6
Nerine_ Skrevet 20. februar 2017 #7 Skrevet 20. februar 2017 Ikke noe fancy, men bytter ut hvetemel med fibra fullkornsmel. Syns de blir kjempegode
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå