Arwen Skrevet 10. desember 2004 #1 Skrevet 10. desember 2004 Kan man erstatte vikingmelk med vanlig melk i en oppskrift?
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #3 Skrevet 10. desember 2004 Vikingmelk er kondensert. Altså melk med mindre vann. Ha det i bakhodet når du bruker vanlig melk
Nilma Skrevet 10. desember 2004 #4 Skrevet 10. desember 2004 Vikingmelk er kondensert. Altså melk med mindre vann. Ha det i bakhodet når du bruker vanlig melk Ja, eller du kan evt. bruke fløte i en eller annen variant.
Arwen Skrevet 10. desember 2004 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2004 Det skal være vikingmelk i tillegg til fløte i den karamellpudding oppskriften jeg har. Har laget den før og den er fantastisk god, men kan ikke huske hva jeg erstattet vikingmelk med. For man får vel ikke tak i det mer hvis jeg ikke husker feil?
Fakse Skrevet 10. desember 2004 #6 Skrevet 10. desember 2004 Joda, tror da jeg har sett vikingemelk i butikken. Men det er jo kondensert/hermetisert, så det står ikke i melkedisken. Smaken er jo søt, så kanskje ha i litt mer sukker dersom du ikke får tak i?
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #7 Skrevet 10. desember 2004 Det skal være vikingmelk i tillegg til fløte i den karamellpudding oppskriften jeg har. Har laget den før og den er fantastisk god' date=' men kan ikke huske hva jeg erstattet vikingmelk med. For man får vel ikke tak i det mer hvis jeg ikke husker feil?[/quote'] Joda, det skal ikke være noe problem. Iallefall skal kondensert melk av en eller annen sort være mulig å få tak i
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2004 #8 Skrevet 11. desember 2004 Mulig den står sammen med boksematen (ungkarsmaten). Vikingmelk minner meg om hytta og morfaren min før vi fikk kjøleskap:)
Arkana Skrevet 11. desember 2004 #9 Skrevet 11. desember 2004 Joda, de selger vikingmelk fremdeles, kjøpte det senest i går. Den ligger som oftest blandt te, kaffe, sitronsaft o.l, men jeg har også sett den blandt hermetisert frukt, gelé o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå