Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man erstatte vikingmelk med vanlig melk i en oppskrift?

Gjest Anonymous
Skrevet

Vikingmelk er kondensert. Altså melk med mindre vann. Ha det i bakhodet når du bruker vanlig melk

Skrevet
Vikingmelk er kondensert. Altså melk med mindre vann. Ha det i bakhodet når du bruker vanlig melk

Ja, eller du kan evt. bruke fløte i en eller annen variant.

Skrevet

Det skal være vikingmelk i tillegg til fløte i den karamellpudding oppskriften jeg har. Har laget den før og den er fantastisk god, men kan ikke huske hva jeg erstattet vikingmelk med. For man får vel ikke tak i det mer hvis jeg ikke husker feil?

Skrevet

Joda, tror da jeg har sett vikingemelk i butikken. Men det er jo kondensert/hermetisert, så det står ikke i melkedisken. Smaken er jo søt, så kanskje ha i litt mer sukker dersom du ikke får tak i?

Gjest Anonymous
Skrevet
Det skal være vikingmelk i tillegg til fløte i den karamellpudding oppskriften jeg har. Har laget den før og den er fantastisk god' date=' men kan ikke huske hva jeg erstattet vikingmelk med. For man får vel ikke tak i det mer hvis jeg ikke husker feil?[/quote']

Joda, det skal ikke være noe problem. Iallefall

skal kondensert melk av en eller annen

sort være mulig å få tak i

Gjest Anonymous
Skrevet

Mulig den står sammen med boksematen (ungkarsmaten). Vikingmelk minner meg om hytta og morfaren min før vi fikk kjøleskap:)

Skrevet

Joda, de selger vikingmelk fremdeles, kjøpte det senest i går. Den ligger som oftest blandt te, kaffe, sitronsaft o.l, men jeg har også sett den blandt hermetisert frukt, gelé o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...