Gå til innhold

vikingmelk

Arwen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vikingmelk er kondensert. Altså melk med mindre vann. Ha det i bakhodet når du bruker vanlig melk

Ja, eller du kan evt. bruke fløte i en eller annen variant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være vikingmelk i tillegg til fløte i den karamellpudding oppskriften jeg har. Har laget den før og den er fantastisk god, men kan ikke huske hva jeg erstattet vikingmelk med. For man får vel ikke tak i det mer hvis jeg ikke husker feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, tror da jeg har sett vikingemelk i butikken. Men det er jo kondensert/hermetisert, så det står ikke i melkedisken. Smaken er jo søt, så kanskje ha i litt mer sukker dersom du ikke får tak i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Det skal være vikingmelk i tillegg til fløte i den karamellpudding oppskriften jeg har. Har laget den før og den er fantastisk god' date=' men kan ikke huske hva jeg erstattet vikingmelk med. For man får vel ikke tak i det mer hvis jeg ikke husker feil?[/quote']

Joda, det skal ikke være noe problem. Iallefall

skal kondensert melk av en eller annen

sort være mulig å få tak i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mulig den står sammen med boksematen (ungkarsmaten). Vikingmelk minner meg om hytta og morfaren min før vi fikk kjøleskap:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de selger vikingmelk fremdeles, kjøpte det senest i går. Den ligger som oftest blandt te, kaffe, sitronsaft o.l, men jeg har også sett den blandt hermetisert frukt, gelé o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...