Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pcos og har derfor veldig uregelmessig menstruasjon, eller jeg hadde inntil jeg begynte på metformin for et par måneder siden, nå ser det ut som at den endelig har stabilisert seg litt. På grunn av pcos og uregelmessig menstruasjoner har jeg også sjelden eller ikke eggeløsning. For et par dager siden var jeg hos gynekologen min på en oppfølgingstime og da kunne han se at eggeløsning var rett rundt hjørnet og at slimhinnene mine var veldig klare for å ta i mot et egg (beklager detaljene).
Det er første gang jeg har fått bekreftet ordentlig at nå kommer eggeløsningen. Jeg har tatt eggeløsningstester tidligere, men fikk da vite at en eggeløsningstest kunne slå ut som positiv på el fordi kroppen gjorde seg klar for det, men at egget ikke nødvendigvis slapp, så da var jeg i bunn og grunn like langt.
Jeg fikk mensen 4 dager etter at jeg begynte på metformin og dette er nå første eggeløsning siden jeg startet på de. Jeg har også mye mer utflod denne måneden enn det jeg vanligvis har så jeg håper så inderlig at det er vår tur nå!

Jeg har også hørt at pcos pasienter ofte får wild yam som behandlig, dette skal visst tar første dag etter eggeløsning og frem til en eventuelt menstruasjon. Den ska øke progesteron nivået (tror jeg?) Jeg lurte på om jeg skulle gå til anskaffelse av det, men vil veldig gjerne høre om noen har erfaringer med det?
Tar også gjerne i mot tips som KAN hjelpe til med å få det tik å klaffe denne måneden. Vi har sex ca annehver dag så det burde jo treffe, men vi har prøvd i litt over 1 år nå så begynner å miste håpet litt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :)

Vi prøvde hostesaft (slimløsende) og bidronninggele fra mens til EL, og WY fra 3 dager etter EL forrige prøverunde. 
For meg så ble det helt rart. Fikk veldig tydelige graviditets-symptomer (ømme bryst og stikkinger i magen) osv, men fungerte ikke. 

Så skulle vi egentlig ha noen mnd med prøvestopp, men kjørte "safe" i forhold til EL (trodde vi!) da jeg baserte meg på at jeg kjente kroppen min og fulgte EL slimet osv. 
Fungerte særs dårlig og sitter med en mini-spire i magen nå :laugh: 

Jeg tviler ikke på at kroppen hadde godt av litt "hjelp", så kanskje det er senvirkninger av det? 
Livmoren blir jo tykkere av bidronninggele, og WY skal i teorien tilføre naturlig progesteron... 

Nå er det slik at jeg har igjen både BDG og WY her i et skap. Åpnet bokser, men dog. 
Gi lyd dersom du ønsker dem for å prøve så kan jeg bare sende dem til deg ;)
Jeg har i allefall ikke bruk for det lengre, og innen jeg er ferdig med ammetid osv osv, så har de sikkert gått ut av dato. Så hvorfor kan ingen andre få brukt dem?!? 

Bare en tanke ;) 

Skrevet

eggløsning, ikke eggeløsning

Anonymkode: cb833...cf2

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

eggløsning, ikke eggeløsning

Anonymkode: cb833...cf2

Kjempe saklig innlegg... Du skjønte jo hva som ble ment, og autocorrect kan virke på de rareste måter 😂

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

Heisann :)

Vi prøvde hostesaft (slimløsende) og bidronninggele fra mens til EL, og WY fra 3 dager etter EL forrige prøverunde. 
For meg så ble det helt rart. Fikk veldig tydelige graviditets-symptomer (ømme bryst og stikkinger i magen) osv, men fungerte ikke. 

Så skulle vi egentlig ha noen mnd med prøvestopp, men kjørte "safe" i forhold til EL (trodde vi!) da jeg baserte meg på at jeg kjente kroppen min og fulgte EL slimet osv. 
Fungerte særs dårlig og sitter med en mini-spire i magen nå :laugh: 

Jeg tviler ikke på at kroppen hadde godt av litt "hjelp", så kanskje det er senvirkninger av det? 
Livmoren blir jo tykkere av bidronninggele, og WY skal i teorien tilføre naturlig progesteron... 

Nå er det slik at jeg har igjen både BDG og WY her i et skap. Åpnet bokser, men dog. 
Gi lyd dersom du ønsker dem for å prøve så kan jeg bare sende dem til deg ;)
Jeg har i allefall ikke bruk for det lengre, og innen jeg er ferdig med ammetid osv osv, så har de sikkert gått ut av dato. Så hvorfor kan ingen andre få brukt dem?!? 

Bare en tanke ;) 

Tusen takk for svar! Jeg skal virkelig vurdere det! :-D

Skrevet

Jeg har også nærmest uåpnet bidronninggele og wildyam i skapet om du vil ha. 

Skrevet

Stiller meg i kø i fall TS ikke vil ha bidronninggele og/eller wild yam 😊

• Liker 1
Skrevet

jeg gikk til innkjøp av wild yam så de kan gå til neste på lista, men ellers takk ☺️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...