AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #1 Skrevet 19. februar 2017 Hva synes dere om gjester som kommer flere timer før de er invitert. Vi har bursdagsselskap hjemme i dag, 4 av gjestene kom over to timer før de var invitert. Vi var ikke ferdige med de vi skulle gjøre klart og hadde heller ikke vært i dusjen. Jeg blir irritert, hva mener dere? Anonymkode: d72a9...573 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #3 Skrevet 19. februar 2017 Det er fullstendig upassende. Man kommer ikke for tidlig. Jeg tror ikke jeg hadde åpnet døren to timer før. Anonymkode: 7db77...120 25
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #4 Skrevet 19. februar 2017 Da sier du det til de når de kommer: "Beklager, men du er for tidlig ute. Vi har fortsatt mye som må gjøres i stand før det er klar for gjester, men du er selvsagt velkommen tilbake om 2 timer!" Anonymkode: 5b7f2...1ca 11
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #5 Skrevet 19. februar 2017 Det er helt ekstremt uhøflig. Man kommer aldri, aldri, aldr for tidlig. Helst kommer man ti minutter "for sent". Anonymkode: 24e45...d9f 18
Gjest Catalina Culès Skrevet 19. februar 2017 #6 Skrevet 19. februar 2017 Det syns jeg er respektløst.
Gremlin Skrevet 19. februar 2017 #7 Skrevet 19. februar 2017 Synes det er frekt! Det må da gå an å forstå at når man inviterer til selskap, så følger det med noen forberedelser? Tror jeg hadde sendt dem hjem igjen altså, hvis ikke kunne de i det minste hjulpet til med forberedelsene. 7
A4-livet Skrevet 19. februar 2017 #9 Skrevet 19. februar 2017 Synes nesten det er mer uhøflig enn å komme for sent. De hadde blitt plassert i sofaen, uten oppvartning, og så hadde jeg fortsatt med det jeg skulle gjøre. Kanskje de hadde lært... 13
boblevann Skrevet 19. februar 2017 #10 Skrevet 19. februar 2017 Uhøflig, respektløst og direkte frekt. Som om ikke verten stresser nok i fra før, så må de også underholde under tillagingen? Nei vet du hva. 10 minutter før er fint, men 2 timer? Herregud. Enig med @A4-livet, det er nesten frekkere enn å komme for sent. 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #11 Skrevet 19. februar 2017 Fy søren så kaldt og upersonlig samfunnet har blitt. Anonymkode: 988e4...a6a 8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #12 Skrevet 19. februar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt ekstremt uhøflig. Man kommer aldri, aldri, aldr for tidlig. Helst kommer man ti minutter "for sent". Anonymkode: 24e45...d9f Dette synes jeg heller er uhøflig og frekt, det å komme for sent. For når du skriver "helst kommer man ti min for sent" så betyr det at dette også er bare bra om man kommer enda senere enn dette. Jeg synes det er best når folk kommer til avtalt tid, og gjerne noen minutter før eller ikke, men ikke kom slepende 30-40 minutter+ senere enn dette og tenk "nå var jeg høflig som kom sent nok!". Anonymkode: 5b7f2...1ca 11
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #13 Skrevet 19. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om gjester som kommer flere timer før de er invitert. Vi har bursdagsselskap hjemme i dag, 4 av gjestene kom over to timer før de var invitert. Vi var ikke ferdige med de vi skulle gjøre klart og hadde heller ikke vært i dusjen. Jeg blir irritert, hva mener dere? Anonymkode: d72a9...573 Hvem er disse gjestene som kom for tidlig? Slekt eller venner? Anonymkode: 51b6d...080 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #14 Skrevet 19. februar 2017 Kommer helt an på. Dersom vedkommende har kjørt noen timer eller tatt fly for å komme til selskapet så er det akseptabelt. Anonymkode: 6d31a...144 29
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #15 Skrevet 19. februar 2017 Dette skjer ofte i vår nære familie, blant de som har litt lengre vei. Bestemor som bort halvannen times togtur unna kommer gjerne på formiddagen om selskapet starter tidlig ettermiddag, fordi hun vil ha mest mulig ut av besøket. Men i disse tilfellene får vi vite ankomsttiden flere dager i forveien og gjestene er så nære oss at vi lett kan sette dem i arbeid med å dekke bord eller gjøre ferdig matlaging. Synes det okey. Anonymkode: 92e42...d3f 6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #16 Skrevet 19. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem er disse gjestene som kom for tidlig? Slekt eller venner? Anonymkode: 51b6d...080 Det er slekt, det er det som gjør det vanskelig. Besteforeldre og tante/onkel... Anonymkode: d72a9...573 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #17 Skrevet 19. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer helt an på. Dersom vedkommende har kjørt noen timer eller tatt fly for å komme til selskapet så er det akseptabelt. Anonymkode: 6d31a...144 Da gir man beskjed god tid i forveien. Anonymkode: bcc63...788 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #18 Skrevet 19. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette skjer ofte i vår nære familie, blant de som har litt lengre vei. Bestemor som bort halvannen times togtur unna kommer gjerne på formiddagen om selskapet starter tidlig ettermiddag, fordi hun vil ha mest mulig ut av besøket. Men i disse tilfellene får vi vite ankomsttiden flere dager i forveien og gjestene er så nære oss at vi lett kan sette dem i arbeid med å dekke bord eller gjøre ferdig matlaging. Synes det okey. Anonymkode: 92e42...d3f Hadde de gitt beskjed på forhånd, så er det også greit for meg, men det gjorde de ikke.. Anonymkode: d72a9...573
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #19 Skrevet 19. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer helt an på. Dersom vedkommende har kjørt noen timer eller tatt fly for å komme til selskapet så er det akseptabelt. Anonymkode: 6d31a...144 I slike tilfeller er det jo en del logistikk, og man avklarer det på forhånd. Anonymkode: 7db77...120
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #20 Skrevet 19. februar 2017 Jeg synes at om dere ikke er ferdig i dusjen vitner om dårlig planlegging. Når jeg har selskap er vi alltid ferdig med å stelle oss 2-3 timer FØR gjestene skal komme. Det jeg bruker de siste timene før selskapet på er å gjøre istand maten, dekke bord, pynte, osv. Da er det ingen krise om gjestene kommer litt før. Da blir de henvist til sofaen der de kan se tv eller lese aviser. Samfunnet idag er blitt så kaldt. Det går ikke an å bare stikke innom folk som man gjorde da jeg var barn på 80-og 90-tallet. Nå må man bestille time for å dra til hverandre. Gjerne en uke i forveien. Tropper man plutselig opp på døra uten avtale kommer det vel en sytetråd på kg om hvor "frekke" folk er, som bare kommer uanmeldt på besøk. Men det er vel strengt tatt en annen diskusjon. Anonymkode: f9086...b31 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå