AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #1 Skrevet 19. februar 2017 Mandag denne uken (13.2.) fikk jeg påvist halsbetennelse med streptokokker. Ble i utgangspunktet satt på Apocillin 4 ganger/dagen i 10 dager. Dagen etter fikk jeg derimot en allergisk reaksjon, og ble i stedet satt på Ery-Max 4 ganger/dagen i 5 dager. Er på siste dag av kuren i dag og føler meg fremdeles ikke bra. Fortsatt veldig vondt å svelge og kaldsvetter ekstremt om natta. Har feber. Har planlagt en tur til legen igjen i morgen, men må innrømme jeg blir litt bekymret når antibiotika ikke fungerer. Har aldri tatt antibiotika tidligere. Sliter i tillegg med dårlig smak i munnen (metallsmak/betennelsessmak). Har lest at dette er typisk ved halsbetennelse, men er det noe jeg kan gjøre for å forhindre/minske dette? Er så utrolig kvalmende (også så flaut når jeg skal til legen i morgen...) Anonymkode: 18701...d36
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #2 Skrevet 19. februar 2017 Er da ingenting av dette som er flaut. 😊 Synes det er rart du bare fikk 5 dager med EryMax har alltid fått 10 dager jeg... Men vi er jo alle forskjellige. Jeg hadde over 12 halsbetennelser forrige år, til slutt ga jeg opp å gå til legen for jeg fikk bare antibiotika og fem dager etter begynte en ny halsbetennelse. Nå tar jeg smertestillende når det setter i gang, heldigvis så er halsbetennelsene mye mildere enn hva de var de første gangene og jeg får de ikke like ofte.🙄 Anonymkode: 13d8b...e63 1
Pinkee Skrevet 19. februar 2017 #3 Skrevet 19. februar 2017 Ikke uvanlig at man må på flere kurer for å bli kvitt en halsinfeksjon. En gang måtte jeg til med 3. Er så lenge siden at jeg husker ikke om det var forskjellige preparat. Så er du ikke frisk, kom deg til legen i morgen. Og, god bedring
emilie123 Skrevet 19. februar 2017 #4 Skrevet 19. februar 2017 Synes også det var rar at du bare fikk 5 dager med EryMax.
revue3 Skrevet 19. februar 2017 #5 Skrevet 19. februar 2017 Kan høres litt ut som kyssesyken med dårlig smak i munnen og utslett av atb. Du blir frisk, ikke noe å bekymre seg for.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #6 Skrevet 19. februar 2017 Merkelig at du bare fikk en kur på 5 dager. Det vanlige er 10 dager med erymax for en streptokokkinfeksjon i halsen. Det blir nok å forlenge kuren din. Tar vanligvis 4-5 dager før det snur, så ikke rart du ikke er helt frisk enda. (kyssesyke er det nok ikke. Kyssesyken er en virusinfeksjon, ts har fått påvist en bakteriel infeksjon i halsen) Anonymkode: 3e4d3...461
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #7 Skrevet 19. februar 2017 Tusen takk for svar, dere! Ble litt roligere nå. Jeg synes forsåvidt også det var rart at jeg ble satt på Apocillin i 10 dager og Ery-Max i fem dager, men siden jeg ikke var i hjembyen, var det to turer på legevakta og to forskjellige leger. Han som satte meg på Ery-Max ville egentlig ikke gi meg mer medisin, så forstå det den som kan. Spennende å høre hva fastlegen mener i morgen... Anonymkode: 18701...d36
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #8 Skrevet 19. februar 2017 Kjenner følelsen, har selv dette. Fikk det påvist på tirsdag og satt på apocillin x 3 . Har fremdeles litt vondt å svelge men de guleprikkene i halsen er borte for min del. Det tar tid tenker jeg, halsen er bedre men fremdeles litt vondt. Men har jo fremdeles en del dager igjen på kur. Syns også det er rart at du bare fikk 5 dager med Ery-Max, disse skal jo også i utgangspunktet tas i 10 dager. Anonymkode: c4538...f1e
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #9 Skrevet 19. februar 2017 Sånn til info så er det ikke alltid man føler seg frisk når antibiotikakuren er ferdig, det er heller ikke nødvendig å ta antibiotika til alle tegn av infeksjon er birte. Det øker resistensen. Men h vis du ikke føler det frisk sp får du en ny vurdering i morgen, ikke verre enn det. Anonymkode: 69317...6fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå