AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #1 Skrevet 19. februar 2017 Mitt barn er 5 år gammel og går i barnehage. Han er veldig populær og har mange venner. Han får seg venner veldig lett. En av hans nærmeste venner har logoped i barnehagen og har hatt litt problemer med språket. Dette barnet har ressurssterke foreldre og er utrolig hyggelige. Vi har mye å gjøre med hverandre i hverdagen. Min venninne har en sønn som er jevnalder med min sønn. Dette barnet ser mye opp til mitt barn (som min venninne selv sier) og han spør etter barnet mitt hver dag. Vi har også mye å gjøre med de i hverdagen. Min venninne har kun møtt bestevennen til min sønn 2 ganger og har spurt meg om han har asperger "fordi han er så rar,". Altså, hva? Jeg spurte om hva i alle dager hun mente med det og fikk til svar at han ser rar ut. Synes det er sykt at hun i det hele tatt spør om det. Det har vært noen episoder hvor andre personer og jeg har lurt på om hun er sjalu på min sønn. Da vi gikk gravid sammen var hun livredd for at hennes barn ikke var like pent som mitt barn. Det var det eneste hun snakket om etter at jeg fødet. Hun er fæl på å sammenligne min sønn og hennes eget barn, hele tiden, når det gjelder høyde, vekt, hva de kan osv. Mitt barn har kunne lese og skrive en liten stund og hun stresser så utrolig med at hennes barn ikke kan det og blir nærmest irritert fordi han ikke kan det. Eller sier at "Han bare tuller når han sier han ikke kan det." Jeg har sagt at det overhode ikke er en konkurranse og at alle vokser i ulikt tempo. Jeg tror det er mer normalt at barn ikke kan skrive og lese før de starter på skolen. Det kunne nemlig ikke min eldste sønn (storebroren til 5-åringen). Jeg føler at hun alltid skal kritisere på et eller annet vis. At vennene hans fra barnehagen er rar, mens vennene til hennes barn er "så flotte og fine" o.l. Synes alle barn er fantastisk på hver sin måte og at å snakke slikt om andres barn er frekt. F.eks har mitt barn en god venn med en mørkhudet gutt. Herlighet som min gutt ser opp til denne gutten fordi "Han har så kul hudfarge"(som min gutt sier). Da kan min venninne finne på å si at hennes barn ikke vil være venn med mørkhudet barn også ler hun av det...? Har selvsagt sagt hva jeg synes om det, men hun sier bare; "Hva kan jeg gjøre med det?" Anonymkode: a0abf...445
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #2 Skrevet 19. februar 2017 Kutt henne ut! Anonymkode: b21f9...683 6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #3 Skrevet 19. februar 2017 Ditt barn har en voksen venn..? Anonymkode: 6c6e9...4d3
GammelKaktus Skrevet 19. februar 2017 #4 Skrevet 19. februar 2017 For å være helt ærlig så tror jeg at jeg hadde minimert kontakten med denne "venninna", er så mye feil med den dama at hun ikke kan endres uten at hun vil og noe sier meg at det er lite sannsynlig. Synd for barna men du kan ikke la ditt barn risikere å bli påvirket av dette kvinnemennesket som åpenbart ikke er helt i vater. Kutt henne ut. 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #5 Skrevet 19. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ditt barn har en voksen venn..? Anonymkode: 6c6e9...4d3 Hm? Nei? Har jeg skrevet noe feil? Anonymkode: a0abf...445 2
geene Skrevet 19. februar 2017 #6 Skrevet 19. februar 2017 Jeg får helt vondt når jeg leser dette! STAKKARS sønnen til venninna di! Han kommer til å få et veldig tøft liv hvis han skal leve opp til morens forestillinger og i tillegg bli lært opp til å se ned på andre så ofte som mulig.. Jeg synes du må prøve å ta ansvar for å snakke med venninna di. Skjønner at det kan bli vanskelig men dette må snakkes om før barna hennes mister venner osv.. Har hun en mann? Kanskje diskutere med han dersom hun ikke er tilnærmelig? 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #7 Skrevet 19. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hm? Nei? Har jeg skrevet noe feil? Anonymkode: a0abf...445 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: F.eks har mitt barn en god venn med en mørkhudet gutt. Ditt barn har en venn som har en mørkhudet gutt..? Altså en voksen venn? Anonymkode: 6c6e9...4d3 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #8 Skrevet 19. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ditt barn har en venn som har en mørkhudet gutt..? Altså en voksen venn? Anonymkode: 6c6e9...4d3 Mitt barn har en venn som er mørkhudet, mente jeg. De er like gamle. Anonymkode: a0abf...445
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #9 Skrevet 19. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ditt barn har en venn som har en mørkhudet gutt..? Altså en voksen venn? Anonymkode: 6c6e9...4d3 Er det mulig da, alle skjønner jo at det er skrevet feil! Til TS, hun høres ut som en slitsom venninne. Jeg ville faktisk prøvd å snakke henne til fornuft, for sønnen hennes sin del! Også hadde jeg vurdert å kutte henne ut, med mindre du er veldig glad i henne og hun har andre veldig gode egenskaper Anonymkode: d395e...0fb 15
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #10 Skrevet 19. februar 2017 Hun har sikkert issues med selvbildet og har behov for å føle seg bedre enn andre. forstår du reagerer. mange rare foreldre man blir kjent med så det er viktig å velge nøye hvem du vil ha som venner. går fint å omgås men.. ble selv kjent med en dame som var homofob feks og grøsset av homofile. Heldigvis seilte ut raskt ut av mitt liv på eget initiativ. Anonymkode: e17cb...f56 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #11 Skrevet 19. februar 2017 Kutt henne helt ut, hun er ikke noe å ta vare på!! Men jeg lurer på. Vet du hvordan dette barnet har det hjemme? Har barnet lært noe av henne? Hvordan er barnet rundt andre barn? Jeg er redd for at barnet blir påvirket av hennes holdninger, blant annet at hun er i mot mørkhudede og folk som har vanskeligheter. Hun kan lære barnet sitt å se negativt på barn fra andre kulturer, eller som har vanskeligheter, og øke fokuset på utseende og vekt. Det er ikke bra!! Hvordan er barnets far forresten? Det er jo bekymringsverdig om barnet lever i et slikt hjem, der h*n kan bli så påvirket av sin mor. På lengre sikt er det skadelig. Anonymkode: c950c...3f8 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #12 Skrevet 19. februar 2017 Kég synes synd på sønnen til venninnen, og jeg hadde ikke orket å ha en venninne som var så forskjellig fra meg selv. Bare det med å bekymre seg for babyene utseende og sammenligne er jo helt ute! Anonymkode: 19de7...f53 1
Maleficenta Skrevet 19. februar 2017 #13 Skrevet 19. februar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Mitt barn er 5 år gammel og går i barnehage. Han er veldig populær og har mange venner. Han får seg venner veldig lett. En av hans nærmeste venner har logoped i barnehagen og har hatt litt problemer med språket. Dette barnet har ressurssterke foreldre og er utrolig hyggelige. Vi har mye å gjøre med hverandre i hverdagen. Min venninne har en sønn som er jevnalder med min sønn. Dette barnet ser mye opp til mitt barn (som min venninne selv sier) og han spør etter barnet mitt hver dag. Vi har også mye å gjøre med de i hverdagen. Min venninne har kun møtt bestevennen til min sønn 2 ganger og har spurt meg om han har asperger "fordi han er så rar,". Altså, hva? Jeg spurte om hva i alle dager hun mente med det og fikk til svar at han ser rar ut. Synes det er sykt at hun i det hele tatt spør om det. Det har vært noen episoder hvor andre personer og jeg har lurt på om hun er sjalu på min sønn. Da vi gikk gravid sammen var hun livredd for at hennes barn ikke var like pent som mitt barn. Det var det eneste hun snakket om etter at jeg fødet. Hun er fæl på å sammenligne min sønn og hennes eget barn, hele tiden, når det gjelder høyde, vekt, hva de kan osv. Mitt barn har kunne lese og skrive en liten stund og hun stresser så utrolig med at hennes barn ikke kan det og blir nærmest irritert fordi han ikke kan det. Eller sier at "Han bare tuller når han sier han ikke kan det." Jeg har sagt at det overhode ikke er en konkurranse og at alle vokser i ulikt tempo. Jeg tror det er mer normalt at barn ikke kan skrive og lese før de starter på skolen. Det kunne nemlig ikke min eldste sønn (storebroren til 5-åringen). Jeg føler at hun alltid skal kritisere på et eller annet vis. At vennene hans fra barnehagen er rar, mens vennene til hennes barn er "så flotte og fine" o.l. Synes alle barn er fantastisk på hver sin måte og at å snakke slikt om andres barn er frekt. F.eks har mitt barn en god venn med en mørkhudet gutt. Herlighet som min gutt ser opp til denne gutten fordi "Han har så kul hudfarge"(som min gutt sier). Da kan min venninne finne på å si at hennes barn ikke vil være venn med mørkhudet barn også ler hun av det...? Har selvsagt sagt hva jeg synes om det, men hun sier bare; "Hva kan jeg gjøre med det?" Anonymkode: a0abf...445 Hun hlres grusom ut. Stakkars sønnen hennes. Forestiller meg at hun kommer med stygge kommentarer til han også og åpenlyst sammenligner han med andres barn. 2
boblevann Skrevet 19. februar 2017 #14 Skrevet 19. februar 2017 For et forferdelig kvinnemenneske som kritiserer BARN på denne måten!! Hadde kuttet henne ut tvert 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #15 Skrevet 19. februar 2017 Her er det en hel haug med politisk korrekte og hysteriske småbarnsmødre ja! Det kan jo bare være at denne venninnen er litt impulsiv og ikke tenker så godt gjennom det hun sier. Jeg kunne fint sagt til en venninne at jeg synes en unge er litt rar. Sier det selvfølgelig ikke verken til barnet eller foreldrene hans, men hvis han snakker rart så hadde jeg jo merket det... Med mine nærmeste venninner snakker jeg om alt, og det blir ikke sagt videre. Alle mødre har litt rare tanker - er alt som det skal være med mitt barn? Selv om hun lufter disse tankene på privaten til sin beste venninne, betyr ikke det at hun lar de gå ut over sønnen sin. Slapp av damer, ingen er perfekte. Anonymkode: 7671d...84b 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #16 Skrevet 19. februar 2017 Utseende har ingenting med Asperger å gjøre. Men de har gjerne problemer med å forstå sosiale koder og vite hva som ikke er greit å si. Høres ut som venninnen din sliter litt med det. Anonymkode: a5c7d...9e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå